علائم بارداری که برای شما مفید هستند


علائم بارداری که برای شما مفید هستند

علایم ناراحت کننده بارداری می توانند چندین ماه طول بکشند. اما خیالتان راحت باشد. بعضی از این علایم برای شما و برای رشد بچه تان مفید هستند.

گروه ترجمه نی‌نی‌بان: علایم ناراحت کننده و ناخوشایند بارداری می توانند چندین ماه طول بکشند. اما خیالتان راحت باشد. بعضی از این علایم برای شما و برای رشد بچه تان واقعا مفید هستند.

علائم بارداری که برای شما مفید هستند

سوزش معده، یبوست، درد کمر. خب هیچکس هرگز نگفته که بارداری مثل قدم زدن در پارک راحت است. ولی این علایم ناخوشایند و همراه با درد می توانند مفید باشند. برخی از این عوارض جانبی ناشی از بارداری می تواند نشان دهنده این باشد که بارداری شما سالم و رو به رشد است. در این جا به چهار نمونه از علایم بارداری که می توانند به نفع شما و بچه شما باشند، اشاره می کنیم.
پستان های زخم شده و بزرگ
چه موقع اتفاق می افتد: معمولا در سه ماهه اول بارداری
چرا خوب است: میزان ترشح بالای استروژن و پروژسترون که هردوی آنها برای بارداری خوب هستند. مسلما افزایش این هورمون ها ممکن است به شما حس سنگینی زیادی بدهد و حس کنید که دو کیسه پر شن را حمل می کنید. اما در عین حال نشاندهنده این است که بچه کوچک شما در حال رشد است. ببینید شکم زیبای شما چطور رشد می کند.

لکه های صورتی روشن یا قهوه ای
چه موقع اتفاق می افتد: بین چهار تا شش هفتگی
چرا خوب است: دیدن لکه های خون در لباس زیر ممکن است مادرها را کمی دچار استرس کند. اما اگر این اتفاق در اوایل باردرای بیفتد- معمولا بین 10 تا 14 روز بعد از لقاح- فقط می تواند نمایانگر بارداری باشد. اولین نشانه های بارداری وقتی است که تخم های بارور شده خودشان را به جداره های رحم می چسبانند و این می تواند لکه های صورتی روشن یا قهوه ای رنگی ایجاد کند. اگر شما لکه ای هم ندارید موردی ندارد. البته خیلی ها به اشتباه این لکه ها را به عادت ماهیانه نسبت می دهند.
حالت تهوع صبحگاهی
چه موقع اتفاق می افتد: معمولا در سه ماهه نخست
چرا خوب است: اگرچه روبرو شدن با حس حالت تهوع برای هفته های متوالی می تواند شما را ضعیف و ناتوان کند، اما حالت تهوع صبحگاهی نشاندهنده بارداری سالم است. هیچکس به طور دقیق علت این حالت تهوع را نمی داند ولی کارشناسان معتقدند که افزایش سریع میزان ترشح هورمون اچ سی جی می تواند یکی از عوامل آن باشد. افزایش اچ سی جی برای ادامه بارداری ضروری است. در واقع این دست شویی رفتن های مداوم می تواند به نفع شما و بچه تان باشد. تحقیقات جدید نشان داده که خانم های باردار که حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند، کمتر در معرض سقط شدن جنین یا زایمان زودتر از موعد مقرر هستند. بچه های آنها در زمان تولد سالم تر بوده و ممکن است حتی آی کیو بهتری هم داشته باشد. همچنین توصیه شده که حالت تهوع و استفراغ مانع از این می شود که خانم های باردار غذاهایی بخورند که در سه ماهه نخست که اعضای بدن آنها شکل می گیرند، به بچه های آنها آسیب رسانند. این نظریه می گوید که گوشت و خیلی از سبزیجات ممکن است سمی بوده یا انگل داشته و به جنین آسیب رسانند. مجبور کردن خانم ها به خوردن غذاهای ملایم ممکن است از قرارگرفتن آنها در معرض مواد سمی جلوگیری کند. با این حال اگر حالت تهوع صبحگاهی ندارید نگران نباشید. خیلی از خانمها چنین چیزی را تجربه نمی کنند و بچه های سالمی به دنیا می آورند.
افزایش ترشحات واژن
چه موقع اتفاق می افتد: در تمام دوران بارداری
چرا خوب است: در زمان بارداری بیش از هر زمان دیگری احساس می کنید که واژن شما خیس می شود؟ خیلی از خانم ها در این دوره ترشحات شفاف و بدون بو را تجربه می کنند. دلیل آن افزایش میزان ترشح استروژن است. ضمن اینکه این ترشحات نشان می دهد که بارداری شما در مسیر درستی است و ترشح زیاد از حد به پاک کردن واژن شما و جلوگیری از عفونت رحم کمک می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی