بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019


بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

در گذشته نه چندان دور، شرکت آستون مارتین مدل DB11 را به پیشرانه V-8 با توان خروجی 503 اسب بخار و گشتاور 675 نیوتن متر مجهز کرده بود که حدود 204 کیلوگرم سبکتر از نسخه 12 سیلندر بود. سپس در طی یک سری تغییرات، سیستم تعلیق و اجزای فنی آن مورد به‌روزرسانی قرار گرفت .... نوشته بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019 به صورت اختصاصی برای...

در گذشته نه چندان دور، شرکت آستون مارتین مدل DB11 را به پیشرانه V-8 با توان خروجی 503 اسب بخار و گشتاور 675 نیوتن متر مجهز کرده بود که حدود 204 کیلوگرم سبکتر از نسخه 12 سیلندر بود.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
سپس در طی یک سری تغییرات، سیستم تعلیق و اجزای فنی آن مورد به‌روزرسانی قرار گرفت . نتیجه این تغییرات نه تنها منجر به ایجاد پرفورمنسی نزدیک به نسخه گرانتر 12 سیلندر بود بلکه کیفیت رانندگی با آن را نیز افزایش داد.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
با این تفاسیر می‌شود گفت که DB11 مُرده است و جای خود را به جانشینی خلف، تحت عنوان DB11 AMR سپرده است. آقای اندی پالمر به عنوان مدیرعامل برند آستون مارتین اعلام کرده که این شرکت بریتانیائی در طی 18 ماه گذشته موفق به فروش 4200 دستگاه DB11 شده است. این خودرو مِن بعد تحت عنوان DB11 AMR به بازار عرضه خواهد شد.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
آستون مارتین DB11 AMR اینک قادر به تولید ۶۳۰ اسب بخار قدرت بوده که حدود ۳۰ واحد بیشتر از مدل v12 است. گشتاور حاصل از پیشرانه V-8 با نسخه V-12 یکسان و برابر 700 نیوتن متر است. این رقم تنها 24 نیوتن متر بیش از پیشرانه V-8 قبلی است.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
حداکثر سرعت AMR به 335 کیلومتربرساعت میرسد که حدود 13 واحد فراتر از سرعت مدل ۱۲ سیلندر و 1.6 کیلومتربرساعت بیشتر از بنتلی کانتیننتال جی تی است. همچنین توان خروجی AMR معادل چهار اسب بخار بیشتر از کانتیننتال GT بوده اما گشتاور 900 نیوتن متری بنتلی، ترمز پیشتازی AMR را در همین جا می‌کشد. شتاب صفر تا صد AMR بر حسب ادعای شرکت سازنده، تنها معادل ۳.۷ ثانیه است. لازم به ذکر است این رقم در بررسی های انجام شده بر روی نسخه قبلی DB11 معادل ۳.۸ ثانیه بود.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
علاوه بر ارتقای عملکرد پیشرانه‌ آستون مارتین AMR، بهبود سیستم تعلیق نیز یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود. عمده تغییرات صورت گرفته بر روی تعلیق قسمت عقب این خودرو بوده است که در نتیجه هندلینگ بهتری را نصیب AMR نموده است. همچنین کیفیت سواری آن نیز چندان مورد مصالحه قرار نگرفته و کاهش نیافته است.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
از نظر بصری نیز تغییرات مناسبی در این خودرو صورت گرفته است. قطعات براق به رنگ مشکی در برخی نقاط بدنه به چشم می‌خورند و فیبر کربن نیز به صورت سفارشی تقریبا برای اکثر قطعات اجزای بدنه، از سقف و آینه‌ها گرفته تا اسپلیتر، دیفیوزر و رکاب‌ها، قابل ارائه خواهد بود.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
همچنین رینگ‌ها با نمونه اسپرت‌تر ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده، جایگزین شده‌اند. طرح‌های مشکی رنگ به داخل کابین نیز سرایت کرده‌اند. آلکانترا بسیاری از بخش ها را پوشش داده و خطوطی به رنگ سبز فسفری، به گونه‌ای هماهنگ با نمای بیرونی در داخل کابین آستون مارتین AMR به چشم می‌خورند. اگر چه تغییرات ظاهری چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما به هر حال، سیمای جذاب‌تری را برای این خودروی زیبا به ارمغان آورده است.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
در همان ابتدای حرکت با AMR متوجه هندلینگ بهتر خودرو نسبت به نسل قبل خود خواهید شد. آستون مارتین AMR یکی از آن خودروهایی است که که از همان ابتدا بایستی آن را در حالت رانندگی اسپرت قرار دهید. در این حالت، سواری بسیار نرم و رفاه بخش است.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
برای رانندگی پر سرعت و هیجان‌انگیز بایستی حالت اسپرت پلاس را انتخاب کنید. این خودروی 1902 کیلوگرمی، یک حالت رانندگی دیگر نیز دارد تا بتواند تمام قدرت خود را به رخ بکشد و آن حالت Track است.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
در حالت استاندارد نیز، سیستم تعلیق کاملا از حالتی اسپرت‌گونه برخوردار است. همچنین حالت رانندگی اسپرت برای جاده‌های بین شهری باریک و پر پیچ و خم و البته کمی ناهموار مناسب است و حالت Track با سیستم تعلیق سفت‌تر، کنترل بدنه بهتری از خود به نمایش می‌گذارد.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
با توجه به رانندگی که با این خودرو داشتیم، به نظر ما این طور احساس می‌شود که AMR در حدود ۵ درصد از نسخه قبلی DB11 قوی‌تر باشد. از حیث شتاب‌گیری و یا قدرت ترمزها، تفاوت زیادی توجه انسان را به خود جلب نمی کند، حتی در سرعت های بالاتر شتابگیری سخت‌تر انجام می‌گیرد .


عملکرد جعبه دنده بسیار بهتر از قبل شده است. البته AMR هنوز هم از همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF بهره می‌برد. تعویض دنده‌ها در حالت اتوماتیک بهتر از قبل انجام می‌شود. البته ما ترجیح دادیم تا از حالت تعویض دستی با استفاده از پدل شیفتر های بزرگ پشت غربیلک فرمان استفاده کنیم.
تفاوت اساسی که بین دو حالت اسپرت و Track وجود دارد، این است که در حالت رانندگی Track عمل تعویض دنده‌ها با زمختی بیشتری همراه است که البته گاهی دوست داشتنی است و گاهی چندان مورد علاقه شما واقع نخواهد شد. اما در این بین، طنین صدای غرش پیشرانه در هر حالتی جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
همچنین در یک اتوبان سرعت آزاد آستون مارتین AMR سریعا به سرعت 281 کیلومتربرساعت رسید و می توانست سریعتر نیز حرکت کند.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
به طور کلی، اگرچه AMR صرفا یک خودروی اسپرت نیست اما قوای محرک فوق العاده‌ای دارد، زیبا و قدرتمند است و اینک از جلوه‌های بصری جذاب‌تری نیز نسبت به گذشته برخوردار شده است.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019
AMR یک GT قانع کننده و بسیار هیجان‌انگیز است. نه تنها اختلاف عملکردی آنچنانی میان مدل V12 و AMR V8 وجود ندارد، بلکه رانندگی با AMR بهتر و لذت بخش‌تر است. اگر ما توانایی مالی خرید DB11 را داشتیم، حتما نسخه V12 را فراموش می‌کردیم و به سراغ DB11 AMR می رفتیم.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

منبع: motortrend

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!