عامل بیش از 50 درصد تصادفات استان کرمان واژگونی اعلام شد


عامل بیش از 50 درصد تصادفات استان کرمان واژگونی اعلام شد

کرمان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیش از 50 درصد تصادفات در محورهای ارتباطی این استان بر اثر واژگونی خودروها رخ می دهد.

به گزارش ایرنا ،خداداد مقبلی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از محور رفسنجان - زرند در جمع خبرنگاران افزود: متأسفانه تصادفات زیادی در سطح استان روی می دهد که بیشتر آنها به دلایل خستگی و خواب آلودگی راننده و یا سرعت بالاست که موجب می شود خودرو از مسیر منحرف و واژگون شود و خسارات جانی و مالی به بار آورد.
وی اضافه کرد: اغلب واژگونی در مسیرهایی رخ می دهد که اختلاف سطح از زمین تا محور وجود دارد و در بیشتر این حوادث فوتی هم داریم.
مقبلی بیان کرد: طی چهار سال گذشته تلاش کردیم در راههای استان کرمان اختلاف سطح جاده را تا زمین کم کنیم تا تصادفات کاهش یابد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته شیب شیروانی و اختلاف ارتفاع 500 کیلومتر از مسیرهای اصلی و بزرگراههای استان کرمان برطرف شد و اقدامات خوبی برای افزایش ضریب ایمنی با شانه سازی و نصب علایم در مسیرها انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: سالیانه در حوزه ایمنی و خط کشی، نصب علایم ایمنی، اخطاری و انتظامی این استان 40 میلیارد تومان هزینه می شود که متاسفانه با اینکه جزو اموال بیت المال است بیشتر این علایم توسط افراد سودجو به سرقت می رود و باید برخورد قانونی شود.
ویوی با اشاره به اینکه 820 کیلومتر از مسیرهای روستایی استان کرمان نیاز به مشخصات هندسی و اصلاح دارد، تصریح کرد:
ارتقای مشخصات راههای روستایی به راه فرعی هر یک کیلومتر 600 میلیون تومان هزینه در بر دارد.
وی بابیان اینکه دو مسیر رفسنجان - زرند و رفسنجان- نوق از نقاط حادثه خیز استان به شمار می روند ادامه داد: در این زمینه ضروری است تا مشخصات هندسی انجام گیرد و بااقدامات بهسازی و دوبانده شدن از آمار موجود تصادفات بکاهیم.
رفسنجان با جمعیت 311هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است