اجرای طرح مهارت آموزی اقدام موثری در جذب نیروی انسانی متخصص است


اجرای طرح مهارت آموزی اقدام موثری در جذب نیروی انسانی متخصص است

اراک- مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار، اقدام موثری در راستای جذب نیروی انسانی متخصص و حرفه ای است.


به گزارش خبرنگار مهر، سعید رضا شاه محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در سال های گذشته طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار داشت و در سال جدید نیز اطلاع رسانی از اهداف این طرح در جذب کار آموز مدنظر قرار دارد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی بیان کرد: در سال گذشته تعهد جذب یک هزار و ۱۵۰ کارآموز داده شد، اما به دلیل مشکلاتی که در قوانین و آیین نامه اجرایی این طرح وجود داشت، تنها ۱۲۴ نفر جذب شدند.

شاه محمدی ادامه داد: به زودی با دعوت از صنایع و اصناف و واحدهای تولیدی در جلسات بررسی طرح مهارت آموزی در فضای کسب و کار واقعی، مشکلات این طرح بررسی و به منظور اصلاح به کمیته راهبردی ملی ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای آموزش های مهارتی در کنار کارها و اقدامات اجرایی و تولیدی و در فضای واقعی کار، کمک می کند که کارگاه ها و صنایع بتوانند به جذب نیروهای متخصص و دارای مهارت، بپردازند و نسبت به تخصص نیروهای جذب شده اطمینان خاطر داشته باشند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی بیان کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار، دوره های آموزشی ۸۰ ساعته تا یک ساله برای کارآموزان برگزار می شود و این افراد در پایان گواهینامه مهارت دریافت می کنند.

کد خبر 4332174

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...