ماشین و موتورسواری بر روی دیوار مرگ


ماشین و موتورسواری بر روی دیوار مرگ

انسان‌ها موجودات خارق العاده‌ای هستند و با توجه به استعداد و توانایی‌هایشان، چهره متفاوتی از خود به نمایش می‌گذارند. برخی با ابراز توانمندی‌های مثبت با چاشنی اعمال منحصر به فرد و بی نظیری موجب شادی و هیجان مردم می شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غرش موتور با اتومبیل بر دیوار مرگ از آن جاذبه هایی است که بسیاری از بزرگسالان و کودکان را در این مکان به سمت خود کشانده و تماشاگران را با مرد محبوب اتومبیلرانی ایران با چندین ساله سابقه آکروبات بازی،در اوج ماجراجویی و عملیاتی خشن و پرهیجان روبرو می کند. دیدن این برنامه مهیج و نفس گیر ما را برآن داشت که با ایشان گفت و گویی داشته باشیم .

کرامت الله چمن معروف به آریا، یک موتور سوار دیوار مرگ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه کرامت اله چمن هستم با اسم هنری(آریا ) از استان کهگیلویه و بویراحمد که مدت 26 سال به صورت آماتور و حرفه ای به این کار مشغول هستم. حدود 10 سال با موتورسیکلت و 16 سال با اتومبیل و موتور کراس به کارهای نمایشی و عملیات آکروبات مشغول هستم .

وی افزود: به نظر من این کار مثل همه کارهای هنری خودجوش و نوعی ماجرا جویی است که خود را به اشکال مختلف در وجود انسان نشان می دهد.بنده در زمان کودکی و دوره ابتدایی کارهایی را با دوچرخه انجام می دادم، مثلا روی میل تنه دوچرخه در سراشیبی سرپا می ایستادم و لباس عوض می کردم و چندین حرکت ابتکاری و خودجوش دیگر که درهمان زمان کودکی بارها منجر به شکستگی و آسیب های جسمی شد، اما چون عاشق هیجان بودم هیچ تاثیر منفی بر روحیه ام نگذاشت و هر بار زمین خوردم امیدوارتر بلند شدم و با اعتماد بنفس کامل ،کلمه "نه" و" نمی شود" را از ذهن خود بیرون راندم تا اینکه بنا به شرایط زمانی که بزرگتر و با تجربه تر شدم به کارهای پیست و پرش هیجانی دست زدم.زیرا ایمان قلبی ام بر این بود. "آنجا که عشق فرمان دهد، محال سر تسلیم فرود آورد"

چمن اطهار کرد: با توجه به استعداد و توانایی خدادادی انگیزه اولم عشق و علاقه به کارهای هیجانی و ارضای روحی خود بوده که اکنون هم شغل برای خودم و هم سرگرمی برای مردم است.

این موتور سوار دیوار مرگ خاطرنشان کرد: خالق هنر با خلق هنرمند می کوشد زندگی بشر را پرمعنی گرداند تا او را رستگار سازد بنابراین بر همه انسان ها واجب است هر آنچه در توان دارند جهت پیشرفت و ترقی بشر، اشکال مختلف را از خود ارائه دهند . یا بقولی؛

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست .....هرکسی نغمه خود خواند و زین صحنه رود

صحنه پیوسته به جا ست ........خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

وی تصریح کرد: من صدای خنده نسل فردا را به زندگی امروز ما به گوش خویش می شنوم. توانایی بشر بیشتر از آن چیزی است که تاکنون کشف شده و به عبارتی با این همه پیشرفت علم، انسان هنوز کودکی و طفولیت خود را طی می کند و تا رسیدن به توانایی کامل او فرسنگ ها فاصله است . به قول شیخ اجل سعدی که می فرماید:

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند ...... بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت .

این موتور و خودرو سوار دیوار مرگ ادامه داد: اولین مشوق من عشق و علاقه به کارهای ماجراجویی با اعتماد بنفس و خودباوری و روحیه خطر پذیری بوده که همیشه آنها را در وجودم احساس می کردم آن هم در دیاری که آن زمان نه جاده بود، نه آب، نه برق و نه رسانه ای که فنی را از جایی الهام بگیریم، ملهم ما تنها خمیر مایه ذاتی و جوهره ی وجودمان و روحیه ماجراجویی و درد سر طلبی بود .

چمن عنوان کرد: دوم تشویق دوست و معلمم آقای آذریان که برخلاف تمام مخالفت های فامیل و بستگان به خاطر خطرات ناشی از کار و...به توانایی ام ایمان داشت.

وی تاکید کرد: آرزو دارم روزی برسد که هیچ فقیری در جهان نباشد و آرزوی شغلی ام این است که امکاناتی برایم فراهم شود که تریلی را بر روی دیوارمرگ پرواز دهم و این را آرزویی محال نمی دانم چرا که خواستن،توانستن است ...

این موتور و خودرو سوار دیوار مرگ بیان کرد: اگر اغراق نکرده باشم اصولا آدم بی باک و نترسی هستم اما یک چیز همیشه مثل کابوسی وحشتناک روحمم را آزرده کرده که تصورش برایم دردناک است آن هم "ناتوانی" است .!

چمن در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه هنگامی که بر روی دیوار هستید چه احساسی دارید؟، گفت: اینکه مردم را در آن لحظات درحس و حالی می بینم که غرق در هیجان و شادی و حس ماورایی هستند، احساس مثبت بودن در جامعه و انگیزه ام دو چندان می شود .

وی افزود: آنجا نوعی اعتماد بنفس و تمرکز حواس لازم است و باید کار را تا لحظه آخر با چالاکی و بی باکی انجام داد چرا که استرس و دلهره در هر کاری نتیجه معکوس دارد .

این موتور و خودرو سوار دیوار مرگ در رابطه با شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شان اظهارکرد: هرچند که عمر آدمی آنقدر کوتاه است که یک خاطره بیش نیست اماتلخ ترین خاطره ام، در این کار به سال های اول در تهران برمی گردد که متاسفانه به علت نقص فنی موتور سیکلت،جلوی جمعیت، تعادل موتور را از دست دادم که منجر به شکستن پای راستم شد اما خوشبختانه هیچ گونه تاثیر منفی بر روحیه ام نگذاشت و حدود یک ماه بعد با عصا سوار موتور می شدم و نمایش می دادم .

چمن خاطرنشان کرد: خوش ترین خاطره ام نیز به چندین سال پیش در شیراز برمی گردد که کودکی افغان، کفاش و سیار که آلوده به واکس همراه خواهر کوچکش که آن هم سراپا واکسی بود، با دیدن این صحنه از روی دلسوزی جهت کمک مبلغی به کودک دادم و آنها را مجانی و بدون بلیط جهت دیدن نمایش به بالا فرستادم که ناگهان در حین نمایش هرآنچه را من داده بودم و هر آنچه خود در چنته داشت به صورت شباش و انعام بر سر ما فرو ریخت و این گونه بزرگی خود را بر دلسوزی من .!

وی تصریح کرد: تقریبا در 80 درصد شهرهای مهم کشورم ایران و همچنین امارات متحده عربی و ترکیه برنامه داشتم و ان شاء لله در برنامه های آینده ام تا حد امکان در کشورهای همسایه به اجرای برنامه خواهم پرداخت.

این موتور و خودرو سوار دیوار مرگ با بیان اینکه بنظر من هنرمند دو بار میمیرد، یکبار با بی مهری خلق، و یکبار با مرگ واقعی، ادامه داد: از مسئولان صمیمانه انتظار دارم نه تنها به این نوع کارها بلکه به همه کارهای هنری که به نوعی باعث شادی و هیجان مردم می شوند بیشتر اهمیت دهند چراکه گریه و خنده هر دو همزادند و جهت صیقل روح بشر آفریده شده اند، شادمانی و هیجان لازمه زندگی و عامل اصلی برای زنده بودن بشر است .

چمن اضافه کرد: در پایان ضمن تشکر از مسئولان شهرستان چرام اعم از دادستان گرامی و مسئولان محترم شهرداری و نیروی محترم انتظامی و همچنین مردم خوب و هنردوست شهرستان چرام که در این مدت مرا همیاری، تشویق و تحسین کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم .

به گزارش ایسنا، دیوار مرگ در پارک ها و مکان های تفریحی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات و سرگرمی هاست.در واقع دیوار مرگ یک حرکت نمایشی در سوله‌ای به شکل استوانه چوبی است که شعاع این استوان 6 تا 11 متر بوده و رانندگان موتورسیکلت و یا اتومبیل های مینیاتوری در طول دیوار به اجرای نمایش می‌پردازند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی