امنیت کسبه باید ایجاد شود/دشمن برای التهاب بازار برنامه دارد


امنیت کسبه باید ایجاد شود/دشمن برای التهاب بازار برنامه دارد

بندرعباس - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ایجاد امنیت برای کسبه و بازار گفت: دشمن برای التهاب بازار برنامه دارد.


به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود نوابی ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از اصناف برتر در استان هرمزگان بیان داشت: اصناف باید موضوعات و حواشی را کنترل کنند و اجازه ندهند که اغتشاشگر وارد بازار شوند، اصناف باید جدی تر در برخورد با هنجارشکنان وارد شوند.

نوابی عنوان کرد: دشمنان از بهمن ماه سال گذشته برای التهاب بازار برنامه ریزی کرده بود و اعلام کردند که بسته های ۳۰ روزه، ۸۰ روزه و ۱۲۰ روزه برای ناآرامی در ایران داریم، باید محیط را برای کسبه امن کنیم و اجازه فعالیت سودجویان را ندهیم امنیت را باید از داخل اتحادیه ها آغاز کنیم و اتحادیه ها باید پای کار باشند.

وی بیان داشت: ناظران افتخاری یک ظرفیت خوب برای اصناف در استانها است و باید در کنترل بازار و نظارت بر صنوف از این ظرفیت بهره گیری کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امروز وضعیت اقتصادی خاصی بوجود آمده است و نباید این فشارها را در قالب اعتراض و تجمع در بازار نشان داد. دشمنان از ماههای گذشته حوزه صنفی را هدف قرار داده اند، امیدواریم که با تدابیر اتخاذ شده این موضوع جمع شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید انرژی هایمان در این موضوعات صرف شود. انرژی یمان را باید در حوزه های پیش برنده صرف کنیم. اجازه ندهیم کسی بیرون از مرزها بازار ما را کنترل کند.

مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان داشت: ۳ میلیون واحد صنفی تولیدی، خدماتی و توزیعی در کشور داریم که از حوزه های مالیاتی، تامین اجتماعی و بیمه انتظار می رود به کمک اصناف و واحدهای تولیدی بیایند.

نوابی تاکید کرد: نظارت ها باید با جدیت پیگیری شود و اجازه ندهیم برخی با سوء استفاده کردن از خلاء های نظارتی بازار را متشنج کنند. قیمت کالاها باید تحت نظارت سختی انجام شود. اجازه گران فروشی را نباید داد و با شدت در مقابل افراد متخلف ایستاد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاههای دولتی باید از اصناف حمایت کنند، بیان داشت: تامین اجتماعی، دارایی و مالیات و سایر دستگاهها باید از اصناف حمایت کنند نباید با سنگ اندازی بازار را ملتهب کنیم، امنیت روانی و معیشت کسبه باید تامین شود. اگر دستگاهها حمایت نکنند به نوعی خودزنی کرده ایم و شاهد برخی ناهنجاری ها خواهیم بود.

کد خبر 4332100

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟