فراخوان چند صد هزار دستگاهی مرسدس در اروپا


فراخوان چند صد هزار دستگاهی مرسدس در اروپا

پس از ملاقات دیتر زچه مدیرعامل دایملر با وزیر حمل‌ونقل آلمان، آندراس شویر دستور فراخوان 774 هزار دستگاه خودروی دیزلی این خودروساز در اروپا را صادر کرد. گفته شده یک فراخوان ضروری به خاطر استفاده از دستگاه‌های آلایندگی ممنوعه لازم است. این فراخوان مدل‌های مرسدس بنز GLC و C کلاس و همچنین ون ویتو را... نوشته فراخوان چند صد هزار...

پس از ملاقات دیتر زچه مدیرعامل دایملر با وزیر حمل‌ونقل آلمان، آندراس شویر دستور فراخوان 774 هزار دستگاه خودروی دیزلی این خودروساز در اروپا را صادر کرد. گفته شده یک فراخوان ضروری به خاطر استفاده از دستگاه‌های آلایندگی ممنوعه لازم است. این فراخوان مدل‌های مرسدس بنز GLC و C کلاس و همچنین ون ویتو را شامل می‌شود.

فراخوان چند صد هزار دستگاهی مرسدس در اروپا
این خودروساز آلمانی پیشرانه و نرم‌افزار کنترل سیستم اگزوز خودروهای یاد شده را ارتقا داده اما برنامه‌ای برای ارتقای سخت‌افزاری وجود ندارد. اگرچه این فراخوان اصلاً خبر خوبی برای دایملر نیست اما اساساً به معنی فرار کردن از هزینه‌های بیشتر دولتی همچون جریمه‌های مالی است.

فراخوان مرسدس اندکی پس از کشف 5 دستگاه نرم‌افزاری تقلب تأیید نشده در برخی از محصولات مجهز به پیشرانه‌های یورو 6 دیزلی صورت می‌گیرد. بنا به گفته روزنامه بیلد، حدود 1 میلیون خودرو به این دستگاه‌های به اصطلاح تقلب آلایندگی مجهز هستند.

البته دایملر هنوز هم استفاده از دستگاه‌های تقلب آلایندگی را رد می‌کند و اعلام کرده که در صورت نیاز به دادگاه شکایت خواهد کرد. خودروهای مجهز به این دستگاه‌ها تنها در اروپا به فروش رفته‌اند.

فراخوان چند صد هزار دستگاهی مرسدس در اروپا
دایملر با فراخوان جدید از جریمه سنگین حدود 4.4 میلیارد دلاری می‌گریزد. بنا به گفته یکی از تحلیلگران بازار، این فراخوان هزینه‌ای کمتر از 120 میلیون دلار برای دایملر خواهد داشت. این تحلیل‌گر در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته است:

ما هیچ مدرکی را که نشان دهد دایملر نرم‌افزاری به منظور تقلب در تست‌های آلایندگی طراحی کرده نداریم. با این فراخوان گزینه جریمه از روی میز برداشته می‌شود.

سال پیش نیز حدود 3 میلیون دستگاه خودروی مرسدس برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری فراخوان شده بود. فراخوان‌های مشابهی نیز توسط فولکس‌واگن و BMW اعلام شده است.

فراخوان چند صد هزار دستگاهی مرسدس در اروپا
به عنوان سخن پایانی باید گفت مرسدس در حال حاضر اقدام به بررسی و به‌روزرسانی نرم‌افزار 4923 دستگاه از ویتوهای دیزلی در سراسر جهانی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان