دستگاه‌های قضایی گرمسار در آزمون استخدامی 40 نفر سهمیه دارد


دستگاه‌های قضایی گرمسار در آزمون استخدامی 40 نفر سهمیه دارد

گرمسار- رئیس دادگستری گرمسار بابیان اینکه 40 نفر سهمیه دستگاه‌های قضایی این شهرستان در آزمون استخدامی است، گفت: با تکمیل گزینش این افراد به‌زودی جذب بدنه قضایی خواهند شد.


به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم ابراهیم‌زاده بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه بابیان اینکه۴۰ نفر سهمیه دستگاه‌های قضایی گرمسار در آزمون استخدامی است، ابراز داشت: یکی از مشکلات موجود در حوزه قضایی گرمسار کمبود نیروی انسانی است که این تعداد به‌زودی جذب بدنه حوزه قضایی شهرستان خواهند شد.

وی بابیان اینکه آمار مشخصی پیرامون پرونده‌های طلاق در گرمسار وجود ندارد، افزود: به دلیل نبود دفتر طلاق، مردم گرمسار برای پیگیری روند پرونده‌های خود بیشتر به حوزه قضایی پاکدشت یا سمنان مراجعه می‌کردند که با توجه به افتتاح این دفتر در نیمه دوم سال گذشته هنوز نمی‌توان برآورد مشخصی از میزان طلاق در گرمسار کرد.

رئیس دادگستری گرمسار بابیان اینکه میزان ورودی پرونده‌های دادگستری در این شهرستان سال گذشته بالغ‌بر ۲۱ هزار و ۲۳۲ مورد بود، ابراز داشت: این رقم در سال قبل از آن بالغ‌بر ۲۳ هزار و ۴۱ پرونده را شامل می‌شد که درمجموع با کاهش ۱۰.۵درصدی میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان مواجه هستیم.

ابراهیم‌زاده بابیان اینکه خریدوفروش مواد مخدر و سرقت بیشترین پرونده‌های ورودی دادگاه‌های گرمسار را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: هر دو این پرونده‌ها به وضعیت معیشت مردم به‌صورت مستقیم در ارتباط است که با نظارت‌های پلیس پرونده‌های مواد مخدر در گرمسار ۳۰ درصد کاهش داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه ابلاغ‌های دستی با مشکلات بسیاری همراه بود بنابراین هم‌زمان با سراسر کشور طرح سامانه ثنا در استان و شهر گرمسار نیز اجرا شد که هم‌اکنون ۹۰ درصد ابلاغ‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا شأن و منزلت جایگاه افراد در جامعه حفظ و از سوی دیگر مردم از روند پرونده خود مطلع شوند.

کد خبر 4331589

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری