طرح« چالش بی زباله» با استقبال خوب دوستداران محیط زیست روبرو شد


طرح« چالش بی زباله» با استقبال خوب دوستداران محیط زیست روبرو شد

قزوین- مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان حفاطت محیط زیست گفت:طرح صد روزه «چالش بی زباله» برای فرهنگ سازی و مشارکت مردم در صیانت از محیط زیست با استقبال روبرو شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزش آشنایی با مبانی و اصول تغییر نگرش و رفتار کارشناسان با رویکردهای مشارکتی روز پنجشنبه با حضور مدیران، معاونان حوزه معاونت آموزش و پژوهش و روسای ادارات آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان های سراسر کشور از امروز در قزوین آغاز شد.

ژیلا مهدی آقایی، مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی در این کارگاه آموزشی اظهارداشت: هر شهروندی با هر شغل و موقعیتی در زمینه محیط زیست مسئول است و اصل ۵۰ قانون اساسی ما را موظف می‌کند به محیط زیست توجه جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: شرایط کنونی محیط زیست کشور نتیجه رفتار اشتباه همه شهروندان است و هر نوع رفتار مثبت فردی نیز می‌تواند در بهبود وضعیت محیط زیست اثرگذار باشد به همین دلیل برای همراه کردن شهروندان طرح «چالش بی‌زباله» راه ‌اندازی شده است.

طرح« چالش بی زباله» با استقبال خوب دوستداران محیط زیست روبرو شد

مهدی آقایی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح «چالش بی زباله» با برنامه منسجم صد روزه اضافه کرد: این طرح از اول دی ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال اجرا شد که محور برنامه صد روزه جلب مشارکت عموم مردم، تقویت مسئولیت اجتماعی و ایجاد حساسیت در فرهنگ سازی برای مقابله با معضلات محیط زیستی بود که بازخوردهای مناسبی
داشت.

وی یادآورشد:در این طرح ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در سراسر کشور برگزار شد و با توجه به تجربه موفق «چالش بی زباله» امسال هم طرح های مشابهی را با همدلی و همکاری دیگر گروهها برای حساس کردن جامعه نسبت به معضلات پیش روی محیط زیست کشور برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

مهدی آقایی گفت: در حال تدوین برنامه ای برای ساماندهی مشارکت های مردمی و تهیه دستورالعمل و راهبرد جلب مشارکت برای ذینفعان مختلف هستیم که بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاطت محیط زیست در خصوص اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی دو روزه تصریح کرد: ارائه اصول و نکات اصلی مشارکت های مردمی، استفاده از تجربیات بین المللی حوزه مشارکت، بازنگری دیدگاه ها و ایجاد نگرش نو نسبت به ذینفعان دفاتر مشارکت استان ها از مهمترین اهداف ما در این کارگاه آموزشی است.

در این نشست آموزشی داود حیات غیب، معاون دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست و سید امیر فاتح وحدتی، معاون دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست هم عملکرد و برنامه های خود را تشریح کردند.

این نشست فردا جمعه نیز در قزوین ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4333410

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند