سهم 56 درصدی بانوان درحوزه مدیریتی کتابخانه های گیلان


سهم 56 درصدی بانوان درحوزه مدیریتی کتابخانه های گیلان

رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از سهم 56 درصدی بانوان در حوزه مدیریتی کتابخانه های این استان خبرداد و گفت: باید از ظرفیت بانوان در حوزه های مدیریتی بیشتر استفاده شود.


به گزارش خبرنگار مهر، هادی نوری بعدازظهر شنبه در جلسه با مسئولان ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های استان که در اداره کل کتابخانه های گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امروز کتابخانه های عمومی با اجرای اقدامات موثر در قالب برنامه های فرهنگی به جایگاه اصلی خود در بین مردم و مسئولان رسیده است.

وی به نتایج مثبت اجرای برنامه های فرهنگی از جمله نشست های کتابخوان مدیران شهرستانی و استانی نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری این برنامه ها سبب تقویت و ارتقای جایگاه کتابخانه در سطح استان گیلان شده که مهم ترین نتیجه آن رشد اعتبارات سال جاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به نقش کتابداران در ایجاد علاقه و انگیزه در مخاطبان برای حضور در کتابخانه ها، گفت: کتابداران باید با حسن رفتار از همه توان و ظرفیت های موجود برای ایجاد رضایتمندی در مراجعان استفاده کنند.

تغییرات در بدنه یک مجموعه لازمه پویایی آن است

وی به تشکیل انجمن کتابخوانان کتابخانه های عمومی در شهرستان ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این انجمن در شهرستان های استان در حال تشکیل است.

نوری با بیان اینکه حضور شخصیت های فرهنگی و چهره های شاخص در کنار مجموعه کتابخانه ها بر غنای هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی می افزاید، تصریح کرد: در سال گذشته در این حوزه نیز شاهد حضور بیشتر شخصیت های فرهنگی بوده ایم.

وی در ادامه به برخی از تغییرات در این مجموعه اشاره کرد و افزود: تغییرات در بدنه یک مجموعه لازمه پویایی آن بوده و باید شایسته سالاری و عملکرد مثبت افراد معیار انتخاب ها قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ضمن قدردانی از تلاش مدیران و سرپرستان چهار شهرستان تالش، رودسر، لاهیجان و بندرانزلی انتخاب سه بانو در رأس مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان ها، گفت: این انتخاب ها نمادی از توجه این مجموعه به شایستگی های بانوان است.

نوری با اشاره به حضور ۹ بانو در رأس مدیریت کتابخانه های شهرستان های استان گیلان، ادامه داد: بیش از ۵۶ درصد از ظرفیت مدیریتی مجموعه کتابخانه های استان گیلان متعلق به بانوان است.

وی همچنین به برگزاری جشنوراه ملی کتابخوان رضوی در گیلان اشاره و اظهار کرد: ۲۲ هزار گیلانی در سال گذشته در این جشنواره مشارکت داشته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت بوجود آمده در جشنواره کتابخوانی رضوی برای معرفی هرچه بهتر کتابخانه ها بهره برداری کنیم، افزود: هماهنگی بیشتر کتابخانه ها با دستگاه های فرهنگی برای تبلیغات بهتر و استفاده از پتانسیل های این دستگاه ها لازم است.

کد خبر 4334870

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟