زیرساخت های عمرانی و اقتصادی جاسک تقویت شود


زیرساخت های عمرانی و اقتصادی جاسک تقویت شود

جاسک - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خواستار جدیت در پیگیری فعالیت های سرمایه گذاری در شهرستان جاسک شد.


به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، ایرج حیدری در نشست ستاد راهبردی اقتصادی مقاومتی شهرستان جاسک با هدف بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان در حوزه های مختلف اقتصادی و عمرانی با اشاره به اهمیت سفر های شهرستانی مدیران به شهرستان های مختلف استان، عنوان کرد: سفرهای شهرستانی معاونین استاندار به همراه مدیران کل دستگاه های اجرایی در پی دستور دکتر همتی استاندار هرمزگان با هدف آشنایی مدیران با مسائل و مشکلات شهرستان های مختلف استان از نزدیک در دستور قرار گرفته است.

وی افزود: در این سفرها مسائل و مشکلات شهرستان های مختلف استان آسیب شناسی و تصمیمات مناسب جهت رفع آنها اتخاذ خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون، تصریح کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خدمات گسترده ای در اقصی نقاط کشور صورت پذیرفته است ولی با وجود تلاش ها برای خدمات رسانی باز هم کمبود هایی هم وجود دارد و همه مدیران در تلاش برای رفع آنها هستند.

حیدری تصریح کرد: خروجی جلسات سفرهای شهرستانی مدیران باید حل مسائل و مشکلات مردم شهرستان های مختلف استان از جمله رفع مشکلات مردم عزیز شهرستان مهم جاسک باشد.

وی با تاکید بر تقویت زیر ساخت های شهرستان جاسک تصریح کرد: زیرساخت های عمرانی شهرستان و مبلمان شهری جاسک تقویت و موانع پیش روی سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در شهرستان جاسک مرتفع گردد تا شاهد رشد هر چه بیشتر این شهرستان مهم استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه ای که مقام معظم رهبری و همچنین دکتر روحانی ریاست محترم جمهور به توسعه سواحل مکران دارند توسعه زیرساخت های شهرستان جاسک باید متناسب با این نگاه های ارزنده روز به روز تقویت گردد.

وی با اشاره به طرح بزرگ ایجاد شهرک 2 هزار هکتاری در شهرستان جاسک، افزود: اداره کل شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم برای کلنگزنی شهرک دو هزار هکتاری شهرستان جاسک تا هفته دولت اقدام کند و موانعی که در مسیر فعال سازی این طرح مهم وجود دارد را مرتفع سازد.

حیدری با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مناسب به کشاورزان لیردفی، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به استقرار مرکز خدمات کشاورزی در بخش لیردف شهرستان جاسک پیگیری و اقدام لازم را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مسائل و مشکلاتی که صیادان شهرستان جاسک با بانک های استان دارند پیگیری و حل گردد.

وی با اشاره به زیرساخت های ضعیف مخابراتی در شهرستان جاسک افزود: تقویت زیرساخت های مخابراتی شهرستان جاسک موضوع بسیار مهمی است که باید اداره کل زیرساخت و شرکت مخابرات استان نسبت به تقویت این زیرساخت ها سریعا اقدام نمایند زیرا بخش مهمی از مسائل مربوط به توسعه این شهرستان مربوط به فراهم بودن زیرساخت های مخابراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان موضوعاتی که فرماندار شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان طرح و پیگیری می کند سریعا ترتیب اثر دهند.

وی با اشاره به اهمیت رونق تجارت در شهرستان جاسک افزود: زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه فعالیت های تجاری در شهرستان جاسک از جمله ایجاد زیر ساخت های مخابراتی و گمرکی به صورت ویژ ه پیگیری و اقدام گردد.

حیدری افزود: مدیران کل دستگاه های اجرایی از تمرکز برنامه های خود به مرکز استان اجتناب کنند و با سفرهای شهرستانی به مناطق مختلف استان با نگاهی استانی ضمن رفع مشکلات این شهرستان ها پتانسیل های این مناطق در حوزه های مختلف را شناسایی و در جهت شکوفاسازی آنها گام بردارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: زیرساخت های مورد نیاز برای انجام فعالیت های مفید اقتصادی و سرمایه گذاری در شهرستان جاسک فراهم گردد و و فعالیت های مربوط به صادرات در این شهرستان مورد حمایت قرار گیرد.

حیدری گفت: وضعیت فرودگاه جاسک باید مشخص گردد و تعیین تکلیف این موضوع در مرکز استان پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاکید بر پیگیری مشکلات شهرستان جاسک اظهار داشت: مدیران کل دفاتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان موظف هستند مسائل و مشکلاتی که فرماندار این شهرستان مطرح نمودند تا دستیابی به نتیجه مورد نظر پیگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوعات مربوط به حوزه سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی ، صنعتی و خدماتی در شهرستان جاسک از سوی فرمانداری و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان به صورت ویژه پیگیری گردند و دستگاه ها های متولی در کنار هم امور مربوط به سرمایه گذاری را پیش ببرند.

حیدری تصریح کرد: شیلات استان مسائل و مشکلات مربوط به طرح های حوزه پرورش میگو در سطح شهرستان جاسک را بر طرف نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برقی کردن چاه های آب کشاورزی شهرستان جاسک موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه های متولی همچون توزیع برق و جهاد کشاورزی نسبت به پیگیری ایجاد زیرساخت های مورد نیاز جهت حمایت از کشاورزان اقدام کنند و این امر موجب ایجاد اشتغال ، ماندگاری جمعیت ، کاهش هزینه های کشاورزان و صرفه جویی در سوخت خواهد شد.

وی گفت: مسائل و مشکلات مربوط به شرکت سهامی زراعی دشت جگین شهرستان جاسک موضوع مهم دیگری است که تعاون روستایی استان نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کند و مشکلاتی که کشاورزان در این رابطه دارند مرتفع نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: شهرستان جاسک از ظرفیت های بالایی برخوردار است و باید این ظرفیت ها شکوفا گردد.

وی گفت: دکتر همتی استاندار هرمزگان نگاه ویژه ای به شهرستان جاسک دارند و پیگیری های نماینده محترم مردم شرق استان در پیگیری مشکلات این شهرستان قابل تقدیر است.

کد خبر 4330270

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما