رشد شاخص اقتصادی در بخش صنعت سمنان مطلوب است


رشد شاخص اقتصادی در بخش صنعت سمنان مطلوب است

سمنان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: رشد شاخص اقتصادی با اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید و ارایه تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت این استان مطلوب است.

علی اصغر جمعه ای روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به همزمانی تک رقمی شدن تورم و رشد اقتصادی در صنایع بزرگ و بالادستی به عنوان یکی از دستاوردها و برنامه‌های دولت، افزود: این برنامه ها باید صنایع کوچک و متوسط و فعالان بخش خصوصی بخش صنعت و معدن را هم شامل شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر برنامه های دولت به صنایع کوچک و فعالان بخش خصوصی در اقتصاد، اظهارداشت: بیشترین توجه دولت در برنامه ها نسبت به صنایع بزرگ بوده و لازم است دولت تدبیر و امید برای صنایع کوچک و متوسط چاره اندیشی در امور مختلف داشته باشد.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید بر این که ایجاد آرامش در بازار و به وجود آوردن ثبات اقتصادی از دستاوردهای موفق و مهم دولت است، افزود: حدود 80 درصد از اقتصاد کشور دولتی است و بیشترین برنامه های کشور شامل حال این بخش می شود در حالی که باید به بخش های خصوصی و صنایع کوچک و متوسط توجه بیشتری شود.
جمعه ای با بیان این که در گذشته و در دولت قبل شاهد تلاطم در بازار بودیم، اما دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی توانست این تلاطم را از بین ببرد و اقتصاد را با ثبات کند، ادامه داد: دولت زمانی بر سر کار آمد که خزانه خالی بود و کشور در فشار سخت و ظالمانه تحریم ها قرار داشت، با این حال دولت برای به ثبات رساندن اقتصاد و ایجاد آرامش در بازار تلاش فراوانی کرد و در این راه موفق بود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار رشد اقتصادی، اشتغال زایی افزایش پیدا می کند و مسوولانی که تعیین‌کننده تعرفه های واردات کالا هستند باید بر اساس سیاست های کلی حرکت کنند تا به رشد اقتصادی در صنایع کوچک و متوسط دست یافت.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارند که اکثریت آنها با مشارکت فعالان بخش خصوصی به تولید می پردازد
رشد اقتصادی ایران در سال 90 ، منهای 6.9 درصد بود و اکنون این رقم به 6.5 درصد رسیده است و در دولت تدبیر وامید تورم از 43 درصد به 8.9 درصد کاهش یافت.
استان سمنان بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!