فواید بوسه بر لب: 19 مهم ترین فواید بیولوژیکی بوسه از لب که باید بدانید


فواید بوسه بر لب: 19 مهم ترین فواید بیولوژیکی بوسه از لب که باید بدانید

بوسیدن به عنوان یک زبان احساسی شناخته شده‌است که بالاترین سطح محبت ما را نسبت به دوستان، والدین و مخصوصا شریک زندگی‌مان نشان می‌دهد. در واقع، بوسیدن می‌تواند به ما احساس خوبی بدهد و همچنین برای سلامت کلی ما مفید باشد. این عمل یک درمان ساده است که می‌تواند سلامت جسم و ذهن‌مان را بهبود بدهد. در این نوشتار با فواید بوسه بر لب و در واقع 19 مهم...

بوسیدن به عنوان یک زبان احساسی شناخته شده‌است که بالاترین سطح محبت ما را نسبت به دوستان، والدین و مخصوصا شریک زندگی‌مان نشان می‌دهد. در واقع، بوسیدن می‌تواند به ما احساس خوبی بدهد و همچنین برای سلامت کلی ما مفید باشد. این عمل یک درمان ساده است که می‌تواند سلامت جسم و ذهن‌مان را بهبود بدهد. در این نوشتار با فواید بوسه بر لب و در واقع ۱۹ مهم ترین فواید بیولوژیکی بوسه از لب آشنا می شویم.

فواید بوسه بر لب: 19 مهم ترین فواید بیولوژیکی بوسه از لب که باید بدانید

در ادامه با مهمترین فواید بوسه بر لب آشنا شوید

بوسیدن ممکن است ساده‌ترین راه بیان احساسات به دیگران باشد. ما صورت تپل بچه‌ها را می‌بوسیم، گونه‌ی دوستان و لب شریک زندگی‌مان را می‌بوسیم تا احساسات‌مان و همچنین میلی که برای نزدیک شدن به آن‌ها داریم را نشان دهیم. همچنین، بوسیدن ممکن است یکی از ابزارهای طبیعی برای پیوندهای اجتماعی باشد. در این مقاله، ۱۹ فایده‌ی فیزیولوژیک بوسه بر روی لب ها را به شما ارائه خواهیم داد. این فواید از منابع قابل اطمینان گردآوری شده‌اند. بنابراین، خوب است آن‌ها را بدانید و باور کنید. با ما در این نوشتار همراه باشید!

مطلب مرتبط: جای بوسه: ۲۸ شیوه برای خلاص شدن فوری از شر کبودی بوسه

۱. شما را هوشیارتر می‌کند

این یکی از اولین مزایای بوسه بر لب است که دوست داریم در این مقاله ذکر کنیم. بوسیدن اغلب آزاد شدن نورآدرنالین و آدرنالین را افزایش می‌دهد و به این ترتیب موجب افزایش ضربان قلب می‌شود و در فرد احساس شور و هیجان ایجاد می‌کند. و سپس بدن شما می‌تواند برای انجام هر کاری آماده شود.

فواید بوسه بر لب ۲: سلامت ریه‌ها را بهبود می‌دهد

پس از بوسیدن، تنفس ما اغلب سریع‌تر می‌شود. ما به طور متوسط، در حدود ۶۰ بار در دقیقه نفس خواهیم کشید در حالی که تعداد طبیعی تنفس فقط ۲۰ بار در دقیقه است. با توجه به تحقیقی که در مورد تنفس صورت پذیرفت، دم و بازدم به طور مکررتر می‌تواند از بروز بسیاری از اختلالات مرتبط با ریه جلوگیری کند. در واقع، بهبود سلامت ریه‌ها یکی از بهترین مزایای بوسه بر لب برای سلامت انسان است که نباید آن را دست کم گرفت.

۳. رضایت شما را از رابطه بهبود می‌بخشد

یکی دیگر از مزایای بوسه بر لب که باید بدانید عبارت است از توانایی آن برای بهبود رضایتمندی شما از رابطه با شریک زندگی‌تان. بوسه‌ی رمانتیک می‌تواند باعث تقویت احساس وابستگی شما نسبت به شریک زندگی‌تان شود و از این رو رضایت شما از رابطه نیز بهبود می‌یابد. با توجه به یک مطالعه، بوسیدن به طور مکرر با احساسی که زوج‌ها در مورد کیفیت رابطه‌شان دارند، ارتباط دارد.

مطلب مرتبط: انواع بوسه: ۳۹ نوع بوسه مختلف و معنای پنهان آن ها

۴. به شما کمک می‌کند که با همسرتان احساس نزدیکی بیش‌تری داشته باشید

بوسه بر لب همچین می‌تواند به شما کمک کند که احساس پیوند و نزدیکی بیش‌تری با شریک زندگی‌تان داشته باشید. بر اساس یک مطالعه که در مورد اکسی‌توسین صورت پذیرفت،‌ هنگامی که همسرتان را ببوسید، مغز شما سطح اکسی‌توسین را افزایش می‌دهد. این هورمون قدرت آرام‌ کردن فرد را دارد و اعتماد و ارتباط بین زوج‌ها را تقویت می‌کند. برخی مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که سطوح بالاتر اکسی‌توسین با همدلی، طول عمر رابطه و حمایت همراه است.

فواید بوسه بر لب ۵: طول عمر را افزایش می‌دهد

یکی دیگر از مزایای بیولوژیک بوسه که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم، افزایش طول عمر است. بر اساس یک مطالعه، هر روز صبح بوسیدن شریک زندگی‌تان می‌تواند به او کمک کند تا ۵ سال بیش‌تر زندگی کند، در مقایسه با دیگر زوج‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند. متاسفانه، این اثر بوسیدن در مورد زن صدق نمی‌کند؛ بنابراین، آن‌ها هر روز صبح باید شوهرشان را ببوسند تا روابط عاطفی بین‌شان را تقویت کنند.

۶. عزت نفس را افزایش می‌دهد

بوسیدن می‌تواند به شما در افزایش اعتماد به نفس کمک کند. بر اساس یک مطالعه، مردانی که قبل از خروج از خانه یک بوسه پرشور برلب همسرشان می‌زنند، انگیزه‌ی بیش‌تری به دست می‌آورند و سپس پول بیش‌تری هم کسب می‌کنند. به این ترتیب گفته می‌شود که بوسه بر لب و خوشبختی در خانه می‌تواند ما را شادتر و کارآمدتر کند و به طور همزمان عزت نفس‌مان را بهبود ببخشد. در واقع، این یکی از بهترین مزایای بوسه است که بهتر است همیشه در ذهن داشته باشید.

فواید بوسه بر لب ۷: سازگاری جنسی را تحریک می‌کند

این نیز یکی از بهترین مزایای بوسه برای سلامتی است. در واقع، بوسه بر لب یک راه عالی برای تحریک شریک زندگی‌تان برای رابطه است قبل از این‌که برهنه شوید و به لحاظ احساسی خودتان را درگیر کنید. تستوسترون، که هورمونی برای تحریک جنسی هم مردان و هم زنان است، در طی عمل بوسیدن در بزاق آزاد می‌شود.

مطلب مرتبط : ۴۱ حقیقت علمی جالب درباره بوسیدن و بوسه

۸. با بوسه بر لب سازگاری شریک زندگی‌تان را بررسی می‌کنید

بررسی قابلیت سازگاری دو طرف یکی دیگر از بهترین مزایای بوسه بر لب است که باید بدانید. بوسیدن یک راه عالی برای این‌ است که ابتدا افراد، به ویژه زنان را جذب کنید. زنان احتمالا به بوسه اهمیت بیش‌تری می‌دهند زیرا آن‌ها بوسه را به عنوان وسیله‌ای برای شروع و توسعه‌ی روابط میان خودشان و همسرا‌ن‌شان می‌دانند.

فواید بوسه بر لب ۹: دندان‌ها را سفید نگه می‌دارد

بوسه یک راه عالی برای شما است که دندان های‌تان را تمیز کنید و آن‌ها را سفید نگه دارید. با توجه به تحقیقات در مورد اثرات بوسیدن بر سلامت دهان، بوسیدن می‌تواند بزاق تولید کند که مسئول دور نگه داشتن باکتری‌ها است. و همین می‌تواند به جلوگیری از کرم‌خوردگی کمک کند و به طور همزمان پلاک داخل دهان را تجزیه کند. علاوه بر این، بزاق نیز می‌تواند دهان‌تان را شستشو دهد و کرم‌خوردگی را که علت اصلی بروز آن ذرات غذا و پوسیدگی دندان است، مهار کند. بنابراین، اگر می‌خواهید دندان‌های سفیدتر و تمیزتر داشته باشید، هر روز باید شریک زندگی خود را ببوسید.

فواید بوسه بر لب ۱۰: استرس را از بین می‌برد

از بین بردن استرس یکی از بهترین مزایای سلامتی بوسه است که نباید نادیده بگیرید. بوسیدن یک راه موثر برای کاهش سطح استرس است زیرا درست پس از این‌که همسرتان شما را می‌بوسد، سرتان پر از احساسات مثبت می‌شود. بوسه به طور همزمان، به کاهش سطح کورتیزول در بدن که هورمون استرس است کمک می‌کند، بنابراین شما را آرام می‌کند. شما می‌توانید تمام غم و اندوه زندگی‌تان را با یک بوسه‌ی پرشور از بین ببرید. بنابراین، بهتر است به جای مصرف قرص‌های ضد افسردگی، هر روز همسرتان را با شور و هیجان زیاد ببوسید.

هنگام بوسیدن، مغز می‌تواند هورمون سروتونین را آزاد کند، که باعث بهبود خلق و خو می‌شود و هورمون دوپامین، که احساس نزدیکی و پیوند را تنظیم می‌کند. و در طول یک بوسه‌ی پرشور، ذهنی آرام خواهید داشت بدون هیچ گونه نگرانی و غم و اندوه. به عبارت دیگر، با کاهش هورمون استرس، بدن می‌تواند بهبودی هر گونه فرآیند فیزیولوژیکی ناشی از استرس را بهتر انجام دهد و به طور همزمان به رفتار مثبت و سلامت روان کمک کند.

مطلب مرتبط: فواید بوسه :۹ دلیل و فایده علمی بوسیدن

۱۱. هورمون‌های شادی را آزاد می‌کند

آزاد شدن هورمون‌های شادی یکی دیگر از مزایای سلامتی بوسه بر لب است که نباید آن را نادیده بگیرید. در واقع، بوسیدن می‌تواند مغز شما را تحریک کند تا مواد شیمیایی احساسات خوب را از جمله سروتونین، اکسی‌توسین و همچنین دوپامین، آزاد کند. این مواد شیمیایی برای شادی شما ضروری هستند و همچنین به تقویت روابط بین شما و همسرتان کمک می‌کند. علاوه بر این، لب‌های شما پر از نورون‌های حسی هستند، که هنگام لمس کردن لب‌های شریک زندگی‌تان برانگیخته می‌شوند. علاوه بر این، بوسیدن با عادت و پاداش رابطه دارد و یک راه عالی برای تقویت سیستم مغز مرتبط با یک عشق رمانتیک، دلبستگی و تحریک جنسی است.

فواید بوسه بر لب ۱۲: کالری می‌سوزاند

هنگامی که پای مزایای بوسه بر لب برای سلامتی به میان می‌آید، کالری‌سوزی نیز می‌تواند یکی از آن مواردی باشد که باید بدانید. یک بوسه‌ی پرشور می‌تواند ۲ تا ۳ کالری را در دقیقه بسوزاند زمانی که ۲۰ ثانیه طول می‌کشد. بوسیدن و داشتن فعالیت جنسی به عنوان تمرینات سنگین در نظر گرفته می‌شوند در صورتی که کاملا درگیر آن شده باشید. علاوه بر این، هنگامی که همسرتان را می‌بوسید، ضربان قلب‌تان سریع‌تر می‌شود. و پس از آن، آدرنالین را همراه با دیگر انتقال‌دهنده‌های عصبی در خون آزاد می‌کند. افزایش سطح آدرنالین می‌تواند باعث افزایش روند سوختن کالری و سوخت و ساز بدن شود.

۱۳. عضلات صورت را شکل می‌دهد

شگفت‌انگیز است که شکل گرفتن عضلات صورت نیز یکی دیگر از مزایای بیولوژیک بوسه بر لب است. بوسه‌ی شدید می‌تواند با درگیر کردن بسیاری از عضلات صورت، ‌به شکل گرفتن زاویه‌ی فک و گردن و عضلات صورت کمک کند. علاوه بر این، بوسه همچنین باعث افزایش گردش خون به عضلات صورت می‌شود.

بوسیدن به غیر از شکل دادن عضلات صورت، به شکل دادن عضلات بدن هم کمک می‌کند. با توجه به تحقیقات، یک بوسه تقریبا ۱۱۲ عضله پوسچرال را در کل بدن جدا از نزدیک به ۳۴ عضله‌ی صورت را درگیر می‌کند. بوسیدن همچنین تولید الاستین و کلاژن را افزایش می‌دهد، و این دو کلیدی برای زیبایی پوست هستند. در نتیجه، بوسیدن می‌تواند ماهیچه‌های شما را سفت کند، و صورت شما را جوان‌تر کند.

۱۴. بوسیدن به بهبود فرایند گوارش کودک کمک می‌کند

هنگامی که یک مادر بچه‌ی خود را می‌بوسد، به بهبود فرایند هضم کودک کمک زیادی می‌کند. کودک از طریق بوسه، می‌تواند تمام مواد مغذی ضروری را برای رشد سالم همراه با شیر مادر دریافت کند.

خواندن این مقاله را ادامه بدهید تا دیگر مزایای شگفت‌انگیز بوسه را کشف کنید.

مطلب مرتبط : انواع سبک دلبستگی : شما چگونه دل می بندید؟

فواید بوسه بر لب ۱۵: درمانی برای آلرژی است

بوسه می‌تواند سیستم ایمنی را بهبود ببخشد و آلرژی را درمان کند. در واقع، عمل بوسیدن می‌تواند موجب کاهش سطح پادتن ای (IgE) شود که مسئولیت آزاد شدن هیستامین را بر عهده دارد. آزاد شدن هیستامین باعث ایجاد علائم آلرژی مانند آبریزش از چشم‌ها و عطسه می‌شود. در نتیجه، هر چه بیش‌تر همسرتان را ببوسید، کم‌تر از علائم آلرژی رنج خواهید برد.

۱۶. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

تقویت سیستم ایمنی یکی از مزایای بوسه برای سلامتی است که دوست داریم در این مقاله معرفی کنیم. مطابق با یک مطالعه، بوسیدن می‌تواند به محافظت از زنان در برابر سیتومگالوویروس کمک کند. معروف است که این ویروس توانایی ایجاد کوری در نوزادان و همچنین سایر نقایص پس از زایمان را دارد. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که بوسیدن یک راه عالی است برای این‌که بتوانید از پس مشکلات زیادی بربیایید و از این رو سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌دهد.

فواید بوسه بر لب ۱۷: با کرم‌خوردگی مبارزه می‌کند

مبارزه با کرم‌خوردگی‌ها نیز یکی دیگر از بهترین مزایای بوسه بر لب برای سلامتی است. هنگام بوسیدن، تولید بزاق در دهان شما افزایش می‌یابد و همین می‌تواند به شما کمک کند که پلاک روی دندان‌ها، که علت اصلی کرم‌خوردگی و پوسیدگی دندان است، از بین برود. البته فراموش نکنید که باکتری‌هایی که باعث ایجاد کرم‌خوردگی می‌شوند، می‌توانند از طریق بوسه منتقل شوند، به ویژه هنگامی که شریک زندگی شما سلامت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی‌کند.

۱۸. به تسکین درد کمک می‌کند

یکی دیگر از مزایای سلامتی بوسه، تسکین درد، به خصوص درد پشت، سردرد و همچنین گرفتگی قاعدگی است.

گاهی اوقات، ممکن است از درد پشت رنج ببرید و در این طور مواقع می‌توانید برای کاهش درد، همسرتان را ببوسید. دلیل چنین تاثیری این است که بوسه هورمونی به نام آندورفین را در بدن آزاد می‌کند و این هورمون می‌تواند درد را کاهش دهد. بوسیدن به غیر از کاهش درد، همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا سردرد و گرفتگی قاعدگی را از بین ببرید. بنابراین، زمانی که از درد رنج می‌برید، خیلی ساده همسرتان را ببوسید.

مطلب مرتبط : ۵ چیز که درباره قدرت لمس کردن نمی دانستید

۱۹. سلامت قلب و عروق را بهبود می‌دهد

بوسیدن می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت قلب و عروق خود را به طور طبیعی و موثر بهبود بدهید. چنین تاثیر مثبتی به این دلیل است که این عمل عاطفی می‌تواند کلسترول و فشار خون شما را در سطح پایین نگه دارد. براساس یک مطالعه، زوج­هایی که مدام همدیگر را می‌بوسند گزارش داده‌اند که میزان استرس و کلسترول در آن‌ها کاهش یافته و میزان رضایت از رابطه‌شان افزایش یافته‌است.

علاوه بر این، بوسیدن باعث می‌شود که ضربان قلب سالمی داشته باشید و به رگ‌های خونی کمک می‌کند تا جریان خون سالم را به تمام اعضای حیاتی بدن منتقل کنند. علاوه بر این، هنگام بوسیدن، یک هورمون به نام آدرنالین آزاد خواهد شد، که با تحریک قلب برای پمپاژ کردن خون بیش‌تر، به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. و سپس فشار خون و گردش خون به خوبی کنترل می‌شود. علاوه بر این، استرس یکی از دلایل اصلی بیماری قلبی است. و چنان‌چه پیش‌تر گفتیم، بوسه می‌تواند به کاهش استرس کمک کند، بنابراین برای جلوگیری از برخی مشکلات قلبی عروقی مفید است.

به غیر از مزایایی که بوسه بر لب برای سلامتی دارد، برخی از اثرات بد نیز وجود دارد که شما باید بدانید

– بوسیدن می‌تواند عشق را پایان دهد. بوسه همیشه صمیمیت میان دو طرف را افزایش نمی‌دهد. بسیاری از مردم روابط خود را به پایان می‌رسانند به این دلیل که شریک زندگی‌شان در عمل بوسیدن مهارت چندانی ندارد!

– بوسیدن می‌تواند اعتیاد آور باشد. بدن در طول بوسیدن دوپامین بیش‌تری تولید می‌کند، که همین باعث می‌شود احساس خوشحالی و آرامش کنیم. به همین دلیل است که مردم می‌خواهند شریک زندگی خود را ببوسند.

– بوسیدن می‌تواند باکتری‌ها را به دهان طرف مقابل انتقال دهد. بوسه‌ی طولانی می‌تواند نزدیک به ۱۰ میلیون باکتری را انتقال دهد.

– بوسیدن می‌تواند برخی از مشکلات روانی را ایجاد کند. در طول بوسیدن، ممکن است برخی از علائم مانند اختلال در دید، مشکل شنوایی و فلج را تجربه کنید.

– بوسیدن می‌تواند درد در گلو ایجاد کند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که باکتری استرپتوکوک به فرد حمله می‌کند و سپس از طریق بزاق به شریک زندگی وی انتقال می‌یابد.

– بوسیدن می‌تواند بیماری‌های دیگر را به ارمغان بیاورد. بوسیدن همچنین می‌تواند بیماری‌های دیگر، از جمله عفونت حاد تنفسی، هپاتیت، سل، و تیفوئید را انتقال دهد.

مطلب مرتبط: ۴۶ حقیقت درباره بوسه که واقعا عجیب و جالب است

با این حال، با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید از این اثرات بد جلوگیری کنید

– بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. هر روز صبح و هر شب قبل از خواب یا بعد از غذا دندان‌ها را مسواک کنید.

– از بوسیدن پرهیز کنید اگر شما یا شریک زندگی‌تان مبتلا به بیماری شده یا جراحتی روی لب دارد.

– واکسیناسیون لازم را انجام بدهید. از یک پزشک درباره‌ی واکسن‌هایی که می‌توانند به جلوگیری از انتقال ویروس یا باکتری‌ها از طریق بوسیدن جلوگیری کنند،‌ سوال کنید.

پس از خواندن این مقاله در رابطه با ۱۹ فایده‌ی شگفت‌انگیز بوسه بر لب، امیدواریم به خوبی توانسته باشید در رابطه با اثرات مثبتی که این اقدام عاطفی برای‌تان دارد، مطلع شده باشید.

امیدواریم این مقاله برای‌تان مفید بوده باشد و به شما کمک کرده باشد در مورد بوسیدن بیش‌تر بدانید. همچنین، اگر شما دیگر فواید بوسه بر لب را برای سلامتی می‌دانید، یا نظر و ایده‌ای در رابطه با این مقاله دارید، آن‌ها را با سایر خوانندگان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

فواید بوسه بر لب: ۱۹ مهم ترین فواید بیولوژیکی بوسه از لب که باید بدانید

نوشته های مرتبط

مالاریا: ۲۰ برترین درمان خانگی تب مالاریا...
فواید نور خورشید: ۲۹ شگفت‌انگیزترین فایده نور خورشید برای سل...
۵۰ حقیقت علمی جالب درباره بوسیدن و بوسه...
مزایا و معایب نور خورشید: ۳۸ فایده و ضرر اشعه خورشید برای سل...
کیپ شدن گوش: ۱۷ بهترین درمان خانگی گرفتگی گوش...
۹ بهترین روغن معطر برای درمان اختلال نعوظ...
۲۱ درمان خانگی آروغ یا باد گلو که شما را از این مشکل خلاص می...
درمان جنب شدن: ۱۶ بهترین درمان خانگی برای جنب شدن...
افزایش اسپرم: ۱۰ درمان خانگی برای افزایش تعداد اسپرم آقایان...
۲۰ بهترین روش از بین بردن لکه چربی روی لباس...
۴۳ بهترین خوراکی برای افزایش تستوسترون در مردان...
۱۰ درمان خانگی آروغ زدن زیاد که بسیار موثر است...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی