پرداخت غرامت به کمیته تبلیغات نمایشگاه کتاب منوط به ارائه سند!


پرداخت غرامت به کمیته تبلیغات نمایشگاه کتاب منوط به ارائه سند!

کمیته حاشیه‌ساز نمایشگاه کتاب سرانجام قرار شد در ازای ارائه اسناد کم کاری پیمانکار و اثبات آن غرامت دریافت کند، اما از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که هیات مدیره موسسه با پرداخت موافقت کرده است!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کمیته تبلیغات نمایشگاه کتاب همچنان حاشیه‌ساز است و با وجود چالش‌های مختلفی که داشت این بار موفق به متقاعد کردن وزارت ارشاد شده و قرار است 200 میلیون تومان بابت نمایشگاه کتاب سی و یکم دریافت کند!

بر اساس این گزارش، ظاهرا نامه‌ای که محمدمهدی داوودی‌پور رئیس این کمیته به رئیس نمایشگاه کتاب نوشته بود کارساز شد و با تصویب هیات مدیره موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی قرار است این وجه پرداخت شود. بنا شده در قبال این وجه اسناد هزینه‌کردها ارائه شود البته ناگفته نماند که کمیسیون معاملات با پرداخت غرامت به «کمیته تبلیغات نمایشگاه کتاب» مخالفت کرد اما با تمام مخالفت‌ها موسسه نمایشگاه‌ها این پول را پرداخت خواهد کرد.

نامه ارسال شده از این کمیته برای محسن جوادی رئیس نمایشگاه کتاب حاوی پرداخت غرامت بود و در آن عنوان شده بود: به دلیل سود اندک، ارشاد باید متولی پرداخت غرامت باشد؛ این در حالی است که یک چک‌400 میلیونی این کمیته به موسسه نمایشگاه‌ها برگشت خورده است! به نظر می‌رسد موسسه نمایشگاه‌ها تا پایان موعد چک‌ها که در مردادماه خواهد بود این وجه را پرداخت نخواهد کرد چراکه باید تمام چک‌های ارائه شده وصول شود.

این گزارش اضافه می‌کند هزینه‌های برق، غرفه بندی، رادیو ، ساخت تابلوهای تبلیغاتی و... مورد توجه کمیته بوده و ارشاد باید برای آنها این وجه را بپردازد.

امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قرار نیست پولی پرداخت شود!

شهرام نیا توضیح داد: دوستان این کمیته مواردی را همچون عدم اجرای زیرساخت‌ها توسط پیمانکار مطرح کرده‌اند و عنوان داشتند که جداگانه هزینه‌هایی صرف شده است. اما قرار شد اسناد این مسئله را ارائه دهند تا ببینیم اگر پیمانکار ما کوتاهی داشته و هزینه‌های جداگانه‌ای را اخذ کرده پس از بررسی اسناد وجه را پرداخت کنیم.

برای دوره آتی نمایشگاه مدیران متولی وزارت ارشاد باید برای کمیته تبلیغات توجیه بهتری داشته و سودآوری را برای عرصه نشر مد نظر قرار دهند نه پرداخت‌های بدون توجیه را، هرچند دو دوره این مسئله به وضوح مشاهده شد اما تدبیر پرداخت به نظر می‌رسد منطقی نباشد!

ژزارش‌های پیشین را اینجا، اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز