آوای عندلیب از رادیو ایران به گوش می‌رسد


آوای عندلیب از رادیو ایران به گوش می‌رسد

تهران- ایرنا- ویژه برنامه «عندلیب» کاری از رادیو ایران، پنجشنبه شب هفتم تیرماه، به پخش آثاری از بابک بیات با صدای خواننده های مطرح روز اختصاص دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از رادیو ایران، این ویژه برنامه در ادامه بررسی سیر تحول موسیقی از سنتی تا پاپ، این هفته به سیر تطور و تحول موسیقی پاپ ایران می پردازد.
این نوع موسیقی که از اواخر دهه 40 خلق و آغاز شد به نوعی تغییر یافته گونه های پاپ سنتی بیش از خود بوده است.
در برنامه پنجشنبه شب عندلیب، آثاری از مرحوم استاد بیات از بارزترین شخصیتهای موسیقی پاپ ایران که توسط خواننده هایی از جمله حمید هانی، مانی رهنما، محمد اصفهانی و مهرداد شهسوار زاده اجرا شده، تقدیم حضور شنوندگان خواهد شد.
این ویژه برنامه پنجشنبه شبها ساعت 22 به تهیه کنندگی سعید مبشری، گویندگی داوود حیدری و کارشناسی علی رضا امینی از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

**سنت و آداب مهمانداری در «فرهنگ مردم» نواحی ایران
در میهمان‌داری سنتهای زیادی وجود دارد که هنوز هم بسیاری از آنها در بین مردم نواحی مختلف ایران رایج است، در برنامه فرهنگ مردم سنت ها و آیین پذیرایی از میهمان در کهرویه شهرضای اصفهان، منطقه ترکمن صحرا، شهرستان دشتی و دماوند بیان می شود.
همچنین آواها و نواهای مربوط به کار یا همان کار ترانه های مردم گوشه و کنار ایران نیز در این برنامه معرفی می شود، آواهای کار در قشم و سواحل دیگر خلیج فارس، آواها و ترانه های کار دریانوردان و صیادان جنوب کشورمان، سمنان و خرمن کوبی از جمله نواهای پخش شده در این برنامه است.
فرهنگ مردم به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، مجری و گوینده شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی و نویسندگی زینت صالح پور جمعه هشتم تیرماه ساعت 21:30 پخش می شود.
فراهنگ**3009**1055

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو