کاهش 23 درصدی متوفیان حوادث رانندگی در مازندران


کاهش 23 درصدی متوفیان حوادث رانندگی در مازندران

ساری - فرمانده انتظامی مازندران از کاهش 23 درصدی آمار متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی در این جلسه با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی بر اجرای طرح‌های تابستانی پلیس در حوزه‌های پیشگیری انتظامی و ترافیکی تأکید کرد و گفت: باید با ارائه راهکارها و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با تأکید بر هدف‌گذاری برنامه‌ها بر اساس تدابیر ابلاغی تصریح کرد: باید با مسئول سازی و پاسخگویی همه دستگاه‌های اجرائی مسئول در حوزه‌های عمرانی و شهری زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء امنیت عمومی و اجتماعی در اجرای طرح‌های تابستانه ایجاد شود.

میرفیضی با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها به استان در دور اول سفرهای تابستانی و همچنین افزایش جمعیت شناور استان در سه‌ماهه تابستان ،بر کنترل عبور و مرور و سرعت خودروها برای کاهش تصادفات و همچنین حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی و بین‌شهری استان تأکید کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان مازندران در ادامه از کاهش ۲۳ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت و ۲۴ درصدی تصادفات منجر به جرح در حوزه درون‌شهری در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت : درمجموع آمار تصادفات در حوزه‌های درون‌شهری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

سردارمیرفیضی، خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین سنی عوامل انسانی منجر به تصادفات را افراد بین ۱۸ تا ۳۰ سال به خود اختصاص داده‌اند که عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو از بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی در این مدت بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی تصادفات در حوزه‌های برون‌شهری گفت: ۲۵ درصد تصادفات درراه‌های اصلی به وقوع پیوسته و عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم از بیشترین علل تامه تصادفات برون‌شهری در استان بوده است.

سردار میرفیضی در خاتمه از اجرای طرح رسیدگی به‌فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از مبدأ تا مرکز کنترل و فرماندهی به‌صورت پایلوت در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سرعت رسیدگی به تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی به شکل قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

کد خبر 4329801

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی