43 ترفند عکاسی پرتره برای تازه کارها که هرگز فراموش نمی‌کنند


43 ترفند عکاسی پرتره برای تازه کارها که هرگز فراموش نمی‌کنند

عکاسی یک رشته‌ی جالب است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند، حتی بعضی از آدم‌ها دیوانه‌ی این هنر هستند. اگر دوست دارید یکی از آن عکاس‌هایی شوید که بدجوری عاشق گرفتن عکس هستند، باید این مقاله را به دقت بخوانید. ما برترین نکات عکاسی پرتره را برای شما در این نوشتار گردآوری کرده‌ایم. برترین نکات عکاسی پرتره – تکنیک‌های گرفتن یک عکس...

عکاسی یک رشته‌ی جالب است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند، حتی بعضی از آدم‌ها دیوانه‌ی این هنر هستند. اگر دوست دارید یکی از آن عکاس‌هایی شوید که بدجوری عاشق گرفتن عکس هستند، باید این مقاله را به دقت بخوانید. ما برترین نکات عکاسی پرتره را برای شما در این نوشتار گردآوری کرده‌ایم.

43 ترفند عکاسی پرتره برای تازه کارها که هرگز فراموش نمی‌کنند

برترین نکات عکاسی پرتره – تکنیک‌های گرفتن یک عکس عالی را کشف کنید!

در این نوشتار می‌توانید نکات به درد بخور زیادی را در رابطه با عکاسی پرتره برای گرفتن عکس‌های خوب یاد بگیرید. حتی اگر مدت‌ها است که عکس می‌گیرید و کمی تجربه در این زمینه کسب کرده‌اید باز هم این مقاله چیزی برای گفتن به شما دارد.

۱. یک محیط طبیعی را انتخاب کنید

این درست است که بسیاری از آدم‌ها استودیو را بیش‌تر از محیط طبیعی دوست دارند. با این حال، برای این‌که یک عکاس خوب و حرفه‌ای شوید، باید بتوانید هر عکسی را در هر محیطی بگیرید. بعضی از لحظات خاص تنها در محیط‌های طبیعی اتفاق می‌افتند. بنابراین، فقط به استودیو تکیه نکنید.

۲. به مکانی روی آن ‌ایستاده‌اید، دقت کنید

از بچه‌ها یا نوزادان به صورت ایستاده عکس نگیرید. خودتان را تا حدی پایین بیاورید که قدتان با آن‌ها برابر شود. به طور مشابه، هنگام عکس گرفتن از یک مرد مسن طوری نایستید که بالاتر از او قرار بگیرید. این بدان معنی است که شما باید دقت کنید که محل قرار گرفتن خودتان به لحاظ ارتفاع برابر با بچه‌ها و بزرگسالان باشد.

مطلب مرتبط: ۱۴ سودآورترین ایده کسب و کار در صنعت عکاسی

۳. روی یک فضای ذهنی تمرکز کنید

ابتدا یک فضای مناسب را انتخاب کنید و آن‌ها را راهنمایی کنید تا به آن نقطه نگاه کنند.

۴. در عکاسی پرتره نور را در نظر بگیرید

نور در هنگام عکس گرفتن بسیار مهم است. ممکن است با توجه به نور پنجره تصویر مبهم شود. نور خورشید طبیعی بسیار مفید است و سبب زیباتر شدن پوست در عکس می‌شود. اما هنگامی که نور از طریق پنجره عبور می‌کند، عکس شما ممکن است به دلیل کم بودن نور چندان زیبا نشود.

نور عالی می‌تواند عکسی فوق‌العاده را ایجاد کند. اگر نور خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، عکس شما به اندازه‌ی کافی زیبا نخواهد شد.

۵. فلش دوربین را خاموش کنید

فلش دوربین می‌تواند عکس‌تان را قرمز کند. سعی کنید از نور ساده و طبیعی و همچنین محیط ساده استفاده کنید.

43 ترفند عکاسی پرتره برای تازه کارها که هرگز فراموش نمی‌کنند

۶. عکس‌های با نمای بسته بگیرید

گاهی اوقات می‌توانید عکس‌های نمای بسته بگیرید و عکس‌های نمای بزرگ‌تر را فراموش کنید. حتی می‌توانید فقط از چشم‌ها عکس بگیرید، اما نتیجه از آن‌چه که انتظارش را دارید زیباتر خواهد شد.

۷. یک عکس گروهی بگیرید

گاهی اوقات که یک نفر برای کادرتان کافی نیست یا سوژه کمی خسته‌کننده است، می‌توانید عکس‌ گروهی بگیرید.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین عکس جهان در ۲۰۱۷

۸. به دندان‌ها توجه داشته باشید

هنگام گرفتن عکس، دندان‌های سفید بسیار مهم هستند. دقت کنید که سوژه دندان‌های سفید و زیبا داشته باشد یا از سوژه بخواهید دندان‌های‌اش را خوب مسواک کند.

۹. کنتراست را فراموش نکنید

اجازه دهید کمی هم در مورد کنتراست رنگ‌ها در عکاسی صحبت کنیم. اگر رنگ‌ها هماهنگ نباشند، عکس‌تان یک چیز درهم و برهمی خواهد شد. تناقض میان محیط و لباس نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند در گرفتن زیباترین و بهترین عکس‌ها کمک‌کننده باشد.

۱۰. به کاربرد پرتره فکر کنید

قبل از این‌که عکس کسی را بگیرید، به کاربرد آن پرتره فکر کنید تا بتوانید بر طبق آن تنظیمات لازم را برای طول و عرض عکس انجام دهید.

‍‍۱۱. در عکاسی پرتره به صورت سوژه دقت کنید

زمانی که عکسی را در نور کامل روز می‌گیرید، دقت کنید که چهره‌ی سوژه را دور از نور قرار دهید، زیرا نور در اواسط روز می‌تواند روی صورت بتابد و عکس را کدر کند.

۱۲. از نورسنجی نقطه‌ای استفاده کنید

اگر نمی‌توانید از منعکس شدن نور خورشید روی چهره‌ی سوژه جلوگیری کنید، می‌توانید از نورسنجی نقطه‌ای استفاده کنید که می‌تواند به شما کمک کند فقط چهره‌ی سوژه را در عکس نمایان کنید.

۱۳. از تکنیک رنگ استفاده کنید

هنگامی که از سوژه در شب یا در نور کم عکس می‌گیرید، می‌توانید از برخی تکنیک‌های رنگ استفاده کنید. شما می‌توانید از صفحه‌ی نارنجی روی فلش استفاده کنید و نور روشن‌تری مانند نارنجی داشته باشید، سپس تعادل رنگ سفید را ایجاد کنید و عکس طبیعی‌تر به نظر برسد و پس‌زمینه می‌تواند به رنگ آبی دربیاید.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین برند دوربین دیجیتال در دنیا

۱۴. ترکیب و تنظیم کنید

هنگامی که پای نکات عکاسی پرتره به میان می‌آید، شما باید سوژه‌ها را در کادر جای بدهید و سپس تنظیمات را انجام بدهید و روی چشم‌ها تمرکز کنید. این کار بهتر است از این‌که ابتدا تنظیمات را انجام بدهید.

۱۵. آرام باشید

خیلی سخت است اگر هم شما و هم مدل در حین فرایند عکس گرفتن خسته شوید. اگر احساس می‌کنید که مدل‌تان خسته شده‌است، کمی فاصله بیندازید و ریلکس کنید.

۱۶. یک مدل واقعی پیدا کنید

سعی کنید برای عکاسی مدل‌های واقعی یا محلی را بیابید که پول زیادی هم از شما نمی‌گیرند. پس از انداختن عکس یک نسخه از هر عکس را نیز به مدل بدهید، او خوشحال خواهد شد.

۱۷. از روسری استفاده کنید

برخی از عکاسان با تجربه معتقدند که استفاده از روسری نکته‌ی مفیدی برای زیباتر شدن عکس است. شما باید از چند روسری برای مدل استفاده کنید. عکس‌های شما جذاب‌تر خواهند بود وقتی که مدل‌ها روسری بپوشند و لباس ساده‌ای با رنگ‌های ساده بر تن کنند. چه‌قدر پرتره‌های شما عالی خواهند شد!

۱۸. دستیار پیدا کنید

هر زمان که قصد دارید عکس بگیرید، بهتر است یک دستیار پیدا کنید که بتواند سوژه را در حین عکاسی متمرکز نگه دارد. کار ساده‌ای که یک دستیار می‌تواند برای شما انجام دهد.

۱۹. خلاقیت به خرج بدهید

شما می‌توانید از مدل‌تان بخواهید که از پنجره بیرون را نگاه کند، یا می‌توانید سوژه را به گونه‌ای در میان قاب مورد نظر خودتان قرار بدهید، مطمئنا، عکس‌های فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت.

۲۰. حواس‌تان به ظاهر مدل باشد

هر چه ظاهر مدل سرزنده‌تر و شادتر باشد عکس‌ها بهتر خواهند شد. اگر ظاهر سوژه ترسناک باشد، عکس شما چنگی به دل نخواهد زد.

مطلب مرتبط: عکس‌های منتخب مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۵

۲۱. بدون مدل عکس بگیرید

هر کسی می‌تواند یک مدل باشد، حتی یک کارگر، یک کودک یا یک نظافت‌چی. گاهی اوقات می‌توانید یک عکس زیبا بیندازید، بدون این‌که یک مدل حرفه‌ای داشته باشید.

۲۲. یک پرتره در غروب خورشید بیندازید

پرتره‌هایی که در غروب آفتاب می‌گیرید، بسیار عالی هستند البته اگر بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. غروب خورشید بسیار گرم، زرد و بنفش است، شما می‌توانید از برخی از صفحه‌های رنگی استفاده کنید تا فضایی گرم داشته باشید و عکس‌های طبیعی بگیرید.

۲۳. دیافراگم را روشن کنید

بسیاری از عکاسان در مورد دیافراگم اشتباه می‌کنند. مطمئنا، هنگامی که عکس پرتره‌تان به صورت بدن کامل است، باید دیافراگم را پایین بیاورید.

۲۴. پرتره‌های بامزه بیندازید

برای پرتره‌های بامزه، بی‌خیال اصول شوید. لازم نیست تمرکزتان روی سوژه باشد، بلکه فوکوس را روی چیز دیگری در کادر بگذارید و عکس‌های بامزه بگیرید.

۲۵. تکنیک عکس گروهی را بدانید

زمانی که قرار است عکس گروهی بگیرید، بادتان باشد که دوربین‌تان را روی نزدیک‌ترین فرد فوکوس کنید. یکی دیگر از نکات، هنگام گرفتن عکس‌های گروهی، این است که قد سوژه‌ها یکسان نباشد. برای انجام این کار، می‌توانید از برخی سطوح بلند و کوتاه در محیط یا فضای عکس استفاده کنید.

۲۶. یک عکس فول فریم بگیرید

شما می‌توانید روی تمام قسمت‌های سوژه زوم کنید و جزئیات عالی را انتخاب کنید. بهترین تصاویری را که گرفته‌اید، انتخاب کنید.

۲۷. از گریپ باتری استفاده کنید

شما می‌توانید از گریپ باتری برای گرفتن بهترین عکس‌ها استفاده کنید. این وسیله گران است اما می‌تواند به شما کمک کند که بهترین تصاویری را که می‌خواهید انتخاب کنید.

۲۸. سمت مناسب رفلکتور را در نظر داشته باشید

پیشنهاد ما این است که یک رفلکتور ۵ در یک را انتخاب کنید. شما می‌توانید طرف سفید آن را در یک استودیو استفاده کنید؛ سمت نقره‌ای آن در نور کم استفاده می‌شود؛ طرف سیاه می‌تواند به شما کمک کند سایه ایجاد کنید، از طرف طلایی آن برای گرفتن پرتره‌های گرم مانند غروب خورشید استفاده می‌شود و طرف شفاف برای عکس‌های بیرون است.

۲۹. از سوژه‌ای که دوست دارید عکس بگیرید

اگر این سوژه را دوست ندارید، هیچ عکسی از آن نگیرید! از سوژه‌هایی عکس بگیرید که دوست دارید چرا که به این ترتیب بهترین عکس‌ها را خواهید گرفت.

۳۰. ابزارهای مناسب را انتخاب کنید

از ابزار درست مانند کلاه، چتر، روسری و غیره در کنار محیط و مدل‌های مناسب استفاده کنید.

۳۱. از اشتباهات‌تان درس بگیرید

پس از گرفتن عکس، آن‌ها را دوباره نگاه کنید و آن‌چه که با پرتره انجام داده‌اید، یاد بگیرید. شما یاد می‌گیرید و از این عکس‌ها تجربه کسب می‌کنید، پس آن‌ها را دور نیندازید. با این اشتباهات، یاد می‌گیرید که چگونه به صورت سریع و حرفه‌ای عکس‌ها را ویرایش کنید. شما می‌توانید مهارت‌های عکاسی خود را با یادگیری از اشتباهاتی که خودتان مرتکب شده‌اید، بهبود ببخشید.

۳۲. کیف مناسبی برای دوربین‌تان انتخاب کنید

یک کیف مناسب برای دوربین‌تان انتخاب کنید تا هر جایی که می‌روید آن را به راحتی با خودتان حمل کنید.

۳۳. سعی کنید از رفلکتورهای طبیعی استفاده کنید

به طور کلی، به یاد داشته باشید که شما باید از طبیعت تا جایی که امکان دارد استفاده کنید. هنگامی که یک عکس را در نزدیکی آب می‌گیرید، آب نقش یک رفلکتور را برای‌تان ایفا خواهد کرد. هنگامی که شما در ساحل عکس می‌گیرید، شن و ماسه می‌تواند یک رفلکتور برای شما باشند و بسیاری دیگر از این دست!

۳۴ روزهای مه آلود را نادیده بگیرید

اگر می‌خواهید بهترین عکس‌ها را داشته باشید، برای یک روز ابری صبر کنید و روز‌های مه‌آلود را نادیده بگیرید، زیرا در فضای مه‌آلود نتیجه‌ی کارتان عکس چندان جالبی نخواهد بود. ابر می‌تواند تبدیل به یک رفلکتور عالی برای شما شود.

۳۵. از فلش‌ها محافظت کنید

شما می‌توانید فلش‌های خود را با استفاده از استندهای دارای بالشتک‌های پرشده از هوا محافظت کنید.

۳۶. وقت‌شناس باشید

توصیه‌ی مفید در این‌جا این است که نباید کاری کنید که مدل‌تان منتظر شما بماند. کاری کنید که همه چیز سر وقت پیش برود.

۳۷. حواس‌تان به پس زمینه باشد

شما باید پس‌زمینه‌ای را که برای مدل مناسب است، انتخاب کنید. رنگ موی مدل و رنگ پس‌زمینه را در نظر داشته باشید. آن‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

۳۸. پرتره‌ی غیررسمی را امتحان کنید

پرتره‌های غیرسمی بگیرید اگر که دوست دارید لحظات غیررسمی را ثبت کنید، می‌توانید پیش‌بینی کنید که مردم چه کاری انجام می‌دهند و چه تعاملاتی با هم دارند.

۳۹. سوژه‌تان را درک کنید

بدیهی است اگر شما سوژه‌ی خود را درک کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. وقتی که بدانید سوژه چه نوع شخصیتی دارد،‌ می‌فهمید که چه‌طور یک عکس عالی بگیرید.

۴۰. دوربین‌تان را بشناسید

شیوه‌ی استفاده از دوربین و چگونگی تغییر دادن دکمه‌های آن را یاد بگیرید.

۴۱. تصور کنید

تصور کنید دارید تصاویری را مانند یک فیلم ثبت می‌کنید، این تصاویر می‌توانند مجموعه‌ای داستان‌گونه باشند.

۴۲. حواس‌تان به چین و چروک‌ها باشد

اگر سوژه یا مدل شما دارای چین و چروک است، از نور جلویی استفاده کنید و حواس‌تان باشد که از نور نرم برای این عکس استفاده کنید.

۴۳. مدل مناسبی انتخاب کنید

مدلی را امتخاب کنید که به درد هدف شما بخورد. مدل‌های عجیب و غریب را انتخاب کنید حتی اگر معروف نیستند اما برای هدف شما جذاب و مناسب به نظر می‌رسند.

پس از خواندن نکات قیدشده در این نوشتار درباره‌ی عکاسی پرتره امیدوارم مطالب ارزشمندی را در مورد عکاسی پرتره یاد گرفته باشید. حالا با استفاده از نکات بالا می‌توانید دوربین‌تان را برای گرفتن عکس‌های پرتره‌ی فوق‌العاده آماده کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

۴۳ ترفند عکاسی پرتره برای تازه کارها که هرگز فراموش نمی‌کنند

نوشته های مرتبط

خواص عناب: ۲۱ بهترین فواید عناب برای سلامتی و درمان+طرز مصرف...
۱۴ روش برای پاک کردن کپک از لباس و پارچه بدون سفیدکننده...
۱۵ راه عالی برای حفظ مشتری که باید بدانید...
۱۳ بیماری مرتبط با رابطه جنسی در زنان و مردان...
۲۲ درمان خانگی بیماری های مقاربتی...
۱۰ درمان خانگی آروغ زدن زیاد که بسیار موثر است...
۲۰ درمان خانگی آبریزش چشم ناشی از آلرژی...
۲۱ درمان خانگی آروغ یا باد گلو که شما را از این مشکل خلاص می...
۱۲ بهترین درمان خانگی درد دندان عقل...
افزایش اسپرم: ۱۰ درمان خانگی برای افزایش تعداد اسپرم آقایان...
درمان کورک:۲۱ درمان خانگی کورک در تمام قسمت‌های بدن تان...
خواص سیاه دانه: ۴۱ فایده شگفت انگیز سیاه دانه برای سلامتی + ...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟