قیمت و مشخصات کیا سراتو 2018 منتشر شد


قیمت و مشخصات کیا سراتو 2018 منتشر شد

کیا موتورز قیمت و مشخصات کیا سراتو 2018 را اعلام کرد. ضمن اینکه این خودرو در مدل جدید خود دارای امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری است.

کیا سراتو در بازار استرالیا پرفروش‌ترین محصول کیا است. جدیدترین نسل این خودروی سدان کوچک اکنون به بازار معرفی شده است تا بتواند با هوندا سویک، مزدا ۳ و برادر ناتنی خود یعنی هیوندای النترا رقابت کند و برای اینکه سراتو در این رقابت سربلند و قوی ظاهر شود کیا این خودرو را به تجهیزات بیشتری در مقایسه با نسل قبل مجهز کرده است. لازم به توضیح است، تمامی قیمت‌ها در ادامه‌ی مطلب، برحسب دلار امریکا هستند.

کیا سراتو در بازار جهانی در سه تیپ عرضه می‌شود. تیپ نخست، سراتو S نام دارد و قیمت پایه‌ی آن ۱۵ هزار و ۱۱۷ دلار است. تیپ بعدی مدل اسپرت است که ۱۷ هزار و ۹۱۵ دلار قیمت دارد و در نهایت تیپ اسپرت پلاس، ۱۹ هزار و ۸۰۵ دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است. تمامی تیپ‌های این خودرو به صورت استاندارد به سیستم‌هایی همچون ترمز اضطراری خودکار، نمایشگر هشت اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز هستند. از نظر طراحی نیز نسل جدید این خودرو در بازار استرالیا درست همانند خودرویی است که در بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شود. موفقیت در بازار آمریکا برای کیا موتورز اهمیت بیشتری دارد و به همین خاطر کیا سعی کرده که طراحی این خودرو را بیشتر به خودروی کیا استینگر نزدیک کند و می‌توان شباهت‌های بسیاری را بین سراتو جدید و کیا استینگر پیدا کرد .به خصوص این شباهت‌ها در نمای جلویی این خودرو بسیار بیشتر هستند.

قیمت و مشخصات کیا سراتو 2018 منتشر شد

در مقایسه با نسل قبلی زاویه‌ی شیشه جلو، طراحی کاپوت، زاویه‌ی سقف و ستون‌ها کمی تغییر کرده است و خودرو بیشتر حالت فست بک دارد تا سدان. فصله‌ی محوری سراتو ۲۰۱۸ نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر است. در خصوص ابعاد این خودرو باید اشاره کنیم که طول این خودرو ۸۰ میلی‌متر بیشتر از نسل قبلی شده است وارتفاع آن نیز ۵ میلی‌متر نیز بیشتر شده. در ساخت شاسی سراتو جدید از پلتفرم مشترک کیا هیوندای استفاده شده است که در ساخت این پلتفرم از مقادیر زیادی فولاد دارای مقاوت بالا استفاده شده است. گفته شده که شاسی کیا سراتو دارای مقاومتی ۵ برابر بالاتر از نسل قبلی این خودرو است. در داخل کابین سراتو نیز یک داشبورد پهن افقی به چشم می‌خورد که در مقایسه با مدل قبلی کلید‌های کمتری دارد. یک نمایشگر تبلت مانند نیز در بالای داشبرد نصب شده است. استفاده از پلاستیک نرم در ساخت داشبرد سبب شده کابین این خودرو کیفیت مناسبی داشته باشد و این خودرو حس خوبی را به مصرف کنندگان منتقل کند.

قیمت و مشخصات کیا سراتو 2018 منتشر شد

کیا ادعا می‌کند که فضای پا و سر در سراتو جدید در مقایسه با قبل افزایش پیدا کرده است و سراتو ۲۰۱۸ خودرویی جادارتر از قبل شده است. صندلی‌های عقبی نیز قابلیت تا شدن به صورت ۶۰:۴۰ را دارند تا به این ترتیب فضای بار افزایش پیدا کند. در حالی که طراحی کیا سراتو اسپرت‌تر از قبل شده است و بدنه‌ی جذابی دارد اما خبری از توانایی‌های حرکتی کیا استینگر در این بخش نیست چون در بخش فنی سراتو از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی از سری NU گروه کیا هیوندای استفاده می‌کند. این پیشرانه که مجهز به سیستم پاشش چند نقطه‌ای سوخت است می‌تواند در حالت عادی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

کیا سراتو ۲۰۱۸ با دو جعبه دنده در بازار موجود است که هر دو شش دنده هستند. اما یکی دستی و دیگری از نوع اتوماتیک است. گرچه مدل اتوماتیک این خودرو در بازار طرفداران بیشتری دارد اما مدل دستی دارای ۱۵۰۰ دلار قیمت کمتری است و خودروی به صرفه‌تری به شمار می رود. مصرف سوخت ترکیبی این خودروتنها ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است که در مقایسه با مدل دستی تنها ۰.۲ لیتر بیشتر است. پس به این ترتیب می‌توان خرید نسخه‌ی اتوماتیک این خودرو را توجیه پذیر دانست. کیا یک کلید نیز در داخل سراتوی جدید نصب کرده است که با استفاده از آن می‌توانید حالت‌های مختلف رانندگی را انتخاب کرد. تغییر بین حالت‌های رانندگی مختلف این خودرو می‌تواند رفتار فرمان، دریچه‌ی گاز و الگوی تعویض دنده در جعبه دنده را تغییر دهد.

قیمت و مشخصات کیا سراتو 2018 منتشر شد

جالب است بدانید که بخش استرالیایی کیا موتورز اقدام به بهینه سازی سیستم تعلیق سراتوی جدید با توجه به شرایط موجود در بازار استرالیا کرده است و به این ترتیب خودروهایی که در بازار عرضه می‌شوند دارای عملکردی متفاوت از سایر خودروهای سراتو در بازار جهانی است. البته سیستم تعلیق سراتو بسیار ساده است که در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع یک تکه است. سیستم تعلیق جدید در کنار بدنه‌ی محکم‌تر سبب شده تا سراتو جدید بتواند استاندارد NVH را نیز پاس کرده و از نظر عایق بندی و ارتعاشات در رده‌ی بسیار خوبی قرار بگیرد. کیا سراتو جدید همانند بسیاری از محصولات کیا به همراه گارانتی پنج ساله و پشتیبانی جاده‌ای به مشتریان تحویل می‌شوند. اگر از مشتاقان کیا سراتو ۲۰۱۸ هستید باید اشاره کنیم این خودرو از اوایل سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد و این احتمال وجود دارد تا حتی پیش از شروع سال جدید شاهد حضور این خودرو در نمایشگاه‌ها باشیم.

قیمت و مشخصات کیا سراتو 2018 منتشر شد

بیشتر بخوانید:
کیا سیمفونی؛ رندر جذاب از اولین ابرخودروی کیا
فراخوان ۵۰۷ هزار دستگاه خودرو کیا موتورز در آمریکا
پایان فعالیت خط مونتاژ هیوندای در ایران
شاسی بلند مفهومی هیوندای گرندمستر رونمایی شد
جادارترین خودروهای هاچ بک در بازار جهانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس