قصاص قاتل ندا در ملأ عام برای قتل و آزار جنسی


قصاص قاتل ندا در ملأ عام برای قتل و آزار جنسی

وکیل پرونده قتل و تجاوز به ندا گفت: قاتل به جنایت خود اعتراف کرد و منتظر رأی نهایی دیوان عالی کشور در خصوص اعدام وی در ملأ عام هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: مجید علی مردانی وکیل پایه یک دادگستری و همچنین وکیل مدافع ندا علیزاده (کودک ۶ ساله افغانستانی) اظهار کرد: رأی اولیه دادگاه برای پرونده کودک آزاری که فروردین ماه سال جاری در مشهد به ثبت رسید، صادر شد و بر این اساس قاتل پرونده فوق به قصاص در ملأ عام محکوم شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های پزشکی قانونی، موضوع تجاوز جنسی به طور کامل به تأیید نرسیده است و تنها بحث آزار جنسی در خصوص ندا مطرح است.جنسی

وکیل مدافع پرونده ندا علیزاده در تشریح جزئیات مسئله تجاوز به کودک ۶ ساله افغانستانی تاکید کرد: در حال حاضر قاتل به اذیت و آزار جنسی سطحی ندا علیزاده اعتراف کرده است و با بررسی‌های پزشکی قانونی نیز مشخص شد که بحث تجاوز و از بین رفتن بکارت کودک در میان نبوده است.

علی مردانی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت تایید نهایی دیوان عالی کشور در خصوص رأی دادگاه مبنی بر قصاص در ملأ عام متهم به قتل ندا، وی برای اذیت و آزار جنسی کودک نیز به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.

وی با اشاره به همکاری خوب دادگستری استان خراسان رضوی در خصوص پرونده ندا علیزاده، یادآور شد: این پرونده با دستور رئیس دادگستری استان، به صورت خارج از سایر پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر نیز روند خوبی را پشت سر می‌گذارد.

وکیل مدافع پرونده ندا علیزاده همچنین تاکید کرد: بعید است که دیوان عالی کشور با رأی دادگاه مبنی بر قصاص در ملأ عام مخالفت کند و از آنجا که قاتل به صراحت به قتل ندا و اذیت و آزار جنسی وی اعتراف کرده است، ظرف هفته جاری رأی نهایی صادر خواهد شد.

آن طور که در دادنامه پرونده قتل و تعرض به ندا علیزاده آمده است، اقرار متهم مبنی بر مصرف مواد مخدر پیش از ارتکاب به جرم رد شده و به اثبات نرسیده است.

لازم به ذکر است؛ ندا علیزاده کودک ۶ ساله افغانستانی است که در اوایل فروردین ماه سال جاری در مشهد، از طرف مردی ۴۱ ساله مورد تعرض جنسی قرار گرفت و سپس به قتل رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر