برجسته سازی نقش بانوان ایلامی در باغ موزه دفاع مقدس


برجسته سازی نقش بانوان ایلامی در باغ موزه دفاع مقدس

ایلام - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: برجسته سازی نقش بانوان ایلامی در دفاع مقدس از اهداف احداث باغ موزه است.


به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز سه شنبه در جلسه فصلی شورای راهبردی زنان و دفاع مقدس با محوریت بررسی نقش زنان در چینش محتوایی باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: نقش بانوان ایلامی در ترایخ جنگ تحمیلی مورد غفلات واقع شده است.

وی ادامه داد: امیدورایم با راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس استان بتوانیم سهم بانوان استان را در این عرصه برجسته کنیم.

وی تاکید کرد: در این باغ موزه باید نقش زنان که تاکنون مغفول مانده بود در این باغ موزه برجسته و در روند کار نیز ابعاد علمی، عملی، بومی، هنری، معنوی و عمق تاثیرگذاری و حضور موثر زنان در زمان جنگ لحاظ شود.

سرهنگ شرف بیاتی گفت: ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی بانوان، معرفی زنان شاخص استان ایلام در زمان جنگ، شهدای بانوی استان، نمایشگاه دائمی عکس، ساخت ماکت از زندگی زنان در آن زمان، ایجاد آثار هنری در این زمینه ... از جمله برنامه هایی است که در این باغ موزه گنجانده خواهد شد.

وی تاکید کرد: بانوان ایلامی با وجود اینکه، استان در زیر آتش سهمگین حملات هوایی و زمینی دشمن بود اما با پناه بردن به زیرچادرها و در دل کوه ها دیارشان را ترک نکردند و با تحمل سختی و مشقت پا به پای مردانشان از استان دفاع کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام تاکید کرد: در باغ موزه دفاع مقدس که روند ساخت آن جدیت بیشتری گرفته یک بخش به بانوان استان ایلام اختصاص دارد که در این بخش کلکسیونی از انواع نقش های محوری زنان استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی گنجانده شده است.

کد خبر 4325008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا