جزئیات برگزاری ششمین سوگواره استانی تعزیه در کرمان


جزئیات برگزاری ششمین سوگواره استانی تعزیه در کرمان

کرمان - رئیس انجمن تعزیه استان کرمان جزئیات برگزاری ششمین سوگواره استانی تعزیه در کرمان را تشریح کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، حمیدی قنبری عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری ششمین دوره سوگواره تعذیه استان کرمان اظهار داشت: سوگواره تعزیه ده زیار امسال استانی برگزار می شود ما در این سوگوار از گروه ها و داورهای کشوری هم استفاده می کنیم.

وی افزود: استارت ستاد برگزاری ششمین دوره سوگواره تعذیه استان کرمان از دو ماه پیش زده شد و شیوه های جدیدی در حوزه برگزاری سوگواره ها پیش بینی کرده ایم. برای اینکه تعزیه را رشد دهیم تمرکززدایی کرده ایم و امسال جشنواره در زمینه طفلان مسلم برگزار می شود.

قنبری تصریح کرد: ۱۲ گروه برای حضور در این سوگواره اعلام آمادگی کردند که بعد از بازبینی تنها پنج گروه به مسابقه راه یافت و سه گروه در بخش جنبی برنامه اجرا می کنند که یکی از این گروه های جنبی گروه مشترکی از تعزیه خوانان کشور هستند که به اجرا می پردازند.

رئیس انجمن تعذیه استان کرمان بیان کرد: این سوگواره از تاریخ ۳۱ خرداد ماه الی ۸ تیرماه در روستای ده زیار از توابع چترود از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه اجرا شروع می شود و در هر شب تنها یک اجرا برگزار می شود به دلیل اینکه تنوع در کار ما بین اجراها سه گروه جنبی را گنجانده ایم.

قنبری ابراز داشت: ما به عنوان انجمن تعزیه استان به هر نوع حرکتی که به جریان تعزیه در هر منطقه ای باشد قطعا کمک می کنیم منطقه چترود، ده زیار، زنگی آباد جزء مناطق تعزیه خیز استان کرمان محسوب می شوند.

وی ادامه داد: یکی از مزایا و اتفاقات مثبت در این سوگواره، شناسایی استعدادها و ظرفیت های فعال در هنر آیینی تعزیه است.

رئیس انجمن تعزیه استان کرمان گفت: در سطح استان گروه های خوبی داریم که سطح اختلاف آنها با یکدیگر زیاد نیست و در استان کرمان تعداد تعزیه خوانان که می توانند در سطح کشور با تعزیه خوان های برتر کشور رقابت داشته باشند زیاد است.

کد خبر 4325172

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !