دستگیری 138 سارق حرفه‌ای در پایتخت و اعترافاتی عجیب


دستگیری 138 سارق حرفه‌ای در پایتخت و اعترافاتی عجیب

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 138 سارق حرفه‌ای که عمدتا دارای سوابق متعدد قبلی بودند در عملیات 48 ساعته پلیس خبر داد.

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح ضربتی برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار با اشاره به دستاوردهای این طرح اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته، مرحله جدید برخورد پلیس با سارقان و مجرمین سابقه‌دار به اجرا درآمد و این عملیات با پشتیبانی چند هفته‌ای اطلاعاتی انجام شد و طی آن 138 سارق حرفه‌ای که در قالب 31 باند مجرمانه فعالیت می‌کردند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: 73 نفر از دستگیر شدگان که معادل 57 درصد از این سارقین حرفه‌ای بودند دارای سوابق متعدد جرم بودند و بسیاری از آنها به تازگی از زندان آزاد شده و مجددا اقدامات خلافکارانه خود را از سر گرفتند.

وی اشاره به فعالیت برخی از این باندهای حرفه‌ای و پیچیدگی نحوه سرقت‌های آنها گفت: از میان باندهای متلاشی شده، همکاران ما موفق شدند باندی سه نفره را دستگیر کنند که بعد از دستگیری و تا این لحظه به بیش از 800 فقره سرقت و زورگیری اعتراف داشتند. همچنین دو باند سارقان مسلح که دهها فقره سرقت از مغازه‌ها را مرتکب شده بودند نیز متلاشی شد.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر این موارد باند 3 نفره‌ای که خانم‌ها و پیرزن‌ها را مورد سرقت قرار می‌داد و با ترفندی خاص و پیچیده از آنها سرقت یا زورگیری می‌کردند نیز دستگیر شد و انهدام یک باند سند نمره که 15 فقره سرقت خودرو و سندسازی آنها را مرتکب شده بودند در میان دستگیر شدگان قرار داشتند.

رئیس پلیس تهران با جمع‌بندی نتایج طرح مذکور، گفت: در این طرح 10 باند زورگیری، 8 باند به سرقت منزل، 41 سارق خودرو و موتورسیکلت، یک باند هفت نفره جعل کلاهبرداری، دو باند سرقت مسلحانه و زورگیری و 10 محکوم متواری شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح برخورد با سارقان حرفه‌ای از سوی همکارانمان در پلیس آگاهی با قوت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار