باید در برابر بیگانگان صدای واحدی از ایران به گوش برسد


باید در برابر بیگانگان صدای واحدی از ایران به گوش برسد

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطرح شدن بحث مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی برخی چهره های سیاسی گفت: بنابر گفته رئیس دولت اصلاحات باید در برابر بیگانگان صدای واحدی از ایران به گوش برسد.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در ابتدای هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: صدایی که مدافع منافع و اقتدار ملی باشد و صدایی که با اتحاد و وفاق همه دلسوزان کشور بلندتر و قوی تر خواهد بود.
وی همچنین برای تیم ملی فوتبال ایران که فردا (دوشنبه ) حساس ترین مسابقه خود را در برابر پرتغال برگزار می کند، آرزوی موفقیت کرد و گفت: جام جهانی روسیه علاوه برآنکه تصویر قابل احترامی از فوتبال ایران در عرصه بین المللی ارائه کرد، موجب شد تا درهای استادیوم آزادی به روی خانواده ها گشوده شود وشهروندان تهرانی در محیطی سالم، با نشاط و اخلاقی اوقات فراغت خود را در کنار یکدیگر صرف کنند که امیدواریم این درها باز بمانند.
هاشمی ادامه داد: محیط ورزشگاهها با حضور خانواده ها دیگر شاهد ناهنجاریها و نقض اخلاق ورزشی و پهلوانی توسط برخی تماشاگران نخواهد بود.
* تاثیر دکتر شریعتی در ایجاد انگیزش و شورانقلابی جوانان
وی در ادامه به سالروز درگذشت 2 شخصیت برجسته و تاثیرگذار ایران معاصر دکتر علی شریعتی و مصطفی چمران اشاره کرد و گفت: شریعتی جامعه شناس انقلابی که موج قدرتمند و با نفوذی را در فضای دانشگاهی و روشنفکری کشور ایجاد کرد و اگرچه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از دنیا رفت اما گفتمان وی در ایجاد انگیزش و شورانقلابی جوانان و دانشجویان تاثیر غیرقابل انکاری گذاشت.
هاشمی همچنین با اشاره به سالروز شهادت چمران ضمن گرامی داشت یاد و خاطر این شهید افزود: شاید بتوان مصطفی چمران را الگو و تراز مدیران مطلوب جمهوری اسلامی به شمار آورد، متخصصی متعهد که از یک سو از مهمترین دانشگاههای ایران و جهان فارغ التحصیل شده و بالاترین تخصص را در حوزه فعالیت خود داشت و از سوی دیگر در دینداری، تعهد و معنویت گوی سبقت را از مدعیان ربوده بود و مناجاتهای وی هنوز الهام بخش معنوی مخاطبان است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، چمران را انقلابی آزاد اندیش دانست و افزود: با وجود آنکه به لحاظ تفکرات انقلابی مورد تایید و حمایت ویژه امام خمینی(ره) و خط امام محسوب می شد، از اعضای ارشد نهضت آزادی ایران بود وهیچ گاه بین انقلابی گری و مبارزه با ظلم و ستم با آزاداندیشی و آزادیخواهی تضادی نمی دید.
به اعتقاد وی، چمران مدیری اهل عمل بود که از بهترین ومرفه ترین زندگی در آمریکا چشم پوشید تا در کنار امام موسی صدر به یاری شیعیان بی پناه و مستضعف لبنان بپردازد و لبنان را نیز برای یاری رساندن به انقلاب ایران رها کرد، در وزارت دفاع و ستاد جنگهای نامنظم دوشادوش بسیجیان و نیروهای مردمی در خط مقدم مبارزه می کرد و با سرخی خونش، مرد عمل بودن را گواهی کرد.
تهرام/9343/1735 / 1539

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی