کاهش 80 درصدی برداشت انگور یاقوتی در زابل


کاهش 80 درصدی برداشت انگور یاقوتی در زابل

مدیرجهاد کشاورزی زابل گفت: کمبود آب و خشکسالی در زابل، انگور یاقوتی زودرس ترین نوع انگور در کشور را در معرض نابودی قرار داده است.

کاهش 80 درصدی برداشت انگور یاقوتی در زابل
به گزارش فانوس، محمد موسوی در شورای کشاورزی زابل اظهار داشت: هرساله از ۲۵۰ هکتار باغات انگور یاقوتی بارور در زابل، ۲ هزار تن محصول برداشت می شد که امسال با کاهش ۸۰ درصدی برداشت این محصول مواجه هستیم.

وی بیان کرد: انگور یاقوتی با خشکسالی و طوفان های شن منطقه سازگار است اما امسال بحران بی آبی به این نوع محصول خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی زابل در ادامه تصریح کرد: سطح باغات انگور یاقوتی در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان هیرمند، هامون، زهک، نیمروز و زابل ۱۸۰۰ هکتار است که پیش از این علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور نیز صادر می شده است.

همچنین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۳ هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

اردشیر شهرکی تصریح کرد: ۸۵ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: همه ساله حدود ۳۰ هزار تن از این محصول در سیستان و بلوچستان برداشت می شد که به دلیل خشکسالی و تغییرات اقلیمی امسال شاهد کاهش تولید این محصول بودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان