نظارت بر پیامرسان داخلی
به اعتقاد من برای این بلبشویی که در پیامرسانهای داخلی هست، در شرایط فعلی مدیران آنها باید پاسخگو باشند.
به گزارش فانوس، محمدعلی ابطحی- وقتی که قرار بر فیلتر کردن تلگرام شد، وعده اساسی این بود که پیامرسانان داخلی جای مناسبی هستند و مردم میتوانند به آن کوچ کنند. استدلال میکردند که اطلاعات مردم در بالای ۸۰ درصد ترافیک نباید در اختیار خارجیها باشد.
مردم با پیامرسان تلگرام که قوم و خویش نبودند. تنها دلیل استقبالشان خدماترسانی خوب بود.
شاید تنها نگرانی جمعی هم در این بود که ارتباطات و اطلاعات شخصی شان افشا نشود. در این مورد هم اینقدر مساله
مهمی نبود.
ارتباطات شخصی فراگیر شده است. برای دلگرمی در سطح رهبری انقلاب هم وارد شدند و افشای حریم خصوصی مردم را تحریم کردند.
درست این در وقتی صورت گرفت که سالها بود مراکز مختلف دولتی و بعضا خصوصی بودجههای زیادی گرفته بودند، تا پیامرسان داخلی درست کنند. از همه معروفتر پیامرسان سروش بود که متعلق به صدا و سیما است.
اما با وجود این همه امکاناتی که به بهانه ساخت پیامرسان داخلی در اختیارشان قرار گرفته بود، وقتی تعداد زیادی از مردم با فیلتر بیدلیل و غلط تلگرام مواجه شدند و آمادگی نسبی انتقال به پیامرسانان داخلی داشتند، معلوم شد این همه امکانات که در طول این سالها گرفتهاند، خرج اتینا شده است. پیامرسانهای داخلی اصلا آمادگی پذیرش مهاجران را ندارد.
تازه از این شلوغ بازار هم استفاده و مطالبه پول بیشتری از دولت میکنند.
به اعتقاد من برای این بلبشویی که در پیامرسانهای داخلی هست، در شرایط فعلی مدیران آنها باید پاسخگو باشند.
کل سیستم و نظام، لابد براساس آمارهایی که پیامرسانان داخلی داده بودند، بحث کوچ به جایی را کردند که فقط دکوراسیون بیرونی آن آماده بود و وقتی مردم به صورت حداقلی هم به آن ساختمان سر زدند، معلوم شد امکانات فنی آن آماده نبوده است.
ای کاش سازمانهای ناظر نسبت به دریافتهای پیامرسانانی که از بیتالمال بودجه گرفتهاند و مقایسه آن با عملکردشان تحقیق و تفحصی میکردند تا شاید جلو ادعاهای بیپشتوانه گرفته شود.
بخش خصوصی و جوانان ایرانی قطب فنی منطقه هستند. کارهایی را هم که بدون کمک از بیتالمال کردهاند
بینظیر هستند.
کاش کار را به آنها میسپردند تا هم اطمینان به رفت به آنها بیشتر باشد و هم طبعا سرعت اینترنتی بیشتری در اختیارشان قرار میگرفت و وقت مردم کمتر هدر میشد و هم همان اندکی که از تلگرام بیرون آمده بودند مجبور نمیشدند دوباره با فیلتر شکن برگردند.
پیامرسانان داخلی امتحان بدی پس دادند و لطمه بدی به وجهه نظام زدند.
مردم با پیامرسان تلگرام که قوم و خویش نبودند. تنها دلیل استقبالشان خدماترسانی خوب بود.
شاید تنها نگرانی جمعی هم در این بود که ارتباطات و اطلاعات شخصی شان افشا نشود. در این مورد هم اینقدر مساله
مهمی نبود.
ارتباطات شخصی فراگیر شده است. برای دلگرمی در سطح رهبری انقلاب هم وارد شدند و افشای حریم خصوصی مردم را تحریم کردند.
درست این در وقتی صورت گرفت که سالها بود مراکز مختلف دولتی و بعضا خصوصی بودجههای زیادی گرفته بودند، تا پیامرسان داخلی درست کنند. از همه معروفتر پیامرسان سروش بود که متعلق به صدا و سیما است.
اما با وجود این همه امکاناتی که به بهانه ساخت پیامرسان داخلی در اختیارشان قرار گرفته بود، وقتی تعداد زیادی از مردم با فیلتر بیدلیل و غلط تلگرام مواجه شدند و آمادگی نسبی انتقال به پیامرسانان داخلی داشتند، معلوم شد این همه امکانات که در طول این سالها گرفتهاند، خرج اتینا شده است. پیامرسانهای داخلی اصلا آمادگی پذیرش مهاجران را ندارد.
تازه از این شلوغ بازار هم استفاده و مطالبه پول بیشتری از دولت میکنند.
به اعتقاد من برای این بلبشویی که در پیامرسانهای داخلی هست، در شرایط فعلی مدیران آنها باید پاسخگو باشند.
کل سیستم و نظام، لابد براساس آمارهایی که پیامرسانان داخلی داده بودند، بحث کوچ به جایی را کردند که فقط دکوراسیون بیرونی آن آماده بود و وقتی مردم به صورت حداقلی هم به آن ساختمان سر زدند، معلوم شد امکانات فنی آن آماده نبوده است.
ای کاش سازمانهای ناظر نسبت به دریافتهای پیامرسانانی که از بیتالمال بودجه گرفتهاند و مقایسه آن با عملکردشان تحقیق و تفحصی میکردند تا شاید جلو ادعاهای بیپشتوانه گرفته شود.
بخش خصوصی و جوانان ایرانی قطب فنی منطقه هستند. کارهایی را هم که بدون کمک از بیتالمال کردهاند
بینظیر هستند.
کاش کار را به آنها میسپردند تا هم اطمینان به رفت به آنها بیشتر باشد و هم طبعا سرعت اینترنتی بیشتری در اختیارشان قرار میگرفت و وقت مردم کمتر هدر میشد و هم همان اندکی که از تلگرام بیرون آمده بودند مجبور نمیشدند دوباره با فیلتر شکن برگردند.
پیامرسانان داخلی امتحان بدی پس دادند و لطمه بدی به وجهه نظام زدند.