پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال


مطلب پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ در این نوشته به معرفی و بررسی بهترین آثار سینمایی سال که با موفقیت در گیشه موفق به قرار گرفتن در جمع پرفروشترین فیلمهای 2018 قرار گرفته‌اند،...

در این نوشته به معرفی و بررسی بهترین آثار سینمایی سال که با موفقیت در گیشه موفق به قرار گرفتن در جمع پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ قرار گرفته‌اند، خواهیم پرداخت.

پس از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی و موفقیت عناوین اکشن و تخیلی مانند آخرین قسمت سری جنگ‌های ستاره‌ای (Star Wars: The Last Jedi) و Guardians of the Galaxy و آخرین اپیزود از سری ترانسفورمز (Transformers: The Last Knight)، در کنار انیمیشن‌هایی مانند قسمت سوم من نفرت انگیز (Despicable Me 3) و کوکو (Coco) که در مطلب “مروری بر پرفروش ترین فیلم های سینمایی ۲۰۱۷ ؛ بهترینهای سینمای جهان در سالی که گذشت” به طور کامل به آن پرداختیم، نوبت سال ۲۰۱۸ شده که آثار سینمایی سال جدید به رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر بپردازند.

بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸

وب سایت IMDB نیز یکی از مراجع معتبر در خصوص فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده در جهان بوده که به طور دقیق به معرفی آثار سینمایی، هنرپیشگان و میزان فروش هفتگی و کلی می‌پردازد. آثار تولید شده امسال با توجه به حضور عناوینی مانند آخرین قسمت از سری فیلمهای پارک ژوراسیک با نام Jurassic World: Fallen Kingdom و قسمت جدید انیمیشن محبوب شگفت انگیزان (Incredibles 2) و بخش دوم فیلم کمدی Dead Pool 2، نوید سالی موفق را برای صنعت سینما می‌دهد که در نوشته “بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که انتظار زیادی برای تماشای آن داریم” به معرفی و بررسی ۵۰ نمونه از آنها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸ میلادی

در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین و پرفروشترین فیلمهای سینمایی سال ۲۰۱۸ تاکنون بپردازیم. بر اساس اطلاعات درج شده در این بانک اطلاعاتی (IMDB)؛ پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ عبارتند از:

۱۰. Ocean’s Eight

(IMDB: 6.3 – Metascore: 61) میزان فروش: ۱۰۴ میلیون دلار

فیلم سینمایی Ocean’s Eight یا هشت یار اوشن که یک اسپین آف (Spin-off) از سه گانه موفق استیون سودربرگ (Steven Soderberg) به حساب می‌آید، با بودجه‌ای در حدود ۷۰ میلیون دلار (معادل ۵۶۰ میلیارد تومان با دلار ۸.۰۰۰ تومانی بازار آزاد و ۲۹۵ میلیارد تومان با دلار اسمی و مخصوص به قشر خاص حکومتی) تاکنون به فروشی در حدود ۱۰۴ میلیون دلار (معادل ۸۳۰ میلیارد تومان) در سینماهای ایالات متحده آمریکا دست یافته دست یافته و پس از ۴ هفته اکران، رتبه دهم را در جدول پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

این فیلم مدت زمانی برابر با ۱۱۰ دقیقه داشته و در ژانر کمدی اکشن قرار می‌گیرد. کارگردانی فیلم Ocean’s Eight نیز بر عهده گری راس (Gary Ross) قرار داشته است و برای گروه سنی PG-13 (تماشا برای کودکان کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است. میزان کلی فروش فیلم Ocean’s Eight در سرتاسر جهان نیز رقمی در حدود ۱۷۵ میلیون دلار (معادل ۱.۲۲۵ میلیارد تومان با احتساب قیمت ارز در زمان نگارش مطلب) تخمین زده شده است.

هنرپیشگان

علاوه بر حضور نمادین سلبریتی‌هایی مانند کیتی هولمز (Katie Holmes)، کیم کارداشیان، کایلی جنر، کندال جنر و آدریانا لیما که کمک شایانی به جذابیت بصری و قرار دادن آن در جمع پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ کرده‌اند، هنرمندان زیر نیز در فیلم Ocean’s Eight حضور دارند:

سندرا بولاک (Sandra Bulllcok) در نقش Debbie Ocean کیت بلانشت (Kate Blanchett) در نقش Lou آنه هات‌اوی (Anne Hathaway) در نقش Daphne میندی کالینگ (Mindy Kaling) در نقش Amita سارا پاولسن (Sarah Paulson) در نقش Tammy آوکوافینا (Awkwafina) در نقش Constance ریحانا (Rihanna) در نقش Nine Ball هلنا بون‌هام کارتر (Helena Bonham Carter) در نقش Rose Weil ریچارد آرمیتاژ (Richard Armitage) در نقش Claude Becker جیمز کوردن (James Corden) در نقش John Fraizier داکوتا فنینگ (Dakota Fanning) در نقش Penelope Stern خلاصه داستان

دبی ، خواهر دنی اوشن (با بازی جورج کلونی در فیلم‌های قبلی) است. او برای یک سرقت بزرگ و غیر ممکن در فستیوال سالیانه Met Gala شهر نیویورک، یک گروه ۸ نفره از زنان را تشکیل داده و …

بیشتر بخوانید: مروری بر پرفروش ترین فیلم های سینمایی ۲۰۱۷ ؛ بهترینهای سینمای جهان در سالی که گذشت

۹. Peter Rabbit

(IMDB: 6.6 – Metascore: 51) میزان فروش: ۱۱۵ میلیون دلار

انیمیشن Peter Rabbit با بودجه‌ای در حدود ۵۰ میلیون دلار (معادل ۴۰۰ میلیارد تومان) ساخته شده و با فروشی در حدود ۱۱۵ میلیون دلار (معادل ۹۲۰ میلیارد تومان) رتبه نهم را در فهرست پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ در سینماهای آمریکا به خود اختصاص داده است.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

انیمیشن Peter Rabbit یک فیلم سینمایی کمدی ماجرایی شاد بوده که توسط ویل گلاک (Will Gluck) کارگردانی شده است. فیلمنامه این اثر نیز توسط راب لیبر (Rob Lieber)، شخص کارگردان، بر اساس شخصیت‌ها خلق شده توسط بئاتریس پاتر در داستان Peter Rabbit به رشته تحریر درآمده است. این فیلم مفرح مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه داشته و برای گروه سنی PG (مشاهده کودکان با نظارت والدین) ساخته شده است. میزان کلی فروش انیمیشن Peter Rabbit در سرتاسر جهان نیز رقمی در حدود ۳۸۴ میلیون دلار (معادل ۲.۷۸۵ میلیارد تومان) برآورد شده که آن را با هزینه ساخت ۵۰ میلیون دلاری (معادل ۴۰۰ میلیارد تومان) به یکی از بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ تبدیل نموده است.

هنرپیشگان

از ستارگانی که در فیلم Peter Rabbit به صداپیشگی پرداخته‌اند، می توان به هنرمندان زیر اشاره نمود:

جیمز کوردن (James Corden) در نقش پیتر خرگوش فیصل بازی (Fayssal Bazzi) در نقش آقای تاد (Tod) دامنال گلیسون (Damhnall Gleeson) در نقش آقای فیشر و آقای مک گریگور سیا (Sia) در نقش خانم تیگی وینکل (Tiggy Winkle) کالین مودی (Collin Moondy) در نقش بنجامین سم نیل (Sam Neill) در نقش تامی بروک و دوران پیری آقای مک گریگور مارگوت رابی (Margot Robbie) در نقش فلاپسی (Flopsy) الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) در نقش ماپسی (Mopsy) رز بایرن (Rose Byrne) در نقش بی و جمیما (Jemima) خلاصه داستان

فیلم Peter Rabbit اقتباسی است از داستان کلاسیک بئاتریس پاتر که در آن، پیتر خرگوشی بازیگوش و سرکش بوده که تلاش می کند راهی به درون مزرعه سبزیجات کشاورز پیدا کند. در این راه او به همراه دوستان خود با مشکلاتی روبرو شده که سر منشا ماجراهایی جذاب است…

بیشتر بخوانید: مروری بر بهترین سریال های سال ۲۰۱۷ میلادی

۸. Ready Player One

(IMDB: 7.7 – Metascore: 64) میزان فروش: ۱۳۷ میلیون دلار

فیلم سینمایی Ready Player One نیز که در اواخر ماه مارس بر روی پرده قرار گرفت، با فروشی در حدود ۱۳۷ میلیون دلار (معادل ۱.۱۰۰ میلیارد تومان)، رتبه هشتم را در جدول پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

این فیلم اکشن علمی-تخیلی، توسط کارگردان مشهور سینما استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و بر اساس رمانی به همین نام اثر ارنست کلاین (Ernest Cline) با بودجه‌ای در حدود ۱۷۵ میلیون دلار (معادل ۱.۴۰۰ میلیارد تومان) ساخته شده است. فیلم سینمایی Ready Player One مدت زمانی برابر با ۱۴۰ دقیقه داشته و میزان کلی فروش آن در سرتاسر جهان تاکنون در حدود ۵۸۰ میلیون دلار (معادل ۴.۶۵۰ میلیارد تومان) است. این فیلم برای گروه سنی PG-13 ساخته شده است.

هنرپیشگان

هنرپیشگان حاضر در فیلم Ready Player One عبارتند از:

تای شریدان (Tye Sheridan) در نقش Parzival و Wade اولیویا کوک (Olivia Cooke) در نقش Artemis و Samantha بن مندلسون (Ben Mendelsohn) در نقش Nolan لنا ویت (Lena Waith) در نقش Aech و Helena تی. جی. میلر (TJ Miller) در نقش i-R0k سایمون پگ (Simon Pegg) در نقش Curator و Ogden مارک رایلنس (Mark Rylance) در نقش Anorak و James فیلیپ ژائو (Philip Zhao) در نقش Sho و Zhou خلاصه داستان

داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ و در یک دنیای مجازی به نام OASIS جریان دارد. کاربران اوئیسیس بدون هیچ محدودیتی، توانایی انجام کارها را داشته و بسیاری از افراد زندگی خود را به آن منتقل کرده‌اند. پس از مرگ طراح و خالق OASIS، ویدیویی از او منتشر شده که خبر از رسیدن میراث وی به کشف کننده پیام‌های پنهان موجود در ساختار OASIS می‌دهد…

بیشتر بخوانید: معرفی انیمیشن آخرین داستان ؛ اثری متفاوت ساخته اشکان رهگذر

۷. Jurassic World: Fallen Kingdom

(IMDB: 6.6 – Metascore: 51) میزان فروش: ۱۸۱ میلیون دلار

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط امپراطوری، آخرین قسمت از سری فیلمهای پارک ژوراسیک بوده که با درآمدی در حدود ۱۸۱ میلیون دلار (معادل ۱.۴۵۰ میلیارد تومان) در تنها چهار روز نمایش، علاوه بر در اختیار گرفتن رتبه هفتم در بین پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ به احتمال بسیار زیاد یکی از کاندیداهای کسب عنوان پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۸ نیز خواهد بود.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

این فیلم دنباله ماجراهای فیلم Jurassic World محصول سال ۲۰۱۵ بوده و پنجمین عنوان در سری فیلم‌های پارک ژوراسیک به حساب می‌آید. کارگردانی این اثر ۱۲۸ دقیقه‌ای بر عهده خوآن آنتونیو بایونا (J. A. Bayona) قرار داشته و بر پایه کاراکترهای رمان مشهور پارک ژوراسیک اثر مایکل کرایتون (Michael Crichton) ساخته شده است که پیش از این نیز همگی در فهرست پرفروشترین فیلمهای سال حضور داشتند. این فیلم برای گروه سنی PG-13 و بودجه‌ای در حدود ۱۷۰ میلیون دلار (معادل ۱.۳۶۰ میلیارد تومان) ساخته شده و پیش بینی می‌شود به فروشی در حدود ۷۵۰ میلیون دلار (معادل ۶.۰۰۰ میلیارد تومان) در سرتاسر جهان دست یابد.

هنرپیشگان

از هنرمندان حاضر در فیلم سینمایی Jurassic World: Fallen Kingdom می‌توان به اسامی فهرست زیر اشاره کرد:

کریس پرت (Chris Pratt) در نقش Owen Grady برایس دالاس هوارد (Bryce Dallas Howard) در نقش Claire Dearing راف اسپال (Rafe Spall) در نقش Eli Mills جاستیس اسمیت (Justice Smith) در نقش Franklin Webb دانیلا پیندا (Daniellla Pineda) در نقش دکتر Zia Rodriguez جیمز کرامول (James Cromwell) در نقش Sir Benjamin Lockwood توبی جونز (Toby Jones) در نقش Gunnar Eversol تد لوین (Ted Levine) در نقش Ken Wheatley خلاصه داستان

۴ سال پس از تعطیلی پارک دنیای ژوراسیک، اون (با بازی کریس پرت) و کلیر (با بازی برایس دالاس هوارد) به جزیره بازگشته تا دایناسورهای بازمانده را از خطر احتمالی فعال شدن آتش فشان نجات دهند. اون (Owen) به دنبال بلو (Blue)، آخرین بازمانده از نسل ولوسی رپتورها (Velociraptor) رفته که متوجه می‌شود توانایی تغییر کل وضعیت زمین را دارد…

بیشتر بخوانید: فهرست فیلم های اکران ۹۷ ؛ تعطیلات عید با بهترین های سینمای ایران

۶. A Quiet Place

(IMDB: 7.9 – Metascore: 82) میزان فروش: ۱۸۷ میلیون دلار

رتبه ششم در فهرست پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ در باکس آفیس آمریکا به فیلم A Quiet Place اختصاص یافته است. این فیلم با فروشی در حدود ۱۸۷ میلیون دلار (معادل ۱.۵۰۰ میلیارد تومان) در ۳ ماه اکران، به دلیل عدم استفاده هنرپیشگان از گفتار به دلیل ساختار و داستان فیلم، نمرات نسبتا بالایی را از کاربران IMDB و وب سایت متاکریتیک نیز به خود اختصاص داده است.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

فیلم A Quiet Place یک اثر در ژانر سینمایی درام علمی-تخیلی با مایه‌های ترس بوده که مدت زمانی برابر با ۹۰ دقیقه دارد. کارگردانی این فیلم بر عهده جان کراسینسکی (John Krasinski) قرار داشته و فیلمنامه آن نیز توسط شخص کارگردان، برایان وودز (Bryan Woods) و اسکات بک (Scott Beck) نوشته شده است. بودجه ساخت فیلم A Quiet Place در حدود ۱۷ میلیون دلار (معادل ۱۳۶ میلیارد تومان) بوده و میزان فروش کلی آن بر اساس برآوردها در سرتاسر جهان در حدود ۳۳۰ میلیون دلار (معادل ۲.۶۰۰ میلیارد تومان) است. این فیلم برای گروه سنی PG-13 ساخته شده با توجه به موفقیت و قرار چرفتن در جمع بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ ، امکان تولید قسمت‌های بعدی نیز برای آن وجود دارد.

هنرپیشگان

یکی از نکات جالب در خصوص فیلم A Quiet Place همبازی شدن امیلی بالنت و جان کراسینسکی در نقش زن و شوهر بوده که در دنیای واقعی نیز زندگی مشترکی با هم دارند. از ستارگان حاضر در این فیلم که در بین آثار هالیوودی یک عنوان کم هزینه نیز به شمار می‌آید عبارتند از:

جان کراسینسکی در نقش Lee Abbott امیلی بلانت (Emily Blunt) در نقش Evelyn Abbott میلینست سیموندس (Millicent Simmons) در نقش Regan Abbott نوآ یوپ (Noah Jupe) در نقش Marcus Abbott کید وود وارد (Cade Woodward) در نقش Beau Abbott خلاصه داستان

داستان فیلم A Quiet Place در سال ۲۰۲۰ میلادی رخ می‌دهد. زمین به تسخیر موجودات ترسناکی درآمده که بدون بهره از بینایی، تنها با صداهای تولید شده با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. لی (با بازی جان کراسینسکی) و اولین (Evelyn با بازی امیلی بلانت) پدر و مادری هستند که مجبورند با زندگی در سکوت مطلق و استفاده از زبان اشاره، امنیت خانواده و فرزندان خود را حفظ نمایند…

بیشتر بخوانید: پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از ۳۱ میلیارد بار مشاهده توسط کاربران

۵. Solo: A Star Wars Story

(IMDB: 7.2 – Metascore: 62) میزان فروش: ۲۰۵ میلیون دلار

فیلم سینمایی Solo: A Star Wars Story عنوانی است که با استفاده از کاراکتر هن سولو (Han Solo) سری جنگ‌های ستاره‌ای ساخته شده و از زمان اکران در اواخر ماه مه سال ۲۰۱۸ تا کنون با فروشی در حدود ۲۰۵ میلیون دلار (معادل ۱.۶۴۰ میلیارد تومان) رتبه پنجم فهرست بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

این فیلم در ژانر عناوین سینمایی اکشن فانتزی با تم وسترس قرار دارد. کارگردانی آن نیز بر عهده ران هاوارد (Ron Howard) قرار داشته و جوناتان کسدان (Jonathan Kasdan) و لاورنس کسدان (Lawrence Kasdan) فیلمنامه آن را به نگارش درآورده‌اند. فیلم Solo: A Star Wars Story مدت زمانی در حدود ۱۳۵ دقیقه داشته و برای گروه سنی PG-13 ساخته شده است. بودجه ساخت آن نیز نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار (معادل ۲.۴۰۰ میلیارد تومان) بوده و با جلب رضایت کاربران IMDB به فروش کلی در حدود ۳۵۵ میلیون دلار (معادل ۲.۸۵۰ میلیارد تومان) در نزدیک به ۱ ماه اکران خود دست یافته است.

هنرپیشگان آلدن ارنرایک (Alden Ehrenreich) در نقش هن سولو (Han Solo) وودی هارلسون (Woody Harelsson) در نقش Tobias Beckett امیلیا کلارک (Emilia Clarke) در نقش کی را (Qi’Ra) دونالد گلاور (Donald Glover) در نقش Lando تاندی نیوتون (Thandie Newton) در نقش Val فئوب والر بریج (Pheobe Waller Bridge) در نقش L3-37 جوناس ساوتامو (Joonas Suotamo) در نقش چیوباکا (Chewbacca) پاول بتانی (Paul Bettany) در نقش Dryden Vos ارین کلی من (Erin Kellyman) در نقش Enfys Nest خلاصه داستان

در جریان ماجراهایی در دنیای مجرمان، هن سولو (با بازی آلدن ارنرایک) و کی را (با بازی امیلی کلارک) سعی در فرار از کورلیا (Corellia) داشته اما تنها هن موفق می‌شود. سولو با چیوباکا (با بازی جوناس ساوتامو) و لاندو (با بازی دونالد گلاور) آشنا شده در قسمت‌های بعدی فیلم به گروه شورشیان ملحق خواهند شد. در این دنیای مجرمانه، هن درگیر مشکلاتی شده که مجبور است به مقابله با آنها بپردازد…

بیشتر بخوانید: جدول بهترین و پرفروش ترین فیلم های در حال اکران سال ۹۷

۴. Dead Pool 2

(IMDB: 8.1 – Metascore: 66) میزان فروش: ۳۰۶ میلیون دلار

قسمت دوم فیلم ددپول با نام Dead Pool 2 نیز فروشی در حدود ۳۰۶ میلیون دلار (معادل ۲.۴۵۰ میلیارد تومان) را تجربه کرده که آن را در جمع بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ قرار می‌دهد. البته نظر منتقدان اندکی متفاوت از کاربران بوده که تفاوت نمرات IMDB و Metacritic گواهی بر این ادعا خواهد بود.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۶ اکران شد و با فروشی بیش از ۷۵۰ میلیارد دلار (معادل ۶.۰۰۰ میلیارد تومان با دلار فعلی و ۲.۷۰۰ میلیارد تومان با دلار سال ۹۵) یک از موفق‌ترین عناوین سال لقب گرفت. فیلم Deadpool 2 نیز با توجه به فروش مناسب در ۲ ماه گذشته و برآورد فروش کلی در حدود ۷۱۰ میلیون دلار (معادل ۵.۶۰۰ میلیارد تومان) قصد تکرار موفقیت قسمت اول را دارد.

این فیلم اکشن-فانتزی و کمدی شرکت مارول (Marvel) مدت زمانی برابر با ۱۳۹ دقیقه داشته و کارگردانی آن توسط دیوید لیچ (David Leitch) بر اساس فیلمنامه رت ریس (Rette Reese) و پاول ورنیک (Paul Wernick) برای گروه سنی R (تماشای برای افراد کمتر از ۱۷ سال با نظارت والدین) صورت گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ددپول ۲ که توانایی قرار گرفتن در جمع بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ را دارد، با بودجه‌ای در حدود ۱۱۰ میلیون دلار (معادل ۸۸۰ میلیارد تومان) ساخته شده است.

هنرپیشگان

هنرمندان حاضر در فیلم ددپول ۲ با توجه به موفقیت قسمت اول از شرکت کنندگان در قسمت دوم بوده که تعدادی از آنها عبارتند از:

رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در نقش وید ویلسون (Wade Wilson) و دد پول جاش برولین (Josh Brolin) در نقش Cable مورنا باکارین (Morena Baccarin) در نقش ونسا (Vanessa) جولیان دنیسون (Julian Dennison) در نقش Russell Collins و فایر فیست زازی بیتز (Zazie Beetz) در نقش Domino تی. جی میلر در نقش Weasel بریانا هیلدبراند (Brianna Hildebrand) در نقش Warhead خلاصه داستان

۲ سال از ماجراهای بخش اول و فعالیت وید ویلسون (با بازی رایان رینولدز) در قالب دد پول می‌گذرد. او یک تیم از سربازان جهش یافته تشکیل می‌دهد تا از یک پسر کوچک با توانایی‌های مافوق بشری در برابر سایبورگ بی رحم قسمت قبلی، کیبل (Cable با بازی جاش برولین) محافظت کند.

بیشتر بخوانید: تریلر جدید فیلم ددپول ۲

۳. Incredibles 2

(IMDB: 8.3 – Metescore: 80) میزان فروش: ۳۷۵ میلیون دلار

قسمت دوم انیمیشن شگفت انگیزان با نام Incredibles 2 نیز در چند روز اکران خود به موفقیتی بسیار در گیشه دست یافته و با فروشی در حدود ۳۷۵ میلیون دلار (معادل ۳.۰۰۰ میلیارد تومان) و نمرات بالا از کاربران و منتقدان یکی از بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

قسمت اول انیمیشن شگفت انگیزان در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و با فروشی در حدود ۶۳۰ میلیون دلار (معادل ۵۶۷ میلیارد تومان با احتساب ارز ۹۰۰ تومانی در ایران پیش از احمدی نژاد و ۵.۰۰۰ میلیارد تومان فعلی) در مقابل بودجه ۹۰ میلیون دلاری (معادل ۸۰ میلیارد تومان)، موفقیتی چشمگیر را برای شرکت پیکسار (PIXAR) به ارمغان آورد. انیمیشن Incredibles 2 یک فیلم شاد و کمدی بوده که مدت زمانی برابر با ۱۱۸ دقیقه دارد. کارگردانی این اثر نیز که یکی از بهترین و پرفروشترین انیمیشن های سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید، بر عهده برد برد (Brad Bird) قرار داشته است.

بودجه ساخت انیمیشن Incredibles 2 در حدود ۲۰۰ میلیون دلار (معادل ۱.۶۰۰ میلیارد تومان) بوده و بر اساس آمار و اطلاعات، این فیلم تاکنون (هفته اول خرداد ۹۷) به فروش جهانی ۵۱۰ میلیون دلار (معادل ۴.۰۰۰ میلیارد تومان) دست یافته است.

هنرپیشگان

صداپیشگانی که در فیلم انیمیشن Incredibles 2 به ایفای نقش پرداخته و به جای شخصیت‌ها صحبت نموده‌اند عبارتند از:

کرگ تی. نلسون (Craig T. Nelson) در نقش باب پار (Bob Parr) یا آقای شگفت انگیز هالی هانتر (Holly Hunter) در نقش هلن پار (Helen Parr) یا الاستی گرل (Elastigirl) سارا واول (Sarah Vowell) در نقش Violet هاک میلنر (Huck Milner) در نقش Dash کاترین کینر (Catherine Keener) در نقش Evelyn Deavor الی فوسیل (Eli Fucile) در نقش جک جک باب اودنکرک (Bob Odenkirk) در نقش Winston Deavor ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) در نقش Lucius Best یا فروزون سوفیا بوش (Sophia Bush) در نقش Voyd خلاصه داستان

خانواده شگفت انگیز به قدرت‌های ابر قهرمانی خود پی برده ولی از این نکته نیز آگاه شدند که این توانایی‌ها، غیر قانونی بوده و ممکن است مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد. طی یک قرارداد جدید از سوی خانواده دی‌ور، هلن (با صدای هالی هانتر) برای بازسازی وجه ابر قهرمان‌ها، دوباره به نقش الاستی گرل بازگشته و باب (با صدای کرگ تی. نلسون) مجبور به سر و کله زدن با سه فررند خارق العاده خود به خصوص جک جک (با صدای الی فوسیل) است. در همین هنگام الاستی گرل با دشمن جدیدی روبرو شده که با ذهن خود، همه چیز را به کنترل در می‌آورد…

بیشتر بخوانید: انیمیشن شگفت انگیزان ۲ (Incredibles 2) در ماه ژوئن ۲۰۱۸ بر روی پرده خواهد رفت

۲. Avengers: Infinity War

(IMDB: 8.8 – Metascore: 68) میزان فروش: ۶۷۰ میلیون دلار

جایگاه دوم در بین بهترین و پرفروشترین فیلمهای سینمایی ۲۰۱۸ تا به امروز نیز به یکی دیگر از آثار ابر قهرمانی کمپانی مارول اختصاص یافته است. فیلم Avengers: Infinity War با فروشی در حدود ۶۷۰ میلیون دلار (معادل ۵.۳۰۰ میلیارد تومان) دومین فیلم در فهرست پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ بوده که توانایی حفظ این عنوان تا پایان سال را نیز دارد.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

فیلم اکشن فانتزی Avengers: Infinity War که مدت زمانی برابر با ۱۴۹ دقیقه دارد، توسط آنتونی روسو (Anthony Russo) و جو روسو کارگردانی شده و نگارش فیلمنامه آن نیز بر اساس شخصیت‌های استن لی (Stan Lee) و جک کیربی (Jack Kirby) توسط کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استفن مک فیلی (Stephen McFeely) صورت گرفته است. این فیلم با بودجه‌ای در حدود ۳۲۰ میلیون دلار (معادل ۲.۶۰۰ میلیارد تومان) برای گروه سنی PG-13 تولید شده و فروش جهانی آن رقمی در حدود ۲ میلیارد دلار (معادل ۱۶.۰۰۰ میلیارد تومان) تخمین زده می‌شود. میزان توجه مخاطبان با امتیاز ۸.۸ مشابه با قسمت‌های پیشین سری انتقام جویان موجب شده که این فیلم به یکی از بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۸ تبدیل گردد.

هنرپیشگان

مطابق با فرمول موفق مارول و هزینه‌های تولید بالا، مشابه نسخه‌های پیشین ستارگان شناخته شده و مشهور متعددی در این فیلم حضور داشته که آن را به یکی از بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ تبدیل کرده ‌اند:

رابرت داونی جونیور (Robert Downy JR.) در نقش تونی استارک یا آیرون من کریس همسورث (Chris Hemsworth) در نقش تور (Thor) مارک روفالو (Mark Ruffalo) در نقش بروس بنر یا هالک (Hulk) کریس اوانس (Chris Evans) در نقش استیو راجرز یا کاپیتان آمریکا اسکارلت جوهانسن (Scarlett Johansson) در نقش ناتاشا رومانوف یا Black Widow بندیکت کامبربچ (Benedict Camberbatch) در نقش دکتر استرنج ( Strange) دان چیدل (Don Cheadle) در نقش رودی یا War Machine تام هالند (Tom Holland) در نقش مرد عنکبوتی الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش واندا مکسیموف یا Scarlet Witch تام هیدلستون (Tom Hiddlestone) در نقش لوکی (Loki) وین دیزل (Vin Disel) در نقش گروت (Groot) بردلی کوپر (Bradley Cooper) در نقش راکت (Rocket) گوینث پالترو (Gwyneth Paltrow) در نقش Pepper Potts بنیسیو دل تورو (Benicio Del Toro) در نقش The Collector جاش برولین در نقش Thanos کریس پرت (Chris Pratt) در نقش پیتر کیل یا Star Lord پاول بتانی در نقش ویژن (Vision) آنتونی مک کی (Anthony Mackie) در نقش فالکون (Falcon) زوئی سالدانا (Zoe Saldana) در نقش گامورا (Gamora) خلاصه داستان

در همان زمانی که گروه انتقام جویان به همراه متحدانشان در حال مبارزه با قدرت‌های مهاجم هستند، خطری جدید نیز آنها را تهدید می‌کند: Thanos. او قصد دارد که با جمع آوری ۶ سنگ قدرتی بی پایان به دست آورده و جهان را در اختیار خود گیرد…

بیشتر بخوانید: نکاتی که باید پیش از تماشای فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت بدانید [تماشا کنید]

۱. Black Panther

(IMDB: 7.5 – Metascore: 88) میزان فروش: ۷۰۰ میلیون دلار

فیلم Black Panther یکی از عناوینی است که هم توجه مخاطبان را به خود جلب نموده و هم توانسته نظر مثبت منتقدین Metacritics را با نمره بالای ۸۸ به خود اختصاص دهد. این فیلم تاکنون با فروشی در حدود ۷۰۰ میلیون دلار (معادل ۵.۶۰۰ میلیارد تومان) رتبه نخست در فهرست فیلم های پرفروش ۲۰۱۸ را در اختیار گرفته است.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

فیلم پلنگ سیاه نیز یکی دیگر از عناوین اکشن فانتزی شرکت مارول بوده که با فروش بسیار بالای خود از ماه ژانویه تاکنون در کنار دیگر فیلم های تولیدی، سالی موفق را برای این شرکت رقم زده است. این فیلم که مدت زمانی برابر با ۱۳۴ دقیقه دارد و برای گروه سنی PG-13 ساخته شده، توسط رایان کوگلر (Ryan Coogler) کارگردانی شده است. جو رابرت کول (Joe Robert Cole) به همراه رایان کوگلر بر اساس شخصیت‌های استن لی و جک کیربی سناریوی این فیلم را به رشته تحریر در آورده‌اند.

فیلم پلنگ سیاه با بودجه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون دلار (معادل ۱.۶۰۰ میلیارد تومان) ساخته شده و با فروش کلی در حدود ۱.۳ میلیارد دلار (معادل ۱۲.۰۰۰ میلیارد تومان)، یکی از پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ است.

هنرپیشگان

این فیلم نیز مانند سایر محصولات مارول، از انبوهی از بازیگران نام آشنای هالیوود استفاده کرده که موجب قرار گرفتن آن در صدر فهرست پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ تاکنون شده است. تعدادی از این هنرمندان عبارتند از:

چادویک بوسمان (Chadwick Boseman) در نقش T’Challa یا پلنگ سیاه مایکل بی. جوردن (Michael B. Jordan) در نقش N’Jadaka لوپیتا نیونگو (Luptia Nyong’O) در نقش Nakia دنی گوریرا (Dani Gurira) در نقش Okoye مارتین فریمن (Martin Freeman) در نقش Ross دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) در نقش W’Kabi لتیتیا رایت (Letitia Wright) در نقش Shuri وینستون دوک (Winston Duke) در نقش M’Baku استرلینگ کی. براون (Sterling K. Brown) در نقش N’Jobu انجلا بست (Angela Bassett) در نقش راموندا (Ramonda) فورست ویتاکر (Forest Whitaker) در نقش Zuri اندی سرکیس (Andy Serkis) در نقش Ulysses Klaue خلاصه داستان

پس از اتفاقات فیلم Captain America: Civil War، T’Challa به قبیله پیشرفته خود در آفریقا باز گشته تا به عنوان رهبر جدید واکاندا (Wakanda) به کشور خود خدمت کند. اما پس از مدتی متوجه می‌شود که برای اینکار، نیاز به جنگیدن با افرادی از کشور خود را دارد. پلنگ سیاه (یا شخصیت ابر قهرمانی T’Challa با بازی چادویک بوسمان) به همراه یک مامور CIA به نام Everett K. Ross (با بازی مارتین فریمن) وظیفه دارند تا از وقوع یک جنگ عظیم جهانی جدید جلوگیری نموده و …

پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ در یک نگاه

رتبه نام ژانر کارگردان بودجه (میلیون دلار) میزان فروش آمریکا (میلیون دلار) فروش کلی (میلیون دلار)
۱ Black Panther علمی-تخیلی جو رابرت کول ۲۰۰ ۷۰۰ ۱.۳۰۰
۲ Avengers: Infinity War علمی-تخیلی آنتونی و جو روسو ۳۲۰ ۶۷۰ ۲.۰۰۰
۳ Incredibles 2 انیمیشن برد برد ۲۰۰ ۳۷۵ ۵۱۰
۴ Deadpool 2 علمی-تخیلی دیوید لیچ ۱۱۰ ۳۰۶ ۷۱۰
۵ Solo: A Star Wars Story علمی-تخیلی ران هاوارد ۳۰۰ ۲۰۵ ۳۵۵
۶ A Quiet Place ترسناک جان کراسینسکی ۱۷ ۱۸۷ ۳۳۰
۷ Jurassic World: Fallen Kingdom علمی-تخیلی خوآن بایونا ۱۷۰ ۱۸۱ ۷۵۰
۸ Ready Player One علمی-تخیلی استیون اسپیلبرگ ۱۷۵ ۱۳۷ ۵۸۰
۹ Peter Rabbit انیمیشن ویل گلاک ۵۰ ۱۱۵ ۳۸۴
۱۰ Ocean’s Eight اکشن گری راس ۷۰ ۱۰۴ ۱۷۵
توجه: فهرست پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ به صورت هفتگی به روزرسانی خواهد شد.

گالری تصاویر پرفروشترین فیلم های سینمایی ۲۰۱۸

منبع: IMDB

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو