3 موتور سوار گلستانی بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند


3 موتور سوار گلستانی بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند

گرگان- فرمانده انتظامی گلستان از کشته شدن سه موتورسوار براثر سانحه رانندگی طی 24 ساعت گذشته در گلستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر وقوع دو حادثه رانندگی در استان، سه موتور سوار جان خود را از دست داده و یک نفر مجروح شده است.

وی افزود: در حادثه‌ای که در محور دلند به آزادشهر به وقوع پیوست، دو دستگاه موتورسیکلت به علت تغییر مسیر ناگهانی یکی از موتورسیکلت ها به شدت با یکدیگر برخورد کردند که راکب ۱۴ ساله یکی از موتورسیکلت ها جان سپرد و سرنشین آن، راهی بیمارستان شد.

سردار جاویدان در ادامه با اشاره به وقوع یک فقره تصادف دیگر در محور گنبدکاووس تصریح کرد: در این حادثه رانندگی که دو دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر برخورد کردند، راکب هر دو موتورسیکلت، جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به نقش سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات، افزود: از این میان آنچه نقش پررنگ تر و نمود بیشتری دارد، انسان است که خود سازنده خودرو، جاده و وضع کننده قوانین و مقررات است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: نکته مهم در وقوع تصادفات در استان، آمار بالای کشته های موتورسیکلت سواران است که بیشتر این کشته ها را قشر نوجوان و جوان جامعه به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از مجموع کشته های حوادث رانندگی در درون شهرهای استان طی سه ماه نخست امسال،۵۶ درصد را موتورسواران و عابران پیاده به خود اختصاص داده اند که تهیه ارزان قیمت این وسیله نقلیه، استفاده بی رویه از موتورسیکلت و همچنین پایین بودن سن راکبان را می توان از جمله علل بالای تصادفات این قشر عنوان کرد.

سردار جاویدان به اقدامات و فعالیت های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت اشاره کرد و افزود: در همین راستا اقدامات آموزشی زیادی در قالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی، تکثیر بروشور و پخش فیلم های آموزشی انجام شده است.

وی در پایان، گفت: آموزش، فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی موتورسواران، مهمترین عامل در کاهش تصادفات موتورسیکلت بوده که لازم است همه دستگاه ها و نهادها در این راستا به پلیس کمک کنند.

کد خبر 4323140

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی