ضرورت تامل در پخش زنده جلسات علنی شورا


ضرورت تامل در پخش زنده جلسات علنی شورا

روزنامه شاخه سبز قم در شماره روز پنجشنبه 24 خردادماه مطلبی با عنوان «ضرورت تامل در پخش زنده جلسات علنی شورا» را به قلم زهره مهر نوروزی منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم:
برای ما خبرنگاران درکنار جلسات مهم استانداری که با موضوعات مختلف ومهمی برگزار می شود جلسات هفتگی رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که عصر هر دوشنبه برگزار می شود یکی دیگر از پرسوژه ترین و خبرسازترین محافل به حساب می آید در پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی قم بعد از تصویب طرح دو فوریتی پخش زنده جلسات هفتگی شورا از طریق صداو سیمای مرکز قم لایحه اخذ مجوز اعمال تفویض فرایند پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار فردوسی با بلوار پیامبراعظم(ص)مورد بررسی قرار گرفت که روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم مدت زمان این طرح را دو سال عنوان کرد و افزود: برای این طرح 480 میلیارد ریال پیش بینی شده ولی چون درردیف بودجه سال جاری شهرداری تنها 100 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده و مابقی آن باید در بودجه سال 98 محاسبه شود.
در حین بررسی این لایحه عضو شورای اسلامی شهر قم در واکنش به ارسال این لایحه به صحن علنی شورا توسط شهرداری در تذکری به شهردار گفت: شهرداری باید در اجرای طرح های عمرانی اولویت ها را در نظر بگیرد. در ادامه حسن طلایی با اشاره به ایجاد معضل ترافیکی در منطقه نیروگاه قم بویژه محدوده پل شهید امینی بیات گفت: در حالی که اجرای طرح تقاطع غیر همسطح پل امینی بیات در بودجه 96 در نظر گرفته شده و شهروندان در ساعت های عصر با ترافیک شدیدی مواجه هستند، شهرداری اجرای تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی با پیامبر اعظم را در اولویت قرار داده در صورتی که باید ساکنان همه مناطق هشت گانه و همه آنهایی که در دو طرف رودخانه قمرود سکونت دارند به طور یکسان از خدمات شهرداری بهره مند شوند.
دیگر اعضای شورا نیز نظرات خود را در خصوص تذکر حسن طلایی مطرح کردند ، که این گفته عضو شورای شهر واکنش مسئولان شهرداری از جمله سید مرتضی سقائیان نژاد را در پی داشت، شهردار که از طرح این سوال متعجب شده بود وگمان نمی کرد عضو شورای شهر که حداقل از طریق کمیسیون ها به تمام موضوعات اشراف دارد چنین سوالی را مطرح کند قسم یاد کرد که درزمینه اجرای پروژها هرگز مناطق برخوردار و یا غیر برخوردار مد نظرش نبوده و نیست بلکه هدف خدمت رسانی یکسان به تمام شهروندان است و مجموعه مدیریت شهری در خدمات رسانی به شهروندان این طرف و آن طرف رودخانه را در نظر نمی گیرند.
شهردار قم با اشاره به مبحث تملک اراضی موجود بر سر راه پروژه های عمرانی شهر گفت: جلساتی خاصی در درون شهرداری و جلسات مشترکی نیز با دستگاه های قضائی برای کشف و تعیین قیمت ها در پروژه های عمار یاسر، بلوار فردوسی و شهید امینی بیات صورت گرفته است تا اجرایی شدن عملیات عمرانی آ نها بدون مشکل خاصی ادامه پیدا کند.
سقائیان نژاد گفت: 16 میلیارد تومان برای ادامه تمل کها در بلوار عمار یاسر و همچنین برای ادامه تملک پروژه جمهوری 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده وبرای را هاندازی و شروع عملیات عمرانی پروژه شهید امینی بیات4 میلیارد تومان برای ادامه تملکات در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به رویه مشترک شهرداری در اجرای عملیات عمرانی در مناطق هشتگانه تصریح کرد: مناطق مختلف شهر قم برای شهرداری مرکز چگونه منفعت ویژه ای ندارد و شهرداری قم در راستای افتتاح و تکمیل پروژه های شهری در زما نبندی های تعیین شده حرکت می کند.
نظرات اعضا وبا توضحیات شهر دار ومعاون بیش از 20 دقیقه وقت جلسه همه را گرفت . ازآنجا که درطی یک سال اخیر یکی از خبرنگاران همیشگی جلسات شورا بوده وهستم زحمات اعضای محترم شورا را در موضوع نظارت دقیق
برعملکرد مجموعه شهرداری را مشاهده کرده ام چرا که این نظارت را وظیفه ذاتی شورا می دانم ، اما دراین مورد خاص به نظر می رسد طراح سوال کمی عجولانه و نسنجیده عملکرد، بشخصه بارها و بارها شاهد بوده ام که شهروندان محترم منطقه دو قدردان زحمات شهردار قم بوده و هستند برای ما اهالی رسانه طرح این موضوعات در صحن علنی از سوی اعضای محترم شورای شهر جای تاسف دارد زیرا ناخود آگاه مردم را نسبت به مدیران شهری بد بین می کند.
با این وجود به نظر می آید ضرورت دارد که در پخش زنده جلسات علنی شورا از طریق شبکه نور تامل وبازنگری صورت گیرد واجرای آن به سال های آینده موکول شود چرا که نیاز است تا اعضای محترم شورا با توجه به قدرت رسانه همگانی مانند صدا وسیما در صحن علنی موضوعات را سنجیده وبا دقت نظر بیان کنند و به حواشی وبازخوردهای آن در بین مردم توجه داشته باشند.
من آنچه شرط بلاغست با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
منبع: روزنامه شاخه سبز قم
/8138/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی