عدم قطعی آب در ساوه با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری ساوه گفت: با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب در این شهر شاهد قطعی آب در تابستان نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل شهباز در جریان بازدید امام جمعه ساوه از تصفیه خانه آب این شهرستان واقع در مجاورت سد الغدیر این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر متاسفانه بخش اعظمی از منابع تولیدی که مختص منابع آبی زیرزمینی بوده است با روند کاهشی قابل ملاحظه‌ای روبرو شده به گونه ای که بسیاری از منابع آبی زیرزمینی در شهرستان از بین رفته است.

وی با تاکید بر اینکه افزون بر 1100 لیتر در ثانیه نیاز مصرفی شهر ساوه در زمان پیک مصرف منابع آبی است، اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت و توان تولید آب در این شهرستان با میزان مصرف اختلاف دارد که باید با ذخیره سازی این مایع حیاتی در ساعاتی که مصرف آب کمتر است این اختلاف بین ظرفیت تولید و میزان مصرف جبران شود.

مدیرعامل آبفای ساوه با تاکید بر صرفه جویی و مدیریت بهینه در مصرف آب تصریح کرد: با توجه به گرمای روزهای نخست فصل تابستان میزان مصرف روزانه آب در شهر ساوه بیش از توان تولید شده است از این رو از شهروندان درخواست عاجزانه داریم که در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا با بحران مواجه نشویم و بتوان با کمترین قطعی و افت فشار آب از فصل گرما عبور کرد.

وی در ادامه از افزایش 10درصدی میزان مصرف آب در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان مصرف آب در روزهای تابستان نسبت به فصل بهار نیز بین 30 الی 40 درصد افزایش یافته است که ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را دو چندان می کند.

شهباز تاکید کرد: منظور از صرفه جویی کم مصرف کردن یا مصرف نکردن نیست بلکه منظور درست مصرف کردن و به مقدار نیاز مصرف کردن است و باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق