تاکید دستگاه قضایی اردبیل به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس


تاکید دستگاه قضایی اردبیل به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس

اردبیل – رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی این استان نسبت به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تاکید دارد.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی ظهر دوشنبه در نشست با اعضا هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اردبیل افزود: البته استفاده از مجازات های جایگزین حبس نیازمند فرهنگ سازی درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی است.

وی با بیان اینکه در بحث درون تشکیلاتی قضات باید از آموزش های لازم برخوردار شوند، تصریح کرد: در بحث برون تشکیلاتی نیز فرهنگ سازی به منظور پذیرش مجازات های جایگزین در جامعه و افکار عمومی و نیز در نهادهای پذیرنده ضروری است.

رئیس دادگستری استان نقش وکلا را در تبیین استفاده از مجازات های جایگزین حبس بسیار تأثیرگذار خواند و ادامه داد: دستگاه قضایی استان به استفاده از مجازات های جایگزین مصمم بوده و در این خصوص برخی از آرای قضات استان در سطح ملی و کشوری به عنوان آرای نمونه انتخاب شده است.

وی همچنین با اشاره به نقش برجسته شهید بهشتی در دوران انقلاب اسلامی و بویژه در تدوین قانون اساسی یادآور شد: دشمنان همواره سعی داشته اند با ترور شخصیت های اثرگذار همانند شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب مانع پیشرفت نظام باشند، اما کلام و راه آن بزرگواران در تاریخ ماندگار شده است.

قاصدی با اشاره به ثمرات و برکات شهدای انقلاب و نظام در جامعه متذکر شد: این ایثارگری ها وظیفه همه آنهایی را که امروز مسئولیتی در نظام دارند؛ سنگین کرده و این مسئولیت به خصوص در دستگاه قضایی که با حق و حقوق مردم سروکار دارد، بسیار خطیر است.

کد خبر 4330187

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا