پلیس اربیل عراق برای مهار خشونت های اجتماعی دست بکار شد


پلیس اربیل عراق برای مهار خشونت های اجتماعی دست بکار شد

اربیل- ایرنا- در پی وقوع قتلهای پی در پی در اربیل مرکز کردستان عراق پلیس این شهر برای مقابله با موج در حال افزایش خشونت به وسیله سلاح گرم اقدام به جمع آوری سلاحهای غیرقانونی نمود.

به گزارش ایرنا، پلیس اربیل با اذعان به روند رو به افزایش قتل بوسیله سلاح گرم اعلام کرد بازرسی از مراکز عمومی را به منظور دستگیری افرادی که بطور غیرقانونی اقدام به حمل سلاح می کنند آغاز کرد.
براساس این گزارش در اولین شب آغاز گشت زنی و بازرسی پلیس اربیل اقدام به دستگیری 40 نفر نمود که اسلحه گرم بطور غیرقانونی حمل می کردند.
در پاسخ به انتقادات مردم نسبت به افزایش خشونت در کردستان عراق طلعت عبدالخالق رئیس پلیس اربیل با حضور در پارلمان عراق در سخنانی برای نمایندگان از روند صدور عفو برای مجرمین در کردستان عراق بشدت انتقاد کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که ظرف یک ماه 560 مجرم و دزد و قاتل با استفاده از عفو به بطن جامعه بازگردند.
وی افزود: طبیعی است در چنین شرایطی آمار دزدی و قتل افزایش یافته و مجرمین احساس امنیت می کنند.
به گفته رئیس پلیس تحقیقات در خصوص کسانی که مجوز حمل سلاح دارند آغاز شده است .
پلیس اربیل اعلام کرد که به 3 هزار و 645 نفر مجوز حمل سلاح داده است و به غیر از این افراد دهها نفر بطور غیرقانونی اقدام به حمل سلاح می کنند.
پلیس اربیل اعلام کرد که در 6 ماه گذشته بیش از 61 تن را به اتهام قتل دستگیر کرده است.
اگرچه هنوز آمار روشنی از تعداد قتلها در کردستان عراق در دست نیست اما وقوع 4 قتل ظرف 5 روز تنها در شهر اربیل در هفته گذشته موجی از خشم و نگرانی مردم را در این منطقه سبب شد.
بدنبال آن شورای امنیت اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای با اعتراف به روند رو به افزایش آمار قتل در منطقه کردستان عراق نسبت به پیامدهای آن هشدار داد و اعلام کرد که تمامی نیروهای امنیتی برای کنترل این موضوع باید وارد عمل شوند.
عمده نگرانی مردم کردستان عراق از وقوع قتلهای پی در پی و عدم محاکمه قاتلان می باشد.
خاورم**351**4**380

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)