با در نظر گرفتن ویژگیهای خودروی عضلانی فورد موستانگ مک وان (Mach 1) مدل ۱۹۶۹ و اضافه کردن نشانههای طراحی از خودروی سوپراسپرت فورد جیتی (Ford GT) مدل ۲۰۰۵-۲۰۰۶، به نظر میرسد که ایده تولید خودروی فورد مک 40 با الهام این دو محصول خیلی جذاب نباشد. هر دوی این خودروها به طور جداگانه بسیار عالی هستند، اما ترکیبی از خودروی عضلانی کلاسیک و خودروی سوپراسپرت مدرن تنها عجیب و نه جذاب به نظر میرسد. با این حال تیم Eckert's Rod Custom به مدت سه سال و با صرف حدود ۱۱۰۰۰ نفر-ساعت، این ترکیب عجیب و غریب را به واقعیت تبدیل کرد. نتیجه این طراحی خودرویی به نام فورد مک 40 است که چیزی بین خودروی سوپراسپرت و عضلانی قرار میگیرد.
این تیم از لاشههای خودروی عضلانی فورد موستانگ مک وان مدل ۱۹۶۹ استفاده کرد که اساسا چیزی بیشتر از یک آهنپاره نبود. سازندگان از یک شاسی جدید و پیشرفته برای ایجاد فضایی بزرگ در پشت سر راننده جهت قرار دادن پیشرانه ۵.۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر به جا مانده از یک خودروی فورد GT تصادفی بهره بردند. فورد موستانگ مک 40 برای تبدیل شدن به خودرویی با عملکرد عالی، نیاز به تغییرات گستردهای داشت؛ از جمله این تغییرات میتوان به ساخت بال عقب و ایجاد سیستم تعلیق جدید با توجه به قرارگیری پیشرانه در وسط خودرو اشاره کرد. علاوه بر این، کار پیچیدهای برای اطمینان از خنککاری پیشرانه لازم بود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.
مقالههای مرتبط:
فورد موستانگ 2018 معرفی شد نگاهی عمیق به فورد موستانگ مدل ۲۰۱۸فورد موستانگ مک 40 همچنین زمان زیادی را برای جایگزینی سوپرشارژر ۲.۴ لیتری با یک واحد ۴.۰ لیتری وایپل (Whipple) صرف کرد. ارقام دینامومتر در پایان ویدئو نشان میدهد که خودروی تولیدی فورد مک 40 قادر است ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۶ نیوتنمتر گشتاور در چرخها ایجاد کند. چنین ارقامی بسیار بیشتر از قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۸ نیوتنمتری پیشرانه خودروی سوپراسپرت فورد GT است. سازندگان همچنین قابلیتی به کابین خودروی فورد موستانگ مک 40 اضافه کردهاند که با فشار دادن آن و اعمال تغییراتی در واحد کنترل الکترونیکی (ECU)، میتوان توان خروجی را به ۸۵۰ اسب بخار افزایش داد.
کابین خودروی جدید بسیار مدرن و بهروز است. راننده خودرو پشت یک فرمان مقعر قرار میگیرد و در جلوی او چهار نشانگر مدرج دایرهای وجود دارد. البته سیستم اطلاعاتی و سرگرمی مدرن در خودروی فورد موستانگ مک 40 وجود ندارد و رادیو نیز پنهان شده است. ترکیبی از چرم قرمز و سیاه، فضای داخلی برای تزئین استفاده شده است، در حالی که پنل شیشهای فضای کابین را از محفظه پیشرانه در عقب جدا میکند؛ البته این پنل شیشهای نمیتواند از ورود صدای پیشرانه به داخل اتاق جلوگیری کند، چون فاصله کمی بین سر راننده و محفظه پیشرانه وجود دارد.
دانلود