درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن


درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

مردم، به خصوص نوزادان ممکن است در طول روزهای تابستان از عرق سوز رنج ببرند. این عرق سوزها اغلب بر روی گردن، قفسه سینه، صورت، زیر بغل و همچنین کشاله ران دیده می‌شود. اگر می‌خواهید روش‌های خانگی را برای درمان عرق سوز شدن بر روی صورت و گردن به کار ببرید، پس وقت بگذارید و این مقاله 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن را مطالعه...

مردم، به خصوص نوزادان ممکن است در طول روزهای تابستان از عرق سوز رنج ببرند. این عرق سوزها اغلب بر روی گردن، قفسه سینه، صورت، زیر بغل و همچنین کشاله ران دیده می‌شود. اگر می‌خواهید روش‌های خانگی را برای درمان عرق سوز شدن بر روی صورت و گردن به کار ببرید، پس وقت بگذارید و این مقاله ۳۶ درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن را مطالعه کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

اگر دوست دارید در مورد درمان‌های خانگی برخی از مشکلات رایج سلامتی و شیوه‌هایی برای کمک به رفع و درمان همه‌ی نشانه‌های عرق سوز بر روی صورت و گردن بیش‌تر بدانید، چشم از این مقاله برندارید!

الف. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

عرق سوز با قرمزی پوست و احساس خارش بر روی آن مشخص می‌شود، و اغلب با جوش‌های کوچک و برخی تغییرات در بافت پوست همراه است. این عرق سوز می‌تواند بر روی یک قسمت بدن یا مناطق بزرگ‌تر پوست رخ دهد. البته این راش‌ها ممکن است نشانه‌ی رایج برخی از عفونت‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی باشد. جوش‌های حاصل از گرما اغلب نیازمند درمان پزشکی نیستند. اگر عرق سوز در طول ۳-۴ روز ناپدید نشود یا بدتر شود یا تب ایجاد شود، باید به پزشک مراجعه کنید.

ب. علل بروز راش‌های حاصل از گرما

محققان علل دقیق مسدود شدن مجاری تعریق را پیدا نکرده‌اند. با این حال، برخی از عواملی که باعث بروز عرق سوز می‌شوند، عبارتند از:

– لباس‌هایی که از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند
– انجام فعالیت بدنی یا تمرینات ورزشی گسترده
– لباس‌های بیش از حد گرم
– استفاده از لوازم آرایشی مبتنی بر روغن
– بعضی از داروهای خاص

مطلب مرتبط: راش پوستی چیست؛ ۴۵ بهترین درمان خانگی راش پوستی

پ. علائم و نشانه‌های راش گرمایی یا عرق سوز

زمانی که عرق سوز را تجربه می‌کنید، باید به دقت حواس‌تان به علائم و نشانه‌های زیر باشد:

– قرمزی، درد و تورم در اطراف مناطق آلوده‌ی پوست
– تاول‌های کوچک
– خارح شدن چرک از ناحیه‌ی آلوده‌ی پوست
– تب ۳۸ درجه‌ی سانتیگراد یا حتی بالاتر، یا لرز
– گره‌های لنفاوی متورم در ناحیه گردن، کشاله‌ی ران یا زیر بغل

مناطق آلوده‌ی پوست می‌توانند به وسیله‌ی لباس یا خراش تحریک شوند و گاهی اوقات ممکن است عفونت ثانویه‌ی پوست رخ دهد.

ت. ۳۶ درمان خانگی برتر برای عرق سوز صورت و گردن که می‌توانید در خانه امتحان کنید

اکنون با بعضی از بهترین داروهای خانگی برای عرق سوز آشنا خواهیم شد. شما می‌توانید می‌توانید آن‌ها را در خانه دنبال کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۱. روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن شناخته شده‌است که باید یاد بگیرید و سپس در اسرع وقت از آن استفاده کنید.

بر اساس یک مطالعه در مورد مزایای روغن زیتون برای پوست، استفاده از یک روغن زیتون فوق‌العاده بکر می‌تواند در مرطوب‌سازی پوست، تقویت روند بهبود و ارتقاء نوسازی پوست بسیار موثر باشد زیرا این روغن حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E است. علاوه بر این، روغن زیتون همچنین به کاهش خارش پوست و تسکین پوست کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۲ درمان خانگی راش دور چشم که موثر و طبیعی است

در این‌جا دو روش ساده‌ی خانگی برای رفع نشانه‌های عرق سوز با کمک روغن زیتون می‌بینید روش ۱

– مقداری پودر زردچوبه را به روغن زیتون بکر اضافه کنید و سپس آن را روی نواحی آلوده‌ی پوست استعمال کنید.
– این روش را ۲ تا ۳ بار در روز و به مدت حدود ۳ روز تکرار کنید. پودر زردچوبه سرشار از خواص ضد باکتری و ضد التهابی است، بنابراین می‌تواند برای از بین بردن عرق سوز روی صورت و گردن و همچنین کاهش احساس خارش موثر واقع شود.

روش ۲

– مقادیر مساوی از عسل و روغن زیتون فرابکر را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی عرق سوز بمالید.
– این روش را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید تا مشکل راش‌های روی گردن و صورت بهبود بیابند.

جدا از روغن زیتون، روغن کرچک و روغن نارگیل نیز می‌توانند به طور طبیعی و مؤثر به از بین بردن راش‌های پوستی کمک کنند. علاوه بر این، ترکیبی از روغن ویتامین E و روغن کبد ماهی نیز برای درمان عرق سوز شدن مفید است.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۲. سرکه سیب

در میان داروهای خانگی برتر برای درمان راش‌های روی صورت و گردن، سرکه سیب ممکن است برای کسانی که از عرق سوز در تمام سنین رنج می‌برند، بهترین باشد! در واقع، این ماده به طور گسترده‌ای در پخت و پز روزانه‌ی بسیاری از خانواده‌ها در جهان استفاده می‌شود. با توجه به تحقیقاتی که در مورد کاربردهای سرکه سیب بر روی پوست صورت گرفته، استفاده از سرکه سیب یک درمان خانگی عالی است که می‌تواند به کاهش خارش پوست کمک کند و همزمان راش پوستی را نیز کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، اسید استیک موجود در سرکه سیب می‌تواند به از بین بردن عفونت‌های پوستی که می‌توانند علت بروز مشکلات پوستی، از جمله عرق سوز باشند، کمک می‌کند. مراحل ساده‌ی زیر را با استفاده از سرکه سیب امتحان کنید تا به درمان عرق سوز شدن در نواحی صورت و گردن‌تان بپردازید.

روش استفاده از سرکه سیب جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– یک تکه پنبه‌ی تمیز را در سرکه سیب خیس کنید و سپس آن را به طور مستقیم روی نواحی آلوده‌ی پوست‌تان استعمال کنید.
– اجازه بدهید حدود ۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.
– این روش را چند بار به مدت ۲ تا ۳ روز و به صورت روزانه یا تا زمانی که متوجه شدید راش‌ها از بین رفته‌اند، انجام بدهید.

* توجه: از آن‌جایی که استفاده از سرکه سیب می‌تواند منجر به تحریک پوست شود، قبل از استعمال آن بر روی نواحی آلوده‌ی پوست، از آب برای رقیق کردن آن استفاده کنید. اگر سوزش پوست باز هم رخ بدهد، باید سایر داروهای طبیعی را برای حل مشکل راش‌های روی صورت و گردن امتحان کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۳. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی دیگر از داروهای خانگی موثر برای از بین بردن راش گرمایی روی صورت و گردن است که نباید از آن‌ بگذرید، بلکه بکوشید حتما آن را در خانه استفاده کنید. بر اساس یک مطالعه که در مورد تاثیر آلوئه‌ورا روی راش و واکنش‌های آلرژیک صورت گرفت، ژل آلوئه‌ورا می‌تواند در از بین بردن احساس خارش و درد همراه با عرق سوز موثر باشد. برای رسیدن به نتایج بهتر، می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را روی راش‌های گرمایی گردن و صورت استعمال کنید یا از یک لوسیون آلوئه‌ورا برای درمان عرق سوز شدن استفاده کنید.

آلوئه‌ورا حاوی مواد ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهابی است، بنابراین واقعا برای مقابله با برخی از مشکلات پوستی، از جمله راش‌های پوستی و عرق سوز موثر است. علاوه بر این، آلوئه‌ورا همچنین می‌تواند در تسکین پوست و کاهش قرمزی و احساس خارش موثر باشد. برای رهایی از مشکل عرق سوز با کمک آلوئه‌ورا، مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید.

روش استفاده از آلوئه‌ورا جهت درمان عرق سوز روی صورت و گردن

– ژل آلوئه‌ورا را بیرون بیاورید و آن را روی عرق سوز استعمال کنید
– اجازه بدهید ژل به مدت بیش از ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب بشویید.
– برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، ۳ بار در روز این روش درمانی را تکرار کنید.

در واقع، آلوئه‌ورا به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن عرق سوز بر روی صورت و گردن شناخته شده‌است، بنابراین اگر شما در معرض این مشکل پوستی هستید، حتما باید از آلوئه‌ورا استفاده کنید!

۴. حمام جوی دوسر

حمام جوی دوسر نیز در میان داروهای خانگی مناسب برای عرق سوز قرار می‌گیرد. تاثیر این روش درمانی به این دلیل است که جوی دوسر به لطف خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده‌ی قدرتمندی که دارد، می‌تواند به کاهش التهاب پوست و تحریک پوست کمک کند. همچنین، مطابق با یک مطالعه در مورد داروهای خانگی برای عرق سوز، حمام بلغور جوی دوسر برای مقابله با راش‌هایی که در اثر آلرژی، آفتاب‌سوختگی، آبله مرغان، اگزما و همچنین پیچک سمی آمریکایی رخ می‌دهند نیز مناسب است.

برای استفاده از جوی دوسر جهت درمان عرق سوز، خیلی ساده باید یک فنجان پودر جوی دوسر را به آب داخل وان اضافه کنید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه داخل این آب غوطه‌ور شوید.

علاوه بر این، می‌توانید از روش‌های ساده‌ی زیر برای از بین بردن راش گرمایی روی گردن و صورت استفاده کنید روش ۱

– با مخلوط کردن مقادیر مساوی از بلغور جوی دوسر، ماست ساده و کمی عسل یک خمیر سفت آماده کنید و آن را در مناطق آلوده‌ی پوست استعمال کنید.
– اجازه بدهید این خمیر به مدت نیم ساعت روی پوست بماند و در نهایت آن را با آب شستشو دهید. از این روش هر روز استفاده کنید تا زمانی که راش بهبود پیدا کند.

روش ۲

– ۱/۴ فنجان پودر شیر، ۱ قاشق چایخوری عسل و نصف فنجان بلغور جوی دوسر را با هم مخلوط کنید تا خمیر سفتی حاصل شود.
– خمیر به دست آمده را روی یک تکه پارچه‌ی تمیز بگذارید و سپس با کمک یک تکه باند آن را خوب ببندید.
– سپس بسته‌ی خمیر را داخل یک وان پر از آب گرم بگذارید. داخل وان به مدت دست کم ۱۵ دقیقه غوطه‌ور شوید. در نهایت پوست‌تان را خشکن کنید و مرطوب‌کننده روی آن بزنید. این روش درمانی را هر روز و به مدت ۲ تا ۳ روز تکرار کنید.

روش ۳

– مقداری بلغور جوی دوسر را آسیاب کنید و سپس یک فنجان از آن را به آب گرم داخل وان اضافه کنید.
– به مدت دست کم ۱۵-۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید.
– این روش درمانی را روزی دوباره تکرار کنید.

در واقع، حمام بلغور جوی دوسر، یکی از بهترین داروهای خانگی برای عرق سوز بر روی صورت و گردن است که کمک‌تان می‌کند به طور طبیعی و بدون نیاز به مصرف دارو یا قرص مشکل را در خانه رفع کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۵. قالب یخ

استفاده از قالب‌های یخ روش دیگری در میان داروهای خانگی برای درمان عرق سوز است که نباید نادیده بگیرید. اگر می‌خواهید از قالب‌های یخ برای مقابله با عرق سوز استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه یخ را داخل یک کیسه‌ی پارچه‌ای بگذارید و از آن به مدت چند دقیقه به عنوان کمپرس سرد استفاده کنید تا از تسکین فوری عرق سوز لذت ببرید. برای رسیدن به نتایج بهتر، باید از مصرف کرم‌ها یا پمادها بر روی نواحی آلوده‌ی پوست پرهیز کنید چون ممکن است منجر به مسدود شدن فولیکول‌های مو شوند.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۶. جوش شیرین

جوش شیرین نیز به عنوان یکی دیگر از داروهای خوب برای درمان‌ عرق سوز در خانه شناخته شده‌است که باید بدانید و حتما امتحان کنید. زمانی که در حمام هستید، می‌توانید مقداری جوش شیرین استفاده کنید تا بتوانید به طور موثر عرق سوز روی صورت و گردن را برطرف کنید. روش دیگر این است که می‌توانید قبل از حمام، ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب داخل وان مخلوط کنید. در حقیقت، جوش شیرین در کاهش قرمزی و خارش پوست بسیار موثر است.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۷. روغن نارگیل

یکی دیگر از داروهای خانگی برای درمان عرق سوز شدن بر روی صورت و گردن که باید بدانید و سپس سعی کنید در مواقع لزوم از آن استفاده کنید روغن نارگیل است. در واقع، روغن نارگیل هیدراته‌کننده و تغذیه‌کننده‌ی پوست است. به علاوه، این ماده در درمان عرق سوز و تسکین احساس خارش ناشی از آن بسیار موثر است.

روش استفاده از روغن نارگیل جهت درمان عرق سوز شدن به این شرح است

– مقداری روغن نارگیل بکر را ذوب کنید و آن را به طور مستقیم بر روی عرق سوزها استعمال کنید.
– هر شب قبل از رفتن به خواب، این درمان را تکرار کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۸. سیب‌زمینی خام

این درمان خانگی، احساس خارش را کاهش می‌دهد، زیرا دارای خواص تسکین‌دهنده روی پوست انسان است. برای استفاده از سیب‌زمینی خام جهت درمان عرق سوز شدن به یک سیب‌زمینی متوسط نیاز ​​دارید.

روش استفاده از سیب‌زمینی خام جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– سیب‌زمینی را بشویید و سپس برش‌هایی از آن را روی نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست استعمال کنید.
– اجازه بدهید سه مدت ۱۵ دقیقه برش‌ها روی پوست بمانند و در نهایت پوست‌تان را با آب سرد بشویید.
– هر روز این روش درمانی خانگی را تکرار کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۹. روغن معطر اسطوخودوس

استفاده از روغن معطر اسطوخودوس یکی از برترین درمان‌های خانگی برای عرق سوز بر روی صورت و گردن است، بنابراین نباید آن را دست کم بگیرید، به ویژه هنگامی که به دنبال راه‌هایی برای درمان عرق سوز روی صورت و گردن در خانه هستید. این روغن معطر دارای خواص آرام‌بخش و شفادهنده است که تحریک و خارش پوست را تسکین می‌دهد و در عین حال مانع از رشد باکتری‌های مضر در راش‌ها می‌شود، و به این ترتیب از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

روش استفاده از روغن معطر اسطوخودوس جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– ۵ قطره روغن معطر اسطوخدوس را به یک ظرف آب گرم اضافه کنید و سپس آن‌ها را خوب مخلوط کنید.
– با این محلول حمام کنید تا تعداد عرق سوزها کاهش بیابند.

روش دیگر این است که می‌توانید چند روغن اسطوخودوس را در نواحی آلوده‌ی پوست‌تان استعمال کنید یا خیلی ساده یک تکه پارچه را در آب سرد حاوی این روغن خیس کنید و سپس آن را روی عرق سوزها بمالید.

– این روش درمانی خانگی را هر روز تکرار کنید، تا زمانی که بهبود بیابید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۱۰. زنجبیل

دیگر داروهای خانگی برای عرق سوز که نباید آن را دست کم بگیرید استفاده از زنجبیل است. در واقع، زنجبیل به دلیل خواص دارویی که دارد در طب سنتی به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. این ریشه‌ی قدرتمند همچنین، می‌تواند به کاهش احساس گزگز و خارش ناشی از عرق سوز کمک کند.

روش استفاده از زنجبیل جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– یک تکه‌ی کوچک از زنجبیل را بردارید و سپس آن را در مقداری آب بجوشانید
– وقتی آب خنک شد، با استفاده از یک تکه پارچه‌ی تمیز این محلول را روی نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست‌تان استعمال کنید.
– اجازه بدهید محلول به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه بماند و در نهایت آن را شستشو دهید.
– یک یا دو بار در روز این روش درمانی را تکرار کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۱۱. خیار

استفاده از خیار یک راه عالی برای درمان عرق سوز است. یک روش ساده برای استفاده از خیار برای درمان راش‌های روی صورت و گردن این است که یک خیار تازه را برش بزنید. سپس، برش‌های خیار را در نواحی آلوده‌ی پوست استعمال ‌کنید و اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند. این درمان خانگی را دو بار در روز تکرار کنید. خوردن خیار خام یا نوشیدن آب آن نیز اثرات خوبی دارد.

۱۲. آرد نخودچی

استفاده از آرد نخودچی در واقع یک روش عالی برای درمان عرق سوز است. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، باید آرد نخودچی را با آب مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی آماده شود. سپس، این خمیر را روی نواحی عرق سوزشده استعمال کنید و اجازه بدهید خشک شود. در واقع، این یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان عرق سوز است که هرکسی از علائم این بیماری پوستی رنج می‌برد باید حتما امتحان کند.

۱۳. انگور

انگور یکی دیگر از درمان‌های عالی خانگی است که به لطف خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، به تنظیم درجه حرارت بدن کمک می‌کند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید مقداری انگور را به طور روزانه بخورید تا زمانی که بهبود بیابید.

۱۴. نمک اپسوم

این نمک سموم را از بدن خارج می‌کند و سلول‌های مرده‌ی پوست را نیز رویه‌سابی می‌کند. همچنین، منافذ پوست را باز می‌کند و بلافاصله عرق سوز را بهبود می‌بخشد.

روش استفاده از نمک اپسوم جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– یک فنجان نمک اپسوم را به آب گرم داخل وان اضافه کنید.
– حدود ۱۵ دقیقه در این آب غوطه‌ور شوید.
– روش دیگر این است که می‌توانید یک دستمال نرم خیس شده در محلول نمکی اپسوم را روی راش‌ها استعمال کنید.
– یک روز در میان این درمان خانگی را تکرار کنید.

در واقع، استفاده از نمک اپسوم یکی از بهترین داروهای خانگی برای عرق سوز بر روی صورت و گردن است که نباید نادیده بگیرید و سعی کنید برای رفع مشکل از آن استفاده کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۱۵. آب لیمو

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب لیمو می‌توانند روند بهبود عرق سوز را تسریع کنند. با پیگیری این درمان خانگی، می‌توانید ببینید که راش‌ها در عرض ۲ هفته ناپدید می‌شوند.

روش استفاده از آب لیمو جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– آب یک لیمو را بگیرید و آن را داخل یک فنجان آب بریزید.
– شما می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید و سپس ترکیب حاصل را بنوشید.
– هر روز ۳-۴ لیوان از این نوشیدنی را بنوشید.

این مورد نیز یکی از داروهای خانگی برای عرق سوز بر روی صورت و گردن است، بنابراین اگر مایل به درمان علائم عرق سوز در خانه هستید، باید آب لیمو را نیز مد نظر داشته باشید.

۱۶. گشنیز

گشنیز به عنوان یک درمان طبیعی برای خارش و راش‌های پوستی شناخته شده‌است. چنین تاثیری به دلیل وجود خواص ضدعفونی‌کننده، تسکین‌دهنده، ضد التهابی و ضد سوزش در گشنیز است. علاوه بر این، عطر و بوی این گیاه آرامش‌بخش است. و اکنون، به شما سه روش طبیعی استفاده از گشنیز را برای درمان عرق سوز شدن نشان می‌دهیم.

روش ۱

– هر روز یک فنجان آب گشنیز را به مدت ۲-۳ روز بنوشید.

روش ۲

– ۱ قاشق چایخوری تخم گشنیز را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس آن را روی حرارت بگذارید تا بجوشد.
– این محلول را یک بار در روز و به مدت چند روز مصرف کنید تا زمانی که عرق سوز روی صورت و گردن به طور کامل بهبود بیابد.

روش ۳

– با استفاده از برگ‌های له‌شده‌ی گشنیز خمیر تهیه کنید و سپس آن را به طور مستقیم بر روی مناطق آلوده‌ی پوست استعمال کنید. توجه داشته باشید که هنگام میکس کردن برگ گشنیز نباید آب به آن اضافه کنید.
– اجازه بدهید خمیر به مدت بیش از ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و در نهایت آن را با آب شستشو دهید.
– این درمان طبیعی را یک یا دو بار در روز و به مدت ۲-۳ روز تکرار کنید.

اگر می‌خواهید دیگر داروهای خانگی را برای درمان عرق سوز بر روی صورت و گردن بدانید، ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید و سپس یک یا چند روش طبیعی را برای درمان آن‌ها دنبال کنید.

۱۷. پودر نشاسته‌ی ذرت

پودر نشاسته‌ی ذرت می‌تواند چربی اضافی و عرق را جذب کند و به این ترتیب از مسدود شدن منافذ پوست و پدیدار شدن راش‌های بیش‌تر جلوگیری می‌کند.

روش استفاده از پودر نشاسته‌ی ذرت جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– پودر نشاسته‌ی ذرت را بر روی راش‌ها بمالید. اجازه بدهید بماند.
– در صورت نیاز این درمان را در طول روز تکرار کنید.

این ماده یکی از بهترین داروهای خانگی برای عرق سوز بر روی صورت و گردن است که باید بدانید و در صورتی که می‌خواهید علائم عرق سوز را در خانه درمان کنید، آن را نیز امتحان کنید.

۱۸. کره کاکائو

ثابت شده‌است که کره کاکائو علائم پیری را کاهش داده و پوست حساس را در معرض راش شدید قرار می‌دهد. فقط مطمئن شوید که کره کاکائویی که استفاده می‌کنید هیچ گونه عطر، الکل و سایر مواد افزودنی که ممکن است پوست را حساس‌تر و ملتهب‌تر کنند، نداشته باشد. در واقع، این ماده یکی از موثرترین داروهای خانگی برای درمان عرق سوز است، بنابراین اگر می‌خواهید علائم عرق سوز را درمان کنید، این درمان طبیعی را فراموش نکنید.

۱۹. چای نعنا

یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان عرق سوز بر روی صورت و گردن که باید بدانید و امتحان کنید، استفاده از چای نعناع است. این دمنوش دمای بدن را کاهش می‌دهد و روند بهبود را تسریع می‌بخشد. بنابراین چند برگ نعنا را به دو فنجان آب اضافه کنید و آن را روی حرارت. حدود ۳-۴ دقیقه خوب هم بزنید. سپس ترکیب را صاف کنید و برگ‌های نعنا را بیرون بیاورید. در صورت لزوم می‌توانید از یک ماده‌ی شیرین‌کننده نیز استفاده کنید.

۲۰. برگ گزنه

برگ گزنه به عنوان یک درمان خانگی عالی برای عرق سوز محسوب می‌شود. برای استفاده از این گیاه ۲ تا ۳ قاشق چایخوری از برگ خشک گزنه را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه بدهید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه دم بکشد. سعی کنید از ۱-۳ فنجان از این چای گزنه‌ی گیاهی ۳ بار در روز بخورید. همچنین، می‌توانید ۳۰ تا ۶۰ میلی‌لیتر آب برگ گزنه را ۲-۳ بار در روز مصرف کنید.

در این مقاله، داروهای خانگی دیگری نیز برای درمان عرق سوز شدن وجود دارد. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا در مورد این درمان‌های طبیعی برای عرق سوز روی صورت و گردن بیش‌تر بدانید و سپس در اسرع وقت برای رفع مشکل آن‌ها را امتحان کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۲۱. گلاب

گلاب به عنوان یک ماده‌ی قابض شناخته شده‌است که می‌تواند پوست را سفت و تازه کند. بنابراین، اگر از عرق سوز روی گردن و صورت رنج می‌برید، از گلاب استفاده کنید.

روش استفاده از گلاب جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– شما باید با استفاده از پنبه مقداری گلاب سرد را بر روی راش‌ها بمالید.
– این درمان خانگی را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید.

در حقیقت، استفاده از گلاب یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درمان عرق سوز شدن است، بنابراین آن را نادیده نگیرید و سعی کنید آن را برای رفع مشکل موجود امتحان کنید.

۲۲. بابونه

بابونه به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای عرق سوز بر روی صورت و گردن شناخته می‌شود بنابراین اگر با این مشکل مواجه هستید بهتر است آن را امتحان کنید. استفاده از بابونه می‌تواند به کاهش خارش و التهاب کمک کند، پوست تحریک‌شده را تسکین دهد و به دلیل خواص ضد التهابی و ضد تحرکی که دارد، می‌تواند موجب تسریع روند بهبودی شود. علاوه بر این، بابونه همچنین حاوی مواد ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتری است. در اینجا دو روش ساده را با استفاده از بابونه برای درمان عرق سوز شدن و از بین بردن راش‌ گرمایی روی صورت و گردن می‌بینید که می‌توانید در خانه امتحان کنید:

روش ۱

– روغن معطر بابونه را رقیق کنید به این ترتیب که حدود ۲ قطره روغن بابونه را با ۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل خالص یا هر روغن حامل دیگری مخلوط کنید.
– این ترکیب را در نواحی مناطق آلوده‌ی پوست ۲ تا ۳ بار در روز استعمال کنید تا زمانی که راش‌ها از بین بروند

روش ۲

– یک تکه پارچه را در چای بابونه خیس کنید و سپس آن را به طور مستقیم بر روی مناطق آلوده‌ی پوست‌تان استعمال کنید.
– اجازه بدهید به مدت حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و این روند را دست کم ۲-۳ بار در روز و به مدت ۲-۳ روز برای رسیدن به بهترین نتایج تکرار کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۲۳. کافور

این درمان خانگی قدیمی در کاهش احساس سوزش و خارش بسیار موثر است. هنگامی که آن را روی عرق سوز استعمال می‌کنید، طراوتی که ایجاد می‌کند، احساس خواهید کرد. علاوه بر این، کافور ماهیتی ضد میکروبی دارد و بنابراین از عفونت جلوگیری می‌کند.

روش استفاده از کافور جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– یک قرص کافور بردارید و سپس آن را به پودر تبدیل کنید
– یک قطره روغن چریش را به این پودر اضافه کنید تا به خمیر تبدیل شود
– این خمیر را در نواحی آسیب‌دیده‌ی خود استعمال کنید و اجازه بدهید به مدت حدود ۵ دقیقه بماند.
– پس از گذشت این مدت آن را با آب شستشو دهید.
– این روش درمانی را یک روز در میان تکرار کنید.

۲۴. هندوانه

هنگامی که پای داروهای خانگی برای عرق سوز به میان می‌آید، نباید هندوانه را فراموش کنید. خنکی هندوانه می‌تواند پوست تحریک‌شده را تسکین دهد و به آن طراوت ببخشد. این میوه همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که اثرات ضد پیری دارند.

روش استفاده از هندوانه جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– تخم‌های یک تکه هندوانه را خارج کنید و بعد آن را به خمیر تبدیل کنید.
– سپس، خمیر را در نواحی آسیب‌دیده استعمال کنید و اجازه بدهید به مدت حداکثر بیست دقیقه بماند.
– درنهایت خمیر هندوانه را با آب تمیز بشویید.
– یک بار در روز این درمان خانگی را انجام بدهید.
– روش دیگر این است که می‌توانید یک لیوان هندوانه‌ی خردشده را برای التیام و آبرسانی پوست‌تان مصرف کنید.

۲۵. عسل

عسل دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، از جمله درمان عرق سوز بر روی صورت و گردن. این ماده به لطف مواد ضد تورم و ضد باکتری که دارد، می‌تواند به شما در از بین بردن راش‌ها در عرض چند روز کمک کند. شما می‌توانید عسل را به مدت چند دقیقه به طور مستقیم روی نواحی آلوده‌ی پوست استعمال کنید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۲۶. روغن درخت چای

روغن درخت چای نیز به لطف خواص ضد قارچی و ضد التهابی که دارد، به درمان عرق سوز و کاهش التهاب و سوزش پوست کمک می‌کند. برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، باید با استفاده از توپ پنبه این روغن را روی عرق سوزها استعمال کنید. این درمان خانگی را به طور روزانه انجام دهید تا عرق سوزهای روی صورت و گردن کم‌کم ناپدید شوند.

۲۷. ماست یونانی

این ماده برای پوست دچار سوزش و التهاب عالی است. ماست یونانی همچنین، منافذ پوست را باز می‌کند و به از عرق سوز به طور موثر پشتیبانی می‌کند.

روش استفاده از ماست یونانی جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– مقداری ماست یونانی خنک را به طور مستقیم بر روی عرق سوزهای صورت و گرد‌ن‌تان بمالید.
– اجازه بدهید ماست به مدت حدود ۱۵ دقیقه بماند.
– در نهایت آن را با آب شیر بشویید. این روش درمانی را یک بار در روز برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن تکرار کنید.

۲۸. کالاندولا

کالاندولا به لطف خواص ضد باکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی، قابض و همچنین خواص ضد التهابی که دارد، در واقع یک داروی خانگی عالی برای برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما، کبودی پوست، زخم، سوزش، راش ، جراحت، و همچنین خشکی پوست است. در این‌جا چهار راه ساده‌ی خانگی را برای استفاده از کالندولا را یاد می‌گیرید و در صورتی که از عرق سوز رنج می‌برید، می‌تواند این روش‌ها را در خانه امتحان کنید:

روش ۱

– کالاندولا را به صورت پماد، لوسیون، یا کرم حدود ۳ بار در روز استفاده کنید تا زمانی که عرق سوزها بهبود بیابد.

روش ۲

– حدود ۵ قطره روغن کالاندولا را به آب داخل وان اضافه کنید
– به مدت ۱۵ دقیقه، نواحی آلوده‌ی پوست‌تان را در این آب خیس کنید. روش دیگر این است که می‌توانید از چای کالندولا به عنوان کمپرس استفاده کنید.

روش ۳

– روغن کالاندولا را مستقیما بر روی نواحی عرق سوز شده قرار دهید و اجازه بدهید به مدت حدود ۲ تا ۳ ساعت بماند.
– این روش را بیش از دو بار در روز تکرار کنید تا زمانی که عرق سوزهای روی گردن و صورت کاملا بهبود بیابند.

روش ۴

– شما همچنین می‌توانید از روغن زیتون همراه با کالندولا استفاده کنید. چند قطره روغن زیتون را روی مقداری گل کالندولای خشک شده بریزید و آن را در یک ظرف بدون در بگذارید.
– این ظرف را به مدت ۳-۵ ساعت روی شعله‌ی پایین حرارت بدهید. سپس روغن را صاف کنید و آن را در یک شیشه ذخیره کنید.

در واقع، کالندولا یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان عرق سوز شدن روی گردن و صورت است که باید در این مقاله ذکر می‌شد.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۲۹. پاپایا

پیشنهاد دیگر ما برای شمایی که می‌خواهید روش‌های خانگی درمان عرق سوز بر روی صورت و گردن را بدانید، پاپایا است. این میوه به کاهش حس سوزش کمک می‌کند و به طور همزمان خارش را تسکین می‌دهد. پاپایا همچنین، به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند و سلول‌های آسیب‌دیده‌ی پوست را از بین می‌برد.

روش استفاده از پاپایا جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– یک تکه‌ی رسیده از پاپایا را له کنید و سپس آن را در مناطق آلوده‌ی پوست‌تان استعمال کنید.
– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب شستشو دهید.
– یک روز در میان این درمان خانگی را انجام دهید.

درمان عرق سوز شدن: 36 درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

۳۰. انگور فرنگی هندی یا آملا

یکی دیگر از برترین داروهای خانگی برای عرق سوز که نباید دست کم بگیرید، بلکه بهتر است سعی کنید برای رفع مشکل از آن استفاده کنید،‌ انگور فرنگی هندی است. انگور فرنگی هندی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است. بنابراین، مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه‌ی سریع با راش‌های پوستی بهبود ببخشد.

روش استفاده از انگور فرنگی هندی یا آملا جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– در ابتدا، مقداری آمله را آماده کنید و سپس آن‌ها را در یک ظرف گلی قرار بدهید.
– مقداری آب داخل ظرف بریزید تا حدی که روی تکه‌های انگور فرنگی را بپوشاند. اجازه بدهید به مدت یک شب تا صبح بماند.
– صبح روز بعد انگور فرنگی‌ها را همراه با آب میکس کنید.
– در نهایت ترکیب را صاف کنید و بعد مقداری عسل به محلول اضافه کنید. برای تسریع روند بهبود ترکیب حاصل را به مدت ۷ روز بنوشید.

۳۱. پودر تالک

پودر تالک می‌تواند برای تسریع روند بهبودی استفاده شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، باید یک پودر تالک گیاهی را انتخاب کنید تا پوست در شرایط مرطوب خشک نگه دارد و عرق سوز را بلافاصله بهبود ببخشد. از همه مهم‌تر این‌که، از پودر تالک معطر استفاده نکنید زیرا پوست را تحریک می‌کند. خیلی ساده، پس از دوش گرفتن پوست‌تان را خشک کنید و سپس پودر تالک را در نواحی آسیب دیده‌ی پوست بپاشید. این روش را دو بار در روز، صبح و شب تکرار کنید.

۳۲. پوست درخت انجیر هندی

این یکی هم درمان خانگی مناسبی برای درمان عرق سوز شدن بر روی صورت و گردن است. مقداری پوست درخت انجیر هندی را بردارید آن‌ها را آسیاب کنید تا به شکل پودر ریزی دربیاید. سپس، پودر حاصل را روی عرق سوز استعمال کنید تا فرایند بهبودی‌تان سریع‌تر شود.

۳۳. خاک رس بنتونیت

این ماده به دفع سموم توسط بدن کمک می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. هنگامی که می‌خواهید عرق سوزهای روی صورت و گردن را از بین ببرید، می‌توانید از خاک رس بنتونیت برای تسکین دادن پوست تحریک شده استفاده کنید. خیلی ساده یک مقدار خاک رس بنتونیت را به طور مستقیم روی قسمت‌های آلوده‌ی پوست استعمال کنید و سپس اجازه دهید تا ۲ ساعت بماند و در نهایت آن را با آب بشویید.

در واقع، این ماده نیز یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان عرق سوز شدن بر روی صورت و گردن است که بسیاری از مردم در جهان برای درمان این مشکل به طور طبیعی و مؤثر استفاده می‌کنند.

۳۴. برگ چریش

استفاده از برگ چریش در واقع بهترین گزینه برای درمان راش‌های روی صورت و گردن است که می‌توانید از آن در منزل استفاده کنید بدون این‌که نیازی باشد در مورد وجود هر گونه عوارض جانبی مضر نگرانی داشته باشید. شما می‌توانید یک خمیر صاف و یکدست از برگ چریش آماده کنید. بعد، آن را روی نواحی آلوده‌ی پوست‌تان استعمال کنید. اجازه بدهید این دارو به مدت چند دقیقه روی پوست بماند.

برگ چریش می‌تواند به کاهش قرمزی پوست و جلوگیری از عفونت بیش‌تر آن کمک کند. چنین تاثیری به این علت است که برگ‌های چریش حاوی خواص ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی هستند، به طوری که در درمان برخی از بیماری‌های پوستی، از جمله آکنه، پسوریازیس، راش ، اگزما، عفونت‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر تاثیر بسزایی دارند. در این‌جا دو روش ساده وجود دارد که می‌توانید در خانه آن‌ها را دنبال کنید و به درمان عرق سوز شدن بپردازید.

روش ۱

– از محصولات چریش مانند عصاره‌ی برگ چریش، کرم و لوسیون برای استعمال بر روی پوست آلوده استفاده کنید. قبل از استفاده از روغن چریش، باید آن را با مقداری آب یا روغن حامل رقیق کنید.

روش ۲

– یک مشت برگ چریش را به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه در آب دم بگذارید
– محلول را صاف کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود.
– یک تکه پنبه را در این محلول خیس کنید و سپس آن را به مدت بیش از ۱۰ دقیقه روی راش‌ها قرار دهید.
– این درمان خانگی را دوبار در روز به مدت حداقل ۲-۳ روز یا تا زمانی که تمام عرق سوز به طور کامل درمان شوند، تکرار کنید.

۳۵. خاک رنگبر

خاک رنگبر نیز به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های خانگی برای درمان عرق سوز شدن شناخته شده‌است که نباید از آن‌ بگذرید. این ماده همچنین یک درمان خانگی عالی برای راش‌های روی صورت و گردن است. برای استفاده از این ماده، ۵ قاشق غذاخوری از پودر خاک رنگبر را با ۳ قاشق غذاخوری گلاب و مقداری آب ساده مخلوط کنید. سپس، این خمیر را در نواحی آلوده‌ی پوست‌تان استعمال کنید. اجازه دهید خمیر به طور طبیعی خشک شود و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. در واقع، این درمان طبیعی می‌تواند به شما کمک کند تا تحریکات ناشی از عرق سوز شدن را کاهش دهید.

۳۶. چوب صندل

چوب صندل نیز در میان درمان‌های خانگی موثر برای عرق سوز قرار می‌‌گیرد. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، مقادیر مساوی از پودر گشنیز و چوب صندل را با هم مخلوط کنید. و سپس، ۳ قاشق غذاخوری گلاب به این خمیر اضافه کنید و آن را روی نواحی آلوده‌ی پوست استعمال کنید. اجازه دهید که خمیر به طور طبیعی خشک شود و در نهایت آن را با آب سرد شستشو دهید. در واقع، این روش درمانی به شما آرامش و طراوت می‌دهد.

در مقاله‌ی بعد به نکاتی برای جلوگیری از عرق سوز شدن خواهیم پرداخت.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

درمان عرق سوز شدن: ۳۶ درمان خانگی راش گرمایی روی صورت و گردن

نوشته های مرتبط

۹ نکته برای پرورش مهارت های تفکر انتقادی...
تند خوانی: ۱۴ فن هوشمندانه برای درک مطلب سریع...
چرب شدن مو: ۲۳ روش طبیعی جلوگیری از چرب شدن موها...
۱۱ درمان خانگی ترک های پوستی سینه
۱۲ درمان خانگی عفونت باکتریایی بدون استفاده از آنتی بیوتیک...
۱۷ درمان خانگی عفونت استاف
۲۷ درمان خانگی و طبیعی برای تنگ کردن واژن...
اختلال نعوظ : ۵۲ بهترین خوراکی برای نعوظ بهتر و قوی در مردان...
۴۳ بهترین خوراکی برای افزایش تستوسترون در مردان...
۷ روش خانگی درمان اعتیاد جنسی + علائم و علل بروز...
کلاژن پوست: ۱۷ ماده خوراکی برای کلاژن سازی پوست...
خارش مقعد : ۲۵ درمان خانگی خارش مقعد...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد