تشکیل تیم مذاکره کننده آمریکا برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان


تشکیل تیم مذاکره کننده آمریکا برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان

معاون وزارت خارجه آمریکا در امور مرکز و جنوب آسیا گفت: دولت آمریکا تیم مذاکره کننده را برای کمک به روند صلح با طالبان تشکیل داده که از واشنگتن و سفارت آمریکا در کابل فعالیت خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آلیس ویلز» معاون وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن یک تیم مذاکره کننده را تشکیل داده است تا به روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان کمک کند.

وی افزود: این تیم در واشنگتن و سفارت آمریکا در کابل فعالیت خواهد کرد تا زمینه آغاز گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان را فراهم کند و در نشست‌های صلح نیز شرکت کنند.

معاون وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: آمریکا برای ایجاد زمینه مذاکرات مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان و مشارکت در گفت‌وگوهای صلح از خود آمادگی نشان داده است.

وی افزود: اگر طالبان آماده گفت‌وگو نیست باید بداند که از طریق جنگ در افغانستان نمی‌تواند به پیروزی دست یابد.

ویلز در حالی از آمادگی واشنگتن برای مذاکره با طالبان خبر داده است که مقامات آمریکایی در یک سال گذشته بارها درخواست رهبری طالبان برای مذاکره با واشنگتن را رد کرده بودند.

پیش از این رهبری طالبان بارها خواستار مذاکرات مستقیم با مقامات آمریکایی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده بودند.

مقامات آمریکایی در یک سال گذشته در واکنش به این موضوع تاکید کرده بودند که طالبان باید بجای آمریکا با دولت افغانستان وارد مذاکره شوند اما طالبان تا کنون از مذاکره با دولت افغانستان خودداری کرده است.

گروه طالبان خروج نیروهای خارجی از افغانستان را بزرگترین هدف مبارزه شان در این کشور می‌دانند و بر این باورند که دولت افغانستان صلاحیت تعیین زمان خروج نیروهای خارجی از این کشور را ندارد.

کارشناسان بر این باورند که شکست تلاش‌های نظامیان آمریکایی برای درهم شکستن بن‌بست جنگ در افغانستان باعث شده است تا واشنگتن مجبور به مذاکره با طالبان شود.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...