شستشو پالایشگاه بدن با دسری تابستانی


دسر خربزه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B1 ، B3، B5، B6، ب‌کمپلکس، پروتئین، آهن، قند مانند گلوکز و فروکتوز، اسید فولیک، پتاسیم، فیبر، کلسیم، مس، منیزیم، منگنز و روی است.

شستشو پالایشگاه بدن با دسری تابستانی
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را در شستشوی کلیه، مجاری ادراری و دفع سنگ کلیه و مثانه موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین،دسر خربزه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۳، B۵، B۶، ب‌کمپلکس، پروتئین، آهن، قند مانند گلوکز و فروکتوز، اسید فولیک، پتاسیم، فیبر، کلسیم، مس، منیزیم، منگنز و روی است.

برای بررسی خواص دسر خربزه و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص دسر خربزه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دسر خربزه اظهار کرد: این دسر نقش موثری در هضم غذا و برطرف شدن یبوست دارد؛ دسر خربزه کلیه‌ها و مجاری ادراری را شستشو می‌دهد و به دفع سنگ کلیه و مثانه کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر خربزه بیان کرد: این دسر به علت داشتن پتاسیم عملکرد سیستم قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد و فشار خون را هم کاهش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر خربزه تاثیر چشمگیری در طراوت و شادابی پوست دارد؛ این دسر به چاق شدن افراد لاغر کمک می‌کند و موجب افزایش اشتها هم می‌شود بنابراین برای کودکان در حال رشد و سالمندان مفید است.

عظمایی با اشاره به مناسب بودن دسر خربزه برای مبتلایان به نقرس، روماتیسم، زنان باردار و شیرده گفت: این دسر موجب رفع عطش در تابستان می‌شود و از گرمازدگی افراد هم جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: دسر خربزه برای افراد سیگاری و اشخاصی که سیگار را ترک کرده‌اند بسیار مفید است و باعث بازسازی ریه هم می‌شود؛ مبتلایان به دیابت و افراد چاق باید در مصرف این دسر احتیاط کنند.

عظمایی با اشاره به نقش موثر دسر خربزه در افزایش قوای جنسی یادآور شد: قند موجود در این دسر، زود هضم است بنابراین برای افرادی که دچار افت قند خون شده‌اند، بسیار مناسب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان