ضررهای استفاده از هندزفری به مدت طولانی چیست ؟


ضررهای استفاده از هندزفری : عوارض استفاده طولانی مدت از هندزفری چیست ؟ خطرات جبران ناپذیر استفاده از هدفن و هندزفری چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره سلامت عمومی بدن ، نکاتی درباره استفاده از هندزفری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.     فواید هندزفری , ضررهای استفاده از هندزفری … نوشته ضررهای استفاده از هندزفری به مدت طولانی چیست...

سلامت عمومی بدن ، نکاتی درباره استفاده از هندزفری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

ضررهای استفاده از هندزفری به مدت طولانی چیست ؟

فواید هندزفری , ضررهای استفاده از هندزفری

خطرات و عوارض استفاده طولانی مدت از هندزفری

پزشکان در مورد اینکه وقتی مدت طولانی از هندزفری استفاده می کنید چه اتفاقی برای گوش شما می افتد و مشکلات احتمالی که پیش می آید ،هشدار می دهند. هدفون، می تواند بدون شک راحت باشد آنها عالی هستند، برای بیرون کار کردن، آرامش پیدا کردن و یا حتی خلاص شدن از یک همکار مزاحم که در دسترس شما است.عوارض هندزفری

اما علاوه بر این فواید همچنین می توانند ناسالم یا حتی خطرناک باشند ، خطراتی که در ادامه این بخش از نمناک به آنها اشاره خواهیم کرد ؛ جدی ترین اثر آسیب رساندن هندزفری ها، بر روی شنوایی است مطالعات، نشان می دهد که گوش دادن به هندزفری، اغلب باصدا های زیاد، می تواند منجر به کاهش شنوایی دائمی شود در اینجا ما در مورد بعضی از عوارض استفاده طولانی مدت از هندزفری بحث می کنیم ؛ ما درباره آنچه که می توانیم انجام دهیم، تا از این اتفاقات جلوگیری کنیم صحبت می کنیم.

پنج مشکل و عوارض احتمالی که در اثر استفاده طولانی مدت از هندزفری ها ایجاد می شود:

توانایی شنوایی شما، ممکن است آسیب دیده باشد:

اگر شما بیش از حد ، و طولانی مدت از هندزفری یا هدست استفاده میکنید و یا با صدای بلند به موسیقی گوش می دهید، به شنوایی خود آسیب می رسانید. در نظر داشته باشید که موتور سیکلت و اره برقی که به طور کامل رانده شده اند ،حدود ۱۰۰ دسیبل (واحد اندازه گیری شدت صدا را تولید می کنند)، که می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه به شنوایی آسیب برساند کسی که با هندزفری به موسیقی گوش می دهد، در حدود ۷۰ درصد از حداکثر صدا، حدود ۸۵ دسیبل است از دست دادن شنوائی، ناشی از سر و صدا (NIHL)، از دست دادن شنوایی ناشی از استفاده از هدفون و هدست، یک چیز معمولی است.

افت شنوایی ناشی از صدای بلند ؛ خوشبختانه تا زمانی که اقدامات پیشگیرانه انجام می شود، کاملا قابل پیشگیری است یک قانون خوب برای دنبال کردن استفاده از قانون ۶۰/۶۰ است ؛ با هندزفری، بیش از ۶۰٪ از حداکثر صدا را گوش ندهید و بیشتر از ۶۰ دقیقه نیز استفاده نکنید پزشکان در مورد اینکه چه اتفاقی برای گوش شما می افتد، هنگامیکه از هدفون با صدای بلنداستفاده می کنید، هشدار میدهند.

شما ممکن است عفونت گوش بگیرید:

طبق قانون numero uno هندزفری را هیچ وقت به اشتراک نگذارید این یکی از ساده ترین راه ها برای انتقال باکتری های عفونی است با این وجود، هندزفری های اشتراک گذاری ، تنها راه عفونت گوش نیستند. هدست ها و هدفون ها دمای گوش را افزایش می دهند که ممکن است باعث سایش پوست و ایجاد باکتری های مضر شود. اگر شما یک جفت هدفون از کسی می خرید، مطمئن شوید قبل از استفاده آنها را ضد عفونی کنید این هم یک ایده خوب است، که به طور مرتب هدفون های خود را پاک کنید، حتی اگر هرگز کسی دیگر از آنها استفاده نکرده باشد این کار، هندزفری را حفظ می کند و از همه مهمتر ،گوش شما را تمیز نگه میدارد.

نادیده گرفتن، ممکن است خطرناک باشد:

خوب، بنابراین این نویسنده دوست دارد در طول کار ، بیشتر از افراد دیگر از هندزفری استفاده کند پیشروی در انجام این کار به صورت منظم ،این است که شما ممکن است کمتر به محیط خارجی خود توجه کنید -،چیز خوبی است که وقتی از رایانه استفاده می کنید، چیز بدی است، زمانی که کسی با صدای بلند تلاش می کند تا شما را حرکت دهد و منوجه خود کند! برای امنیت ، اگر در هنگام دوچرخه سواری یا پیاده روی از هندزفری استفاده می کنید، توجه داشته باشید که موسیقی را متوقف کنید یا آن را خاموش کنید.

با این کار ، میتوانید سرگیجه را افزایش دهید:

سرگیجه، “احساس عدم تعادل است” و اغلب همراه با علائم مانند سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ همراه است توصیف شده به عنوان “… تعادل حرکت در آن وجود ندارد” سرگیجه یکی از شرایط گوش داخلی است، که ممکن است از عفونت ها و یا بیماری گوش به وجود آید. همانطور که استفاده از هندزفری، باعث سرگیجه می شود، استفاده صحیح از آن، ممکن است هرگز باعث ایجاد سرگیجه نشود پس به طور صحیح از آن استفاده کنید.

شما در معرض تشعشع قرار میگیرید:

اگر از هدست بی سیم (بلوتوث) استفاده می کنید، بدن شما تحت تاثیر اشعه قرار می گیرد در حالی که تحقیقات نشان داده که، این پرتوهای فرکانس پایین در سلامت بدن، بی اعتبار است، ایده این است که احتمالا بدن ما تحت تاثیر تابش مضر قرار می گیرد. در یک مطالعه ۲۰۱۸، سازمان بهداشت جهانی (WHO) دریافت که، تابش پرتو فرابنفش بر روی موش های نر (RF) اثرات بیولوژیکی را ایجاد می کند که سرطانزا هستند. این یافته ها منجر به مطالعات بعدی در مورد اثرات RF، ، برای انسان شد.

ضررهای استفاده از هندزفری به مدت طولانی چیست ؟

تاثیر هندزفری بر حافظه

توصیه های نهایی

امنیت استفاده از هندزفری:

نگرانی عمومی در میان جامعه، این است که استفاده از هندزفری ها و امثال آن، با احتیاط های احتمالی مناسب است در اینجا چند ایده برای گوش دادن ایمن در نظر گرفته شده است:

همیشه هندزفری های جدید و جعبه دار را خریداری و استفاده کنید. (آنها را دست دوم نخرید.)

صدای کمتر از ۸۰ درصد را برای حداکثر ۹۰ دقیقه در یک زمان گوش ندهید.

هنگام استفاده از هندزفری، اطمینان حاصل کنید که اجزای پلاستیکی به راحتی بسته می شوند.

گوشواره ها را به داخل گوش متصل نکنید.

در حین راه رفتن یا رانندگی به موسیقی با صدای بلند گوش نکنید.

اگر دچار سرگیجه یا مشکل در حفظ تعادل هستید، مراقبت های پزشکی را دنبال کنید.

نکات مهم پیرامون هندزفری

آسیب های هندزفری برای سلامت شنوایی چگونه است ؟آسیب به گوش ها در حین شنیدن صدا با هندزفری چگونه صورت میپذیرد یک هندزفری استاندارد چه ویژگی هایی دارد کسانی که با علائم کاهش شنوایی مواجه می شوند بهتر است از هندزفری استفاده نکنند.

یک متخصص گوش، حلق و بینی در مورد استفاده از هندزفری و آسیب‌هایی که می‌تواند گوش و سیستم شنوایی را تهدید کند، توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر ‌محسن رجعتی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن استفاده از هندزفری در دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: شدت صدا و مسائل آن مهم‌ترین عامل آسیب‌رسان به گوش در استفاده از هندزفری‌ است و استاندارد نبودن بسیاری از آن‌ها این مسئله را شدیدتر می‌کند.

وی ادامه داد: واحد سنجش شدت صدا دسی‌بل است و آستانه شنوایی یک انسان معمولی بین صفر تا ۱۵ دسی‌بل است.

رجعتی با تاکید بر اینکه صداهایی با شدت ۸۵ دسی‌بل به بالا به شنوایی آسیب می‌زنند، عنوان کرد: این عدد توسط کارشناسان برای فردی که روزانه حدود هشت ساعت در محیطی پر سر و صدا حضور دارد، تعیین شده و به دلیل لگاریتمی بودن واحد دسی‌بل با افزایش چند درجه‌ای شدت صدا، این زمان به شدت کاهش می‌یابد؛ به گونه‌ای که شنیدن صدایی با شدت ۱۰۵ دسی‌بل برای چند دقیقه هم می‌تواند آسیب‌زا باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در هندزفری‌ها به دلیل اینکه شخص به طور خاص صدا را می‌شنود و محدودیتی برای میزان صدا ندارد، امکان افزایش آسیب‌زای شدت صدا بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر شدت صدا کم باشد فرد در استفاده از هندزفری محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر شدت صدای هندزفری زیر ۸۵ دسی‌بل باشد، استفاده از آن محدودیت زمانی ندارد و حتی می‌توان به صورت دائمی از آن استفاده کرد.

این متخصص گوش، حلق و بینی، دیگر مورد آسیب‌رسان به گوش توسط هندزفری‌ها را شکل و اندازه آن‌ها عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات هندزفری‌ها به لحاظ شکل و اندازه مناسب نیستند که این می‌تواند آسیب موضعی در مجرای گوش یا محل لاله گوش ایجاد کند. همچنین استفاده طولانی‌مدت از هندزفری می‌تواند به دلیل زمان طولانی تماس با پوست آسیب موضعی ایجاد کند.

وی دیگر مورد آسیب‌رسان به گوش توسط هندزفری‌ها را عدم رعایت بهداشت در استفاده از آن‌ها برشمرد و تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت در استفاده از هندزفری‌ها همچنین استفاده گروهی از آن‌ها می‌تواند موجب انتفال عفونت به داخل گوش شده و در ایجاد بیماری‌های مجرای گوش نقش داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا به هر دلیلی مشکلات گوشی داشته و درجاتی از کاهش شنوایی دارند، مخصوصا آنانی که دچار کاهش شنوایی حسی- عصبی هستند، بسیار در استفاده از هندزفری‌ دقت کرده و پیش از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنند.

ضررهای استفاده از هندزفری به مدت طولانی چیست ؟

عوارض استفاده از هندزفری

ضررهای استفاده از هندزفری به مدت طولانی چیست ؟

منبع : نمناک / ایسنا/دکترسلام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور