ضایع کردن حقوق یکدیگر از آفت‌های خانمان برانداز


 امام جمعه موقت تهران: عمل به تکالیف و پرهیز از گناهان به خصوص ظلم به یکدیگر و ضایع کردن حقوق یکدیگر از آفت‌های بسیار خانمان برانداز است.

ضایع کردن حقوق یکدیگر از آفت‌های خانمان براندازبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه تهران ضمن تاکید بر ارتباط با خدا و اعتماد به خدا و توکل بر او و دعا و نیایش، همگان را به ترک گناه و مکروهات و تاکید بر تقوا دعوت کرد و افزود: تقوا مورد تاکید همه انبیاست.
وی در ادامه به تفسیر آیاتی از سوره حمد پرداخت و گفت: در فرقه های مسلمانان گروهی جبری و گروهی تفویضی هستند کسانی که جبری هستند مثل مارکسیست ها به جبر تاریخ مانور می دادند البته قبل از آنها گروهی از مسلمانان حتی بزرگان و صاحب آثار مهم نیز اعتقاد به جبر دارند اما گروهی دیگر که تفویضی هستند خدا را کنار گذاشتند و گفتند خدا امور را به ما واگذار کرده است.
خطیب جمعه تهران افزود: اما در اسلام ناب جبر و تفویض هر دو باطل است.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به معنای آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین گفت: در اینجا ما می گوییم خدایا ما تو را پرستش می کنیم بنابراین ما فاعل هستیم و اختیار داریم و اگر تفویض است چه نیازی به استعانت داریم؟
وی گفت: تا انسان خودش را در مقابل خدا فقیر نبیند خدا را غنی نمی یابد، پس اول بدانیم محتاجیم و بعد بدانیم خدا آگاه و عالم است آنگاه باور داریم خداوند صدای ما را می شنود و او منزه و جواد و کریم است از اینکه بیچاره ای به او پناه ببرد و او به بنده خودش جواب نگوید.
خطیب جمعه تهران افزود: در مقابل رد تفویض نیز یهود گفته خدا چکار به ما دارد اما خدا می فرماید کسانی که خدا را به گوشه می رانند و خود را به جای خدا گذاشتند بریده باد دست آنها و اینان مورد لعن خدا هستند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدا می فرماید ما سرنوشت هیچ قومی را بدون اینکه خودشان بخواهند عوض نمی کنیم پس از ماست که بر ماست، هر چه کنیم به خود کنیم گر نیک و بد کنیم.
وی افزود: بیایید با خدا نه فقط در نماز در همه مراحل زندگی آشتی کنیم و از بی توجهی، ظلم و اجحاف بپرهیزیم اگر ما به هم رحم نکنیم نمی توانیم رحم خدا را جذب کنیم و وقتی نظر خدا برداشته شود دین و دنیای ما تنگ است.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سوی دیگر سکولار که خدا را نفی می کند و زندگی و ارتباط با خدا را منوط به مکان و زمان خاصی می داند اما اسلام ناب می گوید ما مجبور نیستیم بنابراین باید قدر این آموزه های سازنده اجتماعی، سیاسی و قرآنی را بدانیم.
نماز جمعه تهران / خطبه دوم
خطیب جمعه تهران : دشمن با تهمت، شایعه پراکنی و ایجاد بی اعتمادی در میان مردم می خواهد اشخاص قابل اعتماد را از چشم مردم بیاندازد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به آیه ای از سوره آل عمران و امتحان الهی افزود: خداوند انسان را در اموالش امتحان می کند و گروه هایی مشکلات اقتصادی برای شما ایجاد می کنند یعنی گرانی را بر شما تحمیل و وضع بازار شما را به هم می ریزند، گاهی هم عزیزان شما را در نقاط مرزی به شهادت می رسانند و نیروهای حامی مظلوم را در سوریه به شهادت می رسانند.
وی با بیان اینکه این بخشی از امتحان الهی است ،گفت: خدا در وضعیت اقتصادی، شما را امتحان می کند اما باید حواسمان جمع باشد که این امتحان الهی در مسائل بدنی هم وجود دارد اما باید به این نکته توجه داشت که امتحان سوم، امتحان در مسائل سیاسی است.
­حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: یعنی دنیای شما را مورد هجمه همه جانبه قرار می دهند، هم صهیونیست ها و هم مسیحی صهیونیست ها شما را مرتب بمباران تبلیغاتی و نظامی می کنند و مرتب به شما نیش می زنند و شما اذیت می شوید.
وی افزود: از سوی بی دین ها و لایک ها دائماً برای شما موج هایی ایجاد می کنند که شما را نا امید و متزلزل کنند اما چاره و درمان دردها این است که اهل صبر باشید یعنی منفعل و دستپاچه نشوید، رو به خرید و احتکار نیاورید و با دست خود، دشمن را بر خود مسلط نکنید.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن می خواهد افراد را حریص کند اظهار داشت: برای رضای خدا، اموالتان را در بازار عرضه کنید، چرا در این شرایط به دشمن کمک و شهدا را ناراضی می کنید.
حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: کشور ما مملکت شهدا است، مقاومت کنید، هیجانی و مرعوب نشوید.
وی با بیان اینکه چرا با هم بی رحمی می کنید و اجناس را به بازار عرضه نمی کنید،گفت: با این اقدامات راه به سامان نمی رسد.
خطیب جمعه موقت تهران افزود: در کنار مسئله صبر ، موضوع تقوا قرار دارد، ملاحظه خدا محور قراردادن رضای خداست و این همه با خدا نامهربانی نکنید، تاکنون خداوند با فضل خود با ما رفتار کرده است پس به او جفا نکنیم.
­حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: یکی دیگر از مسائل این خطبه واقعه هفتم تیر است حادثه ای بزرگ که دارای ابعاد عظیمی است و می توان گفت یک ذخیره و دانشگاه است که متناسب با هر فضایی مانند حادثه کربلا، ملت می تواند از آن درس بگیرد.
وی افزود: ما دشمن داریم، دشمنی که بنا دارد تمام سنگرهای عزت، مقاومت و زندگی شما را ویران کند.
خطیب جمعه موقت تهران با اشاره به ترور شهدای هفتم تیر گفت: افرادی که در این حادثه ترور شدند جرمی جز خدمت، ایثار، بذل جان، مال و خدمت نداشتند بنابراین این موضوع نشان می دهد شما دشمنی دارید که خدمتگزاران و افراد با لیاقتی را که در خدمت مردم هستند تحمل نمی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه دشمن شناسی از اولویت های اول ما در جامعه است، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در بحث امروز، بحث نفوذ است، آیت الله بهشتی این شخصیت جهانی، علمی، فلسفی، اجتماعی، معنوی و شخصیت ممتاز سیاسی و مدیریتی به دست کسانی کشته شد که نفوذی بودند و صدمات و خسارات زیادی را به مردم وارد کردند.
وی تاکید کرد: آن روز نفوذی، نفوذی مزدور و دشمنی بود که تظاهر به دوستی می کرد تا بتواند ضربات سنگینی را به کشور وارد و دستگاه مدیریتی کشور را معدوم کند.
خطیب جمعه موقت تهران اضافه کرد: امروز هم ما نفوذی داریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از سه راهبرد علیه ما استفاده می کند، راهبرد اول فشار و راهبرد دوم جنگ روانی است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه جنگ روانی در سه جبهه مطرح است، تصریح کرد: جبهه اول تهمت ، شایعه پراکنی و ایجاد بی اعتمادی در میان مردم است که یک بخش آن از طریق شبکه های مجازی، ماهواره های دشمن و کارهای هنری و تبلیغاتی است و عده ای نفوذی هم در داخل تلاش می کنند اشخاص قابل اعتماد را با دروغ و تهمت از چشم مردم بیاندازند و می گویند همه فاسد و خراب هستند.
وی ادامه داد: در بخش دوم نیز جنگ ادراکی وجود دارد یعنی شرایطی را بوجود می آورند که شما مطالب تریبون های داخلی را به سختی باور می کنید، این خطرناک است که افراد اخبار را از کانال های دشمن قبول کنند و از کانال های خودی قبول نکنند.
خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته بعدی مسئله نفوذ معرفتی و نفوذ شناختی است، تصریح کرد: جنگ شناختی و معرفتی خطرناک ترین تاکتیک دشمن برای به هم ریختن کشور است و آنها از این طریق کاری می کنند که افراد ، منکر را معروف و معروف را منکر تصور کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: امروز مسئله موشک یک وسیله دفاعی مهم برای ماست، یک روزی تهران و کل کشور در تیررس موشک بعثی و اجانب شرقی و غربی قرار داشت و امروز که ما هزاران موشک در زیرزمین ها تعبیه کرده ایم، اسرائیل پیام می دهد شما موشک نزنید ما هم نمی دهیم.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با قاطعیت فرمودند:« اگر آنها یکی بزنند ما 10 تا می زنیم»، اظهار داشت: اقتدار علمی و هسته ای جزو مؤلفه های قدرت ماست.
خطیب جمعه موقت تهران گفت: دنیا حاضر به مذاکره با ما نبود اما زمانی که دیدند ما به غنی سازی 20 درصد رسیده و راکتور تهران را بدون نیاز به بیگانه تعبیه کرده ایم به تکاپو افتادند و توافق عاقبت به شر را به ما تحمیل کردند.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه اگر قدرت نداشتیم ما را به حساب نمی آوردند، افزود: آنچه باعث استغناء ماست و تا در علم پیشرفت نکنیم نمی توانیم مستغنی باشیم.
وی گفت: حالا که در چنین موقعیتی بر سر سفره دانش و زیر پرچم پیشرفت جوانان قرار گرفته ایم ، عده ای می گویند این دانش را نمی خواهیم.
خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهبرد سوم دشمن حضور ما در منطقه و دفاع از مظلومان است افزود: باید گفت اولاً دفاع از مظلومان لازمه متدین بودن و تبعیت از قرآن است و ثانیاً آنها توجه ندارند که مسئله داعش، آتشی بود که دشمن روشن کرده بود و ما با دشمن در خارج از مرزها مقابله کردیم و خطری جدی را برداشتیم اما حالا می گویند سوریه را رها کن یعنی می خواهند آنچه موجب قدرت و امنیت ما را تأمین کرده است از ما بگیرند.
نماز جمعه تهران / خطبه دوم
خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود در خطبه دوم با اشاره به قصاص یکی از دراویش گفت: نکته بعدی موضوع فرهنگ سازی است که امروز رها شده است، کسی که امروز شرارتی می کند و جلو دیدگاه ناظران بدون واهمه بیگناهان را زیر می گیرد، اما برخی در مقام قصاص به او ترحم می کنند و به مظلومان کشته شده ترحم نمی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: این موضوع یعنی معروف را منکر و منکر را معروف نشان دادن، و باید گفت جزو خطرهای جدی آخرالزمانی است که ان شاءالله تا زمانی که این نماز جمعه ها برپا و حضور شما در صفوف نمازها، اعتکاف ها و مراسم عاشورا پررنگ باشد، این امور نیز محقق نخواهد شد.
خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به اغتشاشات ایجاد شده در چند روز اخیر اظهار داشت: مسأله اغتشاشات اخیر جزو جریان های تأسفبار است، تاکنون فتنه 88 آهنگ خاص خود را داشت و در آن واقعه تنها عده خاصی بودند که با برنامه ای هدایت شده از خارج الهام می گرفتند، اما در جریان آشفتگی بازار باید بگوییم که بازاریان خود از بانیان انقلاب، رونق مساجد و کسانی هستند که خود سهم امام می دهند اما می خواهند این افراد را دشمن وانمود کنند که البته این موضوع تأسفبار است و جای مطالعه دقیق دارد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: در خصوص این موضوع یک نکته مهم این است که مشکلات اقتصادی جدی به وجود آمده که معلول بی توجهی و بی اعتنایی به ندای رهبر انقلاب است زیرا ایشان بیش از 10 سال است که مسأله اقتصاد را به عنوان اولویت مسئولان مطرح می کنند اما مسئولان در زمان های مختلف به این امر بی توجهی کردند و در حال حاضر نیز مدتی در انتظار برجام نشستند و کاری جدی برای مقابله با تحریم ها انجام ندادند.
وی با بیان اینکه آنها اتلاف فرصت کرده اند تا کار به اینجا رسیده است اظهار داشت: مردم در فشار قرار گرفته اند، اما بازار، بازار حسینی و فاطمی است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه من شعار نمی دهم، گفت: من خود منبری بازار هستم، مردم در شرایطی قرار گرفتند که استخوان لای گلوست.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: مسئولان باید این فشار را درک کنند، درد مردم را بفهمند و با آنها در رفع مشکلات هماهنگ باشند.
وی اضافه کرد: فشار یک واقعیت است و مردم می دانند که این فشار از کجا و سوء مدیریت نیز از کجاست.
خطیب جمعه تهران با اشاره به مسأله تولید گفت: باید به مسأله تولید به صورت ویژه توجه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اضافه کرد:​ باید مشکلات حل شود، راه حل هم وجود دارد اما مسئولان باید توجه کنند و اگر مسئولی کارآیی لازم را ندارد زود ترمیم شود و فردی جایگزین شود که هم درد شناس باشد و هم بتواند نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی را اجرا کند.
وی افزود: نکته دیگر این است که در کنار این نارضایی ها از یک سو کارگاه های تولیدی تعطیل شده است و از سوی دیگر با انباشت نقدینگی رو به رو هستیم که بی سابقه و جزو خطرهایی است که باید به آن توجه شود.
خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به موضوع خودرو اظهار داشت: در مسأله خودرو چه کسی است که باید خودرو عرضه کند؟ مسأله ارزی که خزانه مملکت را حراج می کنند و به اشخاصی 50 میلیارد تومان طلا می فروشند، آیا این افراد واقعاً از مردم هستند و یا ریشه در مسئولان مملکتی دارند؟
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار داشت: مسأله ارز به دست چه کسانی بالا و پایین می شود؟ مسئولان باید به این دردها برسند و اگر نرسند فردا دیر است.
وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در هر نارضایی، منافقین دست به کار هستند یعنی عده ای پول می گیرند تا نارضایی به حق مردم را به چالش بکشانند لذا باید در بخش اول حساب بازاریان متدین و هیأتی را با افراد نفوذی جدا کرد زیرا اینها اعتراض بحقی داشتند و خود دلسوز نظام و کشور هستند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر مسئولان توان کافی ندارند با صداقت عمل کنند، گفت: همانگونه که دیدیم تیم ملی فوتبال صعود نکرد اما هم رهبر انقلاب آنها را تشویق کردند و هم ملت آنها را مانند قهرمان در آغوش گرفتند، علت این موضوع این بود که مردم احساس کردند آنها مجاهدانه کار می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: باید مسئولان ما نیز پس پرده را کنار بگذارند، به میدان بیایند، کمر همت ببندند و مردم ببینند که آنها برای مردم خدمت می کنند.
وی در پایان اظهار داشت: همانگونه که تاکنون شاهد بوده ایم جوانان ما توانستند موضوع هسته ای را به سامان برسانند و جنگ هشت ساله را با پیروزی به اتمام برسانند و امام و انقلاب را سرافراز و مقتدر کنند و همچنین بانیان موشکی کشور نیز هر جا به فرمان رهبر انقلاب عمل کردند پیروز شدند، اما هر جایی که به فرمان رهبر انقلاب عمل نشده سرافکندگی ایجاد شده است، پس باید خدمتگزاران در صف مردم بیایند و به آنها خدمت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟