ماجرای تغییر کاربری پیست اسکیت بانوان


ماجرای تغییر کاربری پیست اسکیت بانوان

محمد خسروی- شهرآراآنلاین، یکی از بانوان ورزشکار می‌گوید: اغلب پیست‌های اسکیت مشهد روباز است و از نظر شرایط محیطی استانداردهای لازم را برای استفاده بانوان ندارد.این شهروند مشهدی ادامه می‌دهد: به همین دلیل بیشتر بانوان مشهد برای ورزش...


محمد خسروی- شهرآراآنلاین، یکی از بانوان ورزشکار می‌گوید: اغلب پیست‌های اسکیت مشهد روباز است و از نظر شرایط محیطی استانداردهای لازم را برای استفاده بانوان ندارد.این شهروند مشهدی ادامه می‌دهد: به همین دلیل بیشتر بانوان مشهد برای ورزش اسکیت به پارک ملت مراجعه می‌کنند اما چند روزی است که درهای این پیست را روی ما بسته‌اند. او معتقد است که شهرداری با این اقدام فرصت ورزش بانوان در یک فضای امن را گرفته است.یکی از کارشناسان ورزشی مجموعه پارک ملت نیز اشاره ای به زمین پیست اسکیت آقایان ‌دارد و می‌گوید: وسط این زمین به صورت موقت پارچه‌ای کشیده‌اند تا هم خانم‌ها و هم آقایان بتوانند ازآن استفاده کنند اما آ‌ن‌طور که شنیده‌ام قرار است با حفاظ‌هایی مناسب این دو زمین را از هم جدا کنند.
زمینی دو برابر به بانوان می‌دهیم
معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تغییرکاربری پیست اسکیت ویژه بانوان در پارک ملت را تأیید می‌کند و می‌گوید: در مجموعه ورزشی پارک ملت سه پیست اسکیت وجود دارد که یکی از آن‌ها همان پیست اسکیت سابق بانوان است.حسن نوری با اشاره به اینکه زمین پیست اسکیت سابق بانوان به ورزش پینت‌بال اختصاص داده شده است، ادامه می‌دهد: مقرر شده است که پیست اسکیت آقایان که در ضلع غربی پارک ملت قرار دارد به خانم‌ها اختصاص یابد. نکته اصلی این جابه‌جایی آن است که این زمین از نظر وسعت تقریباً دو برابر زمین سابق آن‌هاست. به گفته معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد برای آقایان نیز در پشت زمین چمن مصنوعی پارک ملت، پیست اسکیت تعریف شده است.
او نصب پارچه برای جدا کردن خانم‌ها از آقایان را این‌طور توضیح می‌دهد: پارچه‌ای که زمین پیست اسکیت آقایان را به دو بخش تقسیم کرده به صورت موقتی در نظر گرفته شده‌ و به‌زودی آقایان به پیست متعلق به خودشان هدایت
می شوند.
تعبیه امکانات لازم در زمین اسکیت جدید بانوان
معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه موضوع که پیست جدید اسکیت خانم‌ها حصارکشی می‌شود، می‌گوید: حصارهای دور زمین با پرده‌های زیبایی پوشیده می‌شود. علاوه بر آن سرویس بهداشتی و امکانات لازم دیگر در این پیست تعبیه خواهد شد تا بانوان وقتی وارد این پیست می‌شوند دیگر هیچ نیازی برای خارج شدن نداشته باشند.نوری خاطرنشان می کند: در فضای جدید علاوه بر قدرت مانور بیشتر بانوان، توانایی کنترل بصری بیشتری برای آسودگی خیال بانوانلحاظ شده است. همچنین خانواده‌ها می‌توانند به همراه فرزندان خود در این پیست حضور داشته باشند و از نزدیک روند آموزش اسکیت به فرزندان خود را مشاهده کنند.او در هفته آینده خبر می دهد. همچنین از راه اندازی زمین پینت‌بال در هفته آینده خبر می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید