التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم


التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

علائم التهاب پانکراس یا پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده زمانی رخ می‌دهد که لوزالمعده (پانکراس) ملتهب شده‌است. پانکراس در تولید آنزیم‌هایی که از فرایند هضم پشتیبانی می‌کنند و هورمون‌هایی که سبب تحریک پردازش قند در بدن می‌شوند، نقش مهمی دارد. فرد ممکن است به پانکراتیت حاد مبتلا شود که علائم آن به طور ناگهانی پدیدار می‌شوند و چند روز به طول...

علائم التهاب پانکراس یا پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده زمانی رخ می‌دهد که لوزالمعده (پانکراس) ملتهب شده‌است. پانکراس در تولید آنزیم‌هایی که از فرایند هضم پشتیبانی می‌کنند و هورمون‌هایی که سبب تحریک پردازش قند در بدن می‌شوند، نقش مهمی دارد. فرد ممکن است به پانکراتیت حاد مبتلا شود که علائم آن به طور ناگهانی پدیدار می‌شوند و چند روز به طول می‌انجامند. یا ممکن است پانکراتیت مزمن را تجربه کند که در آن علائم آزاردهنده و درد ناگهانی در طول چندین سال ادامه خواهد داشت.

در موارد خفیف، پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده می‌تواند بدون هیچ‌گونه درمانی ناپدید شود. با این حال، در موارد وخیم، اگر سریعا و به درستی بیماری را درمان نکنید، می‌تواند منجر به بروز عوارض تهدیدکننده‌ی زندگی شود. بنابراین، وقتی شک دارید که ممکن است دردتان از پانکراتیت باشد، برای انجام تشخیص و درمان مناسب، باید حتما با پزشک‌تان تماس بگیرید. سر خود داروهای بدون نسخه را مصرف نکنید.

علائم و نشانه‌های التهاب پانکراس چیست؟

علائم و نشانه‌های پانکراتیت در همه‌ی بیماران یکسان نیست. با این حال، علائم رایج پانکراتیت حاد عبارتند از درد شکم، درد ناحیه‌ی بالای شکم، ضربان قلب سریع، تب، استفراغ، تهوع و حساسیت در هنگام لمس. بیماران مبتلا به پانکراتیت مزمن ممکن است کاهش قابل توجه وزن، درد ناحیه‌ی بالای شکم و مدفوع روغنی دارای بوی بد را تجربه کنند.

پانکراتیت ممکن است در اثر سنگ‌های صفراوی، الکل، جراحی شکم، برخی از داروها، فیبروز کیستیک، سیگار کشیدن و سطح بالای تری‌گلیسیرید در بدن، جراحت‌های شکمی و عفونت ایجاد شود. اگر یکی از اعضای خانواده‌ی شما به پانکراتیت مبتلا شود احتمال بیش‌تری وجود دارد که شما هم به پانکراتیت مبتلا شوید.

پس از دیدار با پزشک‌تان، ممکن است او داروهایی را برای درمان پانکراتیت برای‌تان تجویز کند. علاوه بر این داروها، داروهای خانگی متعددی نیز برای پانکراتیت وجود دارد که می‌توانند علائم و درد این اختلال را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

درمان‌های خانگی برای درد و علائم پانکراتیت – درمان‌های طبیعی التهای پانکراس

داروهای بدون نسخه یا تجویزی می‌توانند برای بیماران مبتلا به پانکراتیت حاد یا مزمن تاثیرگذار باشند. با این حال، برخی عوارض جانبی ناخواسته نیز با خود به همراه دارند. داروهای طبیعی یک درمان عالی برای پانکراتیت هستند که بسیاری از افراد اطلاعی از آن‌ها ندارند. در این نوشتار با داروهای مؤثر خانگی برای درمان درد و علائم پانکراتیت آشنا خواهید شد.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱. جوش شیرین

جوش شیرین برای بازگرداندن بی‌کربنات از دست رفته در بدن شما مفید است. به همین دلیل است که می‌تواند به عنوان یکی از داروهای مؤثر خانگی برای درمان پانکراتیت استفاده شود. استفاده از این ماده می‌تواند به کاهش درد و علائم پانکراتیت کمک کند.

در این‌جا نحوه‌ی استفاده از جوش شیرین را برای درمان درد و علائم ناشی از پانکراتیت می‌بینید

– یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید
– خوب هم بزنید
– محلول به دست آمده را دو یا سه بار در روز مصرف کنید

بهبودی در طول دو هفته قابل مشاهده است. برای افزایش مزایای جوش شیرین، یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا به ترکیب اضافه کنید. نمک دریایی توانایی افزایش شوری محلول و بهبود سیستم ایمنی بدن را دارد. محلول جوش شیرین می‌تواند به کاهش درد و نشانه‌های پانکراتیت از طریق آبرسانی پانکراس کمک کند.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۲. چغندر

چغندر یک غذای سالم توصیه‌شده است. این ماده‌ی خوراکی پر است از مواد مغذی ضروری که می‌توانند به بدن‌تان انرژی بدهند، احساس تندرستی را بهبود ببخشند، و به شما آرامش بدهند. چغندر در درمان پانکراتیت و کاهش درد آن موثر است. بنابراین، در فهرست داروهای خانگی برای درمان علائم پانکراتیت قرار می‌گیرد. چنین تاثیری به دلیل بتایین موجود در این ماده‌ی خوراکی است. این ترکیب بدن شما را سالم نگه می‌دارد و پانکراس را هیدراته می‌کند. مصرف چغندر می‌تواند عملکرد طبیعی لوزالمعده را با سم‌زدایی آن حفظ کند. اگر پانکراتیت حاد یا مزمن در شما تشخیص داده شده‌است، فقط باید هر روز یک لیوان آب چغندر بخورید.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۳. آب آلوئه‌ورا

علاوه بر آب چغندر، آب آلوئه‌ورا یکی از داروهای خانگی مناسب برای درمان علائم پانکراتیت است. آلوئه‌ورا به علت خواص شفابخشی که دارد برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات مورد استفاده قرار گرفته‌است. این گیاه دارویی شامل اثرات ضد التهابی و سم‌زدایی است. استفاده از آب آلوئه‌ورا می‌تواند علائم و درد پانکراتیت را درمان کند. این گیاه سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و خستگی و رخوت را کاهش می‌دهد. آب آلوئه‌ورا برای هضم غذا مناسب است. برای محافظت از پانکراس در برابر پانکراتیت، خیلی ساده یک فنجان آب آلوئه‌ورا را هر روز بنوشید.

حتی اگر مبتلا به پانکراتیت نباشید، باز هم می‌توانید آب آلوئه‌ورا را به دلیل فواید متعددی که برای سلامتی و زیبایی دارد، مصرف کنید. محصولات آلوئه‌ورا در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. مهم است که شما محتوای قند آن‌ها را به دقت بررسی کنید. اگر گیاه آلوئه‌ورا را در باغچه‌ی خودتان پرورش می‌دهید، خیلی خوش شانس هستید. عسل یک جایگزین عالی برای شکر است اگر دوست دارید که به نوشیدنی آلوئه‌ورای‌تان یک ماده‌ی شیرین‌کننده اضافه کنید.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۴. اسفناج

اسفناج حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی است و همین سبب می‌شود که این گیاه خوراکی تبدیل به یکی از داروهای خانگی موثر برای درد و علائم پانکراتیت باشد. مصرف اسفناج در از بین بردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از پانکراتیت مفید است. این گیاه خوراکی می‌تواند درد و تورم ناشی از پانکراتیت را کاهش دهد. ویتامین B و آهن موجود در اسفناج، پانکراس را تقویت می‌کند و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید اسفناج را به سالاد مورد علاقه‌تان اضافه کنید.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۵. دانه‌ی سویا

اگر به دنبال درمان موثر و طبیعی برای پانکراتیت هستید، نباید سویا را نادیده بگیرید. سویا سرشار است از پروتئین، ایزوفلاون‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای آمینه ضروری. خوردن سویا سبب می‌شود که قند به تدریج و به آرامی آزاد شود، بنابراین مصرف منظم آن می‌تواند سطح قند خون‌تان را تنظیم کند. بیماران مبتلا به التهاب پانکراس باید از خوردن گوشت قرمز اجتناب کنند. توصیه می‌شود که این دانه‌ها را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید زیرا پروتئین‌های ارزشمند موجود در سویا می‌توانند از طریق کنترل سطح چربی خون از افزایش وزن و دیابت جلوگیری کنند. شما می‌توانید انواع محصولات سویا مانند کورد، شیر سویا، آرد سویا و روغن سویا را مصرف کنید.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۶. قاصدک

قاصدک یک گیاه دارویی شناخته‌شده برای مشکلات مختلف سلامتی است. این گیاه حاوی تاراکساسین است که به عنوان معجونی عالی برای معده، کبد و پانکراس عمل می‌کند. این گیاه دارویی بدن را سم‌زدایی می‌کند و مواد زائد مضر را در خون و کبد از بین می‌برد. علاوه بر این، قاصدک توانایی بهبود فرایند هضم را نیز دارد. این گیاه با افزایش آزادسازی صفرا، می‌تواند پانکراس آسیب‌دیده را بهبود بخشد و درد ناشی از پانکراتیت را کاهش دهد.

علاوه بر این، طبق برخی مطالعات علمی، قاصدک برای تحریک فعالیت لوزالمعده نیز فایده دارد.

چای قاصدک، به عنوان نوعی تونیک عالی برای معده، کبد و پانکراس، می‌تواند به راحتی در خانه آماده شود.

– ۲ تا ۳ قاشق چایخوری قاصدک را ریز خرد کنید
– آن را به یک قوری حاوی یک لیوان آب اضافه کنید
– ظرف را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و سپس اجازه بدهید به مدت چند دقیقه دم بکشد
– چای حاصل را برای تسکین درد و علائم پانکراتیت بنوشید

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۷. زردچوبه

شما ممکن است در مورد مزایای فراوانی که زردچوبه برای سلامتی و زیبایی دارد، چیزهایی شنیده باشید. زردچوبه می‌تواند به صورت موضعی استفاده شود یا در آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل است که در هر خانه و آشپزخانه‌ای می‌توانید آن را پیدا کنید. اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که این ادویه یکی از داروهای خانگی گیاهی برای رفع درد و علائم التهاب پانکراس است.

کورکومین موجود در زردچوبه، نوعی روغن فرار، می‌تواند به طور موثر به عنوان داروهای NSAID عمل کند. مطابق با مطالعات بالینی متعدد، زردچوبه حاوی خواص دارویی است و بنابراین می‌تواند از پانکراتیت حاد و مزمن جلوگیری کند.

اگر پانکراتیت درمان نشود، می‌تواند عوارض شدیدی مانند آسیب دیدن ریه را ایجاد کند. استفاده‌ی منظم از زردچوبه به علت خواص دارویی که دارد، سبب می‌شود که آسیب‌های مرتبط با ریه از شما دور بماند. زردچوبه همچنین یک منبع عالی ویتامین C است. همه‌ی ما می‌دانیم که ویتامین C در بهبود سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و روند بهبودی را تسریع می‌کند. بنابراین استفاده‌ی منظم از آن می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از پانکراتیت کمک کند.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۸. روغن زیتون

این روغن پخت و پز نیز یکی از داروهای مؤثر خانگی برای درمان علائم و نشانه‌های التهاب پانکراس محسوب می‌شود. روغن زیتون حاوی فلاونوئیدها است که می‌توانند از پانکراس در برابر آسیب محافظت کنند. این روغن به علت خواص ضد درد و ضد التهابی که دارد، می‌تواند برای رفع التهاب و درد شدید ناشی از التهاب پانکراس موثر واقع شود.

اگر مبتلا به بیماری پانکراتیت هستید، باید روغن زیتون را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. شما می‌توانید این روغن را به عنوان روغن پخت و پز استفاده کنید یا آن را به سالاد مورد علاقه‌تان اضافه کنید.

روغن زیتون خواص شفابخش دارد بنابراین، ایده‌ای عالی است که آن را همیشه در خانه داشته باشید.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۹. درمان التهاب پانکراس با گیاه دارویی خار مریم

خار مریم یک گیاه دارویی شگفت­انگیز است و توسط متخصصین گیاهان دارویی از قدیم‌الایام به عنوان درمان موثر برای معده، کبد و پانکراس توصیه شده‌است. این گیاه حاوی سیلیمارین است که برای معده، کبد و پانکراس فایده دارد.

عصاره‌ی خار مریم توانایی درمان آسیب کبد، معده و پانکراس را دارد. به علاوه، این گیاه دارویی یک منبع عالی از ویتامین E است که می‌تواند پانکراس و کبد را تغذیه و آبرسانی کند. بنابراین، اگر به دنبال داروهای موثر خانگی برای درمان درد و علائم پانکراتیت هستید، نباید از گیاه دارویی خار مریم چشم‌پوشی کنید.

برای درمان پانکراتیت و سایر آسیب‌ها، می‌توانید خار مریم را در قالب عصاره، تنتور و کپسول مصرف کنید. همچنین می‌توانید چای خار مریم را برای بهبودی قابل‌توجه مصرف کنید.

– یک قاشق غذاخوری از دانه‌های خار مریم را خوب له کنید
– سپس آن‌ها را به یک ظرف حاوی ۳ فنجان آب اضافه کنید
– ترکیب را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و بعد آن را به مدت ۲۰ دقیقه دم بگذارید
– در نهایت ترکیب را صاف کنید و چای حاصل را بنوشید

توصیه می‌شود که این چای را ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه، ناهار و شام بنوشید. یک بار هم قبل از خواب آن را مصرف کنید. پس از سه روز، می‌توانید مصرف چای خار مریم را به سه فنجان در روز کاهش دهید.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱۰. شیرین بیان

ریشه‌ی شیرین بیان یک گیاه دارویی قدرتمند چینی برای درمان انواع اختلالات و بیماری‌های سلامتی، از جمله التهاب پانکراس است. DGL یک ترکیب زیست‌فعال موجود در شیرین بیان، به اثربخشی ریشه‌ی شیرین بیان در درمان پانکراتیت کمک می‌کند.

شیرین بیان به عنوان یک تونیک عالی برای معده، کبد و التهاب پانکراس محسوب می‌شود. تریترپن‌ها از جمله گلیسیرریزین و اسید گلیسیریتینیک (GA) موجود در شیرین بیان می‌توانند به کاهش درد و التهاب ناشی از التهاب پانکراس کمک کنند.

برای درمان پانکراتیت و از بین بردن درد، می‌توانید چای شیرین بیان آماده کنید و آن را بنوشید.

برای استفاده از شیرین بیان جهت درمان علائم پانکراتیت دستورالعمل زیر را دنبال کنید

– ۱۲۰ تا ۲۴۰ میلی‌لیتر آب را در یک ظرف بریزید
– چند دقیقه آن را بجوشانید
– شعله را خاموش کنید
– چند قطعه ریشه‌ی شیرین بیان را به این آب جوش اضافه کنید
– اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد
– در نهایت ترکیب را صاف کنید و چای حاصل را بنوشید

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱۱. چای سبز

نوشیدن چای سبز می‌تواند علائم پانکراتیت را از بین ببرد. این چای نیز در فهرست داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای درمان پانکراتیت قرار می‌گیرد. پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز می‌توانند اوضاع پانکراس را بهبود ببخشند. شما باید دو یا سه فنجان چای سبز در روز بخورید تا التهاب لوزالمعده را درمان کنید.

حتی اگر به پانکراتیت مبتلا نباشید، باز هم باید هر روز چای سبز بخورید. چای سبز می‌تواند مزایای فراوانی برای سلامتی و زیبایی شما داشته باشد. مصرف روزانه‌ی چای سبز سرطان لوزالمعده را از شما دور نگه می‌دارد.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱۲. برگ ریحان

در فهرست داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای درمان علائم پانکراتیت، باید برگ ریحان را نیز قید کنیم. استفاده از ریحان به شما کمک می‌کند تا از علائم ناراحت‌کننده و درد ناشی از التهاب پانکراس، خلاص شوید.

شما می‌توانید برگ‌های ریحان را در آب جوش دم بگذارید تا چای گیاهی قدرتمندی برای درمان پانکراتیت آماده شود. روش دیگر برای استفاده از ریحان این است که می‌توانید نصف قاشق چایخوری پودر برگ ریحان خشک‌شده را با یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس صبح آن را با معده‌ی خالی مصرف کنید. این ترکیب می‌تواند باعث تسکین التهاب لوزالمعده شود.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱۳. انگور فرنگی هندی

استفاده‌ی روزانه از انگور فرنگی هندی یا آمله به تسکین علائم پانکراتیت کمک می‌کند. خواص آنتی‌اکسیدانی انگور فرنگی هندی سبب شده که این ماده‌ی خوراکی بتواند علائم پانکراتیت را کاهش دهد. شما می‌توانید ۳ تا ۶ گرم پودر انگور فرنگی هندی را برای تسکین درد و التهاب ایجاد شده توسط پانکراتیت مصرف کنید. به علاوه، مصرف منظم این ماده‌ی خوراکی نیز تا حد زیادی شما را تسکین می‌دهد.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱۴. گیمنما

در این مقاله در مورد داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای درمان پانکراتیت، می‌خواهیم گیاه دارویی گیمنما را معرفی کنیم. برای ترمیم آسیب ایجاد شده در پانکراس و فرآیند بهبودی، می‌توانید به طور منظم این گیاه دارویی را مصرف کنید. گیمنما به بیماران مبتلا به پانکراتیت نتیجه‌ی مورد نظر را می‌دهد.

به علاوه، این داروی گیاهی در جلوگیری از دیابت، یکی از عوارض پانکراتیت موثر است.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱۵. زنجبیل

زنجبیل یک گیاه دارویی عالی برای انواع اختلالات و بیماری‌ها، از جمله آنفولانزا، گلودرد و پانکراتیت است. شما می‌توانید آن را به عنوان یکی از درمان‌های خانگی شگفت‌انگیز برای درد و علائم پانکراتیت مصرف کنید. برای تسکین قابل‌توجه پانکراتیت، فقط باید دو بار در روز چند تکه زنجبیل تازه بخورید. مخلوطی از شکر و آب زنجبیل در درمان التهاب لوزالمعده موثر است در صورتی که آن را به صورت روزانه مصرف کنید.

روش دیگر این است که می‌توانید آب لیمو، زنجبیل و نعناع را با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را چندین بار در روز مصرف کنید.

التهاب پانکراس: 17 درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

۱۶. سیر

بیماران مبتلا به پانکراتیت باید سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند. سیر آلیسین دارد، ترکیبی که سرشار از خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است. مصرف سیر به طور منظم می‌تواند سرطان لوزالمعده را از شما دور نگه دارد. سیر غنی است از مواد مغذی مفیدی مانند آرژنین، گوگرد، فلاونوئیدها، الیگوساکارید و سلنیوم که می‌توانند علائم التهاب پانکراس را درمان کنند. مصرف منظم سیر باعث جلوگیری از دیابت می‌شود. پانکراتیت در صورت درمان نشدن، ممکن است منجر به عوارض شدید، از جمله دیابت شود. سیر حاوی خواص کاهش‌دهنده‌ی چربی و ضد دیابت است است و می‌تواند سطح قند خون شما را تنظیم کند و در عین حال تولید انسولین را نیز افزایش دهد.

۱۷. ماست پروبیوتیک

ماست پروبیوتیک یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای درمان علائم التهاب پانکراس است. این ماست باکتری‌های سالم را در روده‌ی شما افزایش می‌دهد و فرایند هضم را بهبود می‌بخشد. اگر سیستم گوارشی‌تان مشکلی داشته باشد ممکن است بر سلامت پانکراس تاثیر بگذارد. تنها کاری که باید کنید این است که سه فنجان ماست بدون چربی یا کم چرب را هر روز بخورید تا از سلامت پانکراس محافظت کنید و سالم بمانید.

هنگامی‌که علائم پانکراتیت را تجربه می‌کنید، ماست را نادیده نگیرید. عدم درمان التهاب پانکراس ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان پانکراس قرار دهد. بسیاری از افراد علائم و نشانه‌های سرطان پانکراس را متوجه نمی‌شوند، تا زمانی که اوضاع سلامتی‌شان وخیم می‌شود. تمام علائم و نشانه‌هایی که در این مقاله عنوان شده‌است، صد در صد مطابق با مطالعات و پژوهش‌های فراوان، و همچنین شواهد علمی دقیق هستند، بنابراین می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید و ابدا آن‌ها را نادیده نگیرید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید. مراقب این علائم باشید چون این موضوع به آن سادگی‌ها نیست که ممکن است تصور کنید!

در این نوشتار ۱۷ داروی شگفت‌انگیز را برای تسکین علائم و درد التهاب پانکراس قید کردیم. علاوه بر این درمان‌های مؤثر طبیعی، حفظ رژیم غذایی سالم و خوردن غذاهای مفید برای سلامتی پانکراس نیز اهمیت زیادی دارد. شما باید از مصرف غذاهای فرآوری شده و فست‌فودها اجتناب کنید یا دست کم مصرف آن‌ها را محدود کنید. اگر ایده یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

التهاب پانکراس: ۱۷ درمان خانگی پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده + علائم

نوشته های مرتبط

درمان زخم: ۱۶ درمان خانگی زخم ها که باید بدانید...
پلورزی: ۳۰ درمان خانگی ذات الجنب یا التهاب پرده جنب ریه ها...
۱۵ راه عالی برای حفظ مشتری که باید بدانید...
۱۲ درمان خانگی عفونت باکتریایی بدون استفاده از آنتی بیوتیک...
درمان جنب شدن: ۱۶ بهترین درمان خانگی برای جنب شدن...
۸ روش خانگی برای درمان عصبانیت و تحریک پذیری شدید...
نظم در زندگی: ۱۴ راهکار ساده ایجاد نظم در خانه، مدرسه و محل ...
خواص عناب: ۲۱ بهترین فواید عناب برای سلامتی و درمان+طرز مصرف...
فواید بازی: ۳۶ فایده بازی کردن برای کودکان و بزرگسالان...
درمان عفونت سینوس: ۲۳ بهترین درمان خانگی عفونت سینوس...
پرواز زدگی: ۱۸ نکته برای جلوگیری از جت لگ در پروازهای طولانی...
۱۷ مهمترین خواص پروتئین برای سلامتی که علم اثبات کرده است...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...