کاهش آمار طلاق و ازدواج در گنبدکاووس


کاهش آمار طلاق و ازدواج در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس از ثبت 85 فقره طلاق دراین شهرستان طی فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: تعداد این واقعه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16،7 درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین مهماندوست روز سه شنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی گنبدکاووس در شرق استان اظهار کرد: در این مدت 643 واقعه ازدواج ثبت شده که 6،3 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 کمتر بوده است.
وی در خصوص ثبت وقایع ولادت و وفات نیز گفت: در 60 روز اول امسال در مجموع یکهزارو 316 نوزاد متولد و 243 واقعه وفات ثبت شده که تعداد ولادت ها 6.5 درصد کمتر از سال قبل بوده است.
به گفته وی؛ آمار فوتی های گنبدکاووس در این مدت 1.3 درصد بیشتر بوده است.
مهماندوست اضافه کرد: ثبت وقایع حیاتی در گنبدکاووس با همکاری خوب مراکز درمانی و بهداشتی، دهیاران و شهرداران به حد مطلوب رسیده و هم اکنون 99،85 درصد ولادت ها در مهلت قانونی 15 روزه و 99،8 درصد وفات در مهلت 10 روزه آن ثبت می شود.
وی درخصوص فراوانی نام نوزادان پسر و دختر متولد شده نیز تصریح کرد: محمد، محمدامین، محمدصفا، محمد طاها و علی به ترتیب بیشتر فراوانی نام نوزادان پسر و حلما، مروه، فاطمه، اسرا و یسنا بیشترین فراوانی نام نوزادان دختر در این شهرستان بوده است.
رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس درخصوص صدور کارت هوشمند ملی گفت: تاکنون 75 درصد افراد بالای 15 سال این شهرستان شامل 187 هزارو 647 نفر درخواست کارت هوشمند ملی داده اند که برای 175 هزارو 743 نفر آنان کارت صادر شده است.
مهماندوست از تحویل کارت 169 هزارو 925 نفر خبر داد و افزود: مهلت ثبت نام برای این کارت تا پایان امسال تمدید شده است.
وی، پیگیری صدور کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه های قدیمی را دو رویکرد اداره ثبت احوال گنبدکاووس درسال جاری برشمرد و اضافه کرد: چهار دفتر خدمات ارتباطی شهری، دو دفتر خدمات ارتباطی روستایی، اداره ثبت احوال و یک ایستگاه سیار توسط اداره پست این شهرستان آماده ثبت نام متقاضیان کارت هوشمند ملی هستند.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز گفت: برنامه ریزی و توسعه از مهمترین اثرات داشتن آمار دقیق جمعیتی است.
فرهاد شیبک افزود: ثبت 100 درصدی وقایع حیاتی در مهلت قانونی نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دارد که رسانه ها در این حوزه نقش موثری دارند.
وی از مراکز دانشگاهی و علمی گنبدکاووس نیز درخواست کرد که آمارهای وقایع حیاتی این شهرستان و رابطه آن با آسیب های اجتماعی را مورد پژوهش و تحقیق قرار دهند تا نسبت به پیشگیری و کاهش آسیب ها با استفاده از راهکارهای علمی اقدام شود.
شیبک همچنین ازهمکاری اداره پست گنبدکاووس در راه اندازی ایستگاه سیار جهت حضور در روستاها و مناطق دور دست برای ثبت نام از واجدین شرایط و تحویل کارت هوشمند به آنان قدردانی کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا