برای خرید کباب پز، چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟


برای خرید کباب پز، چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

برای تهیه غذا در فضای باز، ابزار و وسایل گوناگونی وجود دارد؛ باربیکیو از بهترین ملزومات برای انجام این کار است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تهیه غذا در فضاهای باز همواره جز تفریحات جذاب برای گذراندن اوقات فراغت بوده است. برای انجام این کار طبق قاعده ابزار و وسایل گوناگونی وجود دارد.
کباب پزهای سنتی که در واقع صفحه ای برای نگه داری زغال بودند از ساده ترین این وسایل هستند ، گاهی اوقات نیز این کار بدون هیچ گونه ابزار خاصی در طبیعت تنها با استفاده از جمع آوری هیزم و آتش زدن آن و تبدیلش به زغال صورت می‌گیرد.

این موارد راه‌های ساده اما نسبتا پرزحمت برای تهیه غذا و کباب در فضای باز است که امروزه با گسترش استقبال از دستگاه های کباب پز یا همان باربیکیو ، شرکت های بسیاری در صدد ساخت باربیکیو های منحصر به فرد و جدید با قابلیت های خلاقانه و پیشرفته هستند ، در ادامه با نکاتی در مورد خرید باربیکیو و کباب پز با شما هستیم.
برای خرید کباب پز، چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟
نوع :
باربیکیو ها انواع مختلفی دارند ، که اکثرا بر حسب منبع انرژی گرمایی آنها طبقه بندی صورت می‌گیرد. ذغالی ، برقی ، گازی ، سنگی و آجری از انواع باربیکیو ها هستند.
طبیعتا انتخاب از بین این انواع منوط به هزینه ی آن و نیاز مشتری است که در صورت دسترسی مناسب به منبع برق و گاز، باربیکیو های برقی و گازی انتخاب مناسبی خواهند بود ، ولی بازهم باربیکیوهای ذغالی به دلیل طعم خاصی که به گوشت می‌دهند و طریقه پخت و پز جذابتری دارند، همچنان از طرفداران بسیاری برخوردارند، اکثر این دستگاه ها مخصوص استفاده در فضاهای بیرونی هستند زیرا فلسفه استفاده از باربیکیو ها جهت فضاهای بیرونی است ، اما با این حال این محصول در برخی موارد برای مصارف داخلی نیز طراحی می‌شود.

ابزار پخت و ارتفاع:
ارتفاع باربیکیوها مختلف است و برخی تولیدکننده ها برای راحتی مصرف کنندگان خود ، ارتفاع آن را با قابلیت تغییر طراحی کرده اند تا هر کسی با توجه به قد و خواسته خود از دستگاه استفاده کند.

ابزارهای پخت هم در باربیکیو ها متفاوت است:

- سیخی ( مانند منقل های سنتی برای کباب پختن که راه حلی پر مشتری مخصوصا در ایران است)

- توری ( سیستمی که گوشت روی سطحی توری مانند پخته می‌شود، اگر طرفدار مصرف همبرگر هستید این نوع روش پخت و در نتیجه دستگاه مجهز به این روش پخت پیشنهاد می‌شود)

- سیستم تابه ای یا همان گریل ( مانند ماهی تابه برای سرخ کردن انواع گوشت و مرغ و همچنین برای کنترل بهتر مصرف روغن ، به طرفداران گوشت سرخ کرده و سیب زمینی و قارچ ، این مدل دستگاه پیشنهاد میشود) باشد، در هنگام خرید دستگاه گریل به جنس کفه ( مرغوب و نچسب بودن ) و مساحت آن توجه کنید .

هر دستگاه می‌تواند مجهز به یک یا چند یا همه این سیستم ها باشد.

برای خرید کباب پز، چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

سایر نکات :
برخی باربیکیو ها دارای امکانات بیشتری از عموم این محصولات دارند ، این نکات را بخوانید و در صورتیکه از این ویژگی ها خوشتان آمد ، در هنگام خرید از دارا بودن این ویژگیها مطمئن شوید:

- سیستم قطع خودکار برای گریل تا بتوانید به کارهای دیگرتان در آشپزی بدون نگرانی از غذای روی گریل برسید

- فن و دریچه هوادهی و هود از دیگر سیستم های کاربردی بر روی دستگاه های باربیکیو است که به لحاظ ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

- از دیگر امکانات ویژه این دستگاه ها می‌توان به سینی های اضافه در طرفین دستگاه ( اگر اطراف دستگاه به میز یا چیزی شبیه این دسترسی ندارید ، پیشنهاد میکنیم که دستگاهتان سینی طرفین داشته باشد) ، سینی سرخ کن، قابلیت تنظیم حرارت و گیج حرارتی اشاره کرد.

- در نهایت برای انتخاب باربیکیوی مورد نظر خود به غیر از قیمت ، که برای بسیاری از مردم، مهمترین فاکتور است ، به تعداد افراد خانواده و افرادی که می‌خواهید برایشان غذا تهیه کنید و همچنین فضای قابل دسترس تان توجه کنید .

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها