25میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خراسان جنوبی ابلاغ شد


25میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خراسان جنوبی ابلاغ شد

بیرجند- معاون وزیر در امور زراعت از ابلاغ حدود 25 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تغییر الگوی کشت بیان کرد: طی سه سال گذشته مطالعات پایه را بر مبنای خاک اقلیم ها و مناطق برای گیاهان دارویی انجام داده ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در هر قسمت از کشور مشخص شده که کشت چه گیاهانی در منطقه با محدودیت و یا بدون محدویت است.

کشاورز با بیان اینکه تا افق ۱۴۰۵ تعیین شده که در کشور چه محصولاتی کشت شود، اظهار کرد: سنتز ملی این مطالعات طی چهار هفته آینده تمام می شود و سنتز استانی آن نیز به تدریج در استان ها مشخص خواهد شد.

معاون وزیر در امور زراعت با اشاره به کشت گیاهان دارویی بیان کرد: با توجه به مسئله استغال، آب و ارز آوری، وزار خانه برای پروژه های مهم مجری تعیین می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های بانک کشاورزی این است که منابع را ارزان تر به گیاهان دارویی اختصاص دهند، افزود: باید صنعتی کردن گیاهان دارویی برای تجاری سازی مورد توجه قرار گیرد.

کشاورز بیان کرد: برای استفاده صنعتی و دارویی از گیاهان با شرکت های سرمایه گذاری صحبت کرده ایم و در حال رایزنی هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه ها در استان هایی مانند کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و اصفهان که مشکل کم آبی شدید تری دارند، اولویت هستند.

معاون وزیر در امور زراعت با بیان اینکه هشت محصول استان بخش اعظم واردات را دارند، افزود: این محصولات شامل گندم، جو، ذرت، برنج، شکر، پنبه، حبوبات و دانه های روغنی هستند.

وی با بیان اینکه کشت های نشائی از اولویت پروژه های خاک و آب است، گفت: به افرادی که بانک نشاء دارند، اعتبارات ارزان قیمت و به نشاء کاران نیز یارانه داده می شود.

کشاورز با اشاره به اقدامات انجام شده در افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: در برنامه سال ۹۲، ۷۵۰ میلیارد تومان برای توسعه ارزان برای بانک کشاورزی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه طی سال های متوالی نیز اعتباراتی برای این امر گذاشته شده است، گفت: ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون خراسان جنوبی ابلاغ شده که هر چقدر پرداخت شود، رقم بالاتر می رود.

کد خبر 4331438

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما