اسمیلودون؛ ببر دندان شمشیری شکارچی عصر یخبندان | فیلم


در دوره کوانترنری گربه سانان دندان سابری شکارچیان اصلی حیوانات بزرگ بودند.سابر نوعی شمشیر خمیده است،دندان های جلویی دراز اسمیلودون دقیقا شبیه سابر بودند.این دندان ها به راحتی پوست های کلفت و ماهیچه را می دریدند.در آن زمان حیوانات دندان سابری زیادی وجود داشتند و اسمیلودون بزرگ ترین ترین آنها بود. ببر دندان شمشیری احتمالاً شناخته...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

اسمیلودون؛ ببر دندان شمشیری شکارچی عصر یخبندان | فیلم

صحنه‌هایی از زایمان حیوانات مختلف در حیات وحش...

اسمیلودون؛ ببر دندان شمشیری شکارچی عصر یخبندان | فیلم

سگ‌های وحشی با عطسه رای‌گیری می‌کنند | فیلم...

اسمیلودون؛ ببر دندان شمشیری شکارچی عصر یخبندان | فیلم

شکار وحشیانه بچه میمون توسط پلنگ | فیلم...

در دوره کوانترنری گربه سانان دندان سابری شکارچیان اصلی حیوانات بزرگ بودند.سابر نوعی شمشیر خمیده است،دندان های جلویی دراز اسمیلودون دقیقا شبیه سابر بودند.این دندان ها به راحتی پوست های کلفت و ماهیچه را می دریدند.در آن زمان حیوانات دندان سابری زیادی وجود داشتند و اسمیلودون بزرگ ترین ترین آنها بود.

ببر دندان شمشیری احتمالاً شناخته شده‌ترین دندان خنجری است که در شمال آمریکا در دورهٔ پلایستسیس (۲٫۵ میلیون سال پیش – ۱۰٬۰۰۰ سال پیش) زندگی می‌کرده است. یکی از بزرگترین کالکشن‌های فسیل این جانور از گودالهای قیر “La Brea” بدست آمده است. ۳ گونه از این سرده شناخنه شده است؛ آنها در اندازه و اندام تفاوت دارند.

ببر دندان شمشیری ساختاری بااستحکامتر از گربه‌های امروزی داشت، مخصوصاً با دستهای جلویی به خوبی تکامل یافته و دندان‌های نیش بلند بالایی خارق‌العاده. فک این جانور قابلیت باز شوندگی بیشتری از گربه‌های امروزی داشت و دندان‌های نیش بالایی باریک و کشنده بودند، طراحی شده و سازگار برای کشتن دقیق. این ویژگیها ببر دندان شمشیری را به یک شکارچی خاص در شکار گیاه‌خواران بزرگ مانند گاومیش آمریکایی و شتر تبدیل کرد.

ببر دندان شمشیری احتمالاً در محیطهای بسته مانند بوته و جنگل‌ها که پوشش لازم برای کمین و غافلگیر کردن برای شکار ایجاد می‌کرد، زندگی می‌کرد. وابستگی این جانور به حیوانات بزرگ ممکن است دلیل انقراض این جانور باشد. دانشمندان درمورد اینکه آیا ببر دندان شمشیری یک حیوان اجتماعی بوده یا نه اختلاف نظر دارند. شباهت واکنشهای شکارچی به درخواست کمک و رواج صدمات التیام یافته می‌گوید که این جانور موجودی اجتماعی بوده درحالی که که مغز کوچک و محیط زندگی دارای پوشش گیاهی می‌گوید که جانوری تنها و منزوی بوده است. چندین فسیل نشانه‌هایی از آنکیلوزینگ اسپاندیلیتیس، شوک روحی، آرتریتیس را نشان می‌دهند. ببر دندان شمشیری ۱۰٬۰۰۰ سال پیش منقرض شد.

نام رایج دندان شمشیری اشاره به طول بلند دندان نیش فک بالا دارد. با وجود اینکه نام رایج تر، ببر دندان شمشیری است، اما چاقودندان یک ببر نبوده‌است .بلکه ببر متعلق به زیرتیره Pantherinae است درحالیکه چاقودندان به زیرتیره Machairodontinae تعلق دارد.

(۵۸۷)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : اسمیلودون, ببر دندان شمشیری, حیوانات منقرض شده, فیلم حیوانات وحشی, فیلم دایناسور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن