بی قانون/ چرا فغانی توی داوری جهان یک یکه


بی قانون/ چرا فغانی توی داوری جهان یک یکه

اگر تیم‌های فوتبال برای دیدارهای تدارکاتی برای آماده‌سازی جام جهانی به دنبال برزیل و اسپانیا هستند، داوران کل دنیا برای آماده‌سازی جام جهانی باید یک دوره در لیگ ایران داوری کنند چون انقدر صحنه‌های عجیب و غریب داوری و حواشی مختلف را می‌بینند که تمام اتفاقات بازی که برای داورهای دیگر جهان چالش است، برای آن‌ها خاطره می‌شود.

قانون- شاهین قدیانی

در زمینه آماده‌سازی برای صحنه‌های داوری مثلا فغانی بازی برزیل با صربستان را قضاوت می‌کند، نیمار خودش را توی محوطه جریمه زمین می‌اندازد؛ فغانی به وی می‌گوید: داداش بلند شو همین حرکت رو یه بنده خدایی توی لیگ ایران از چهار زاویه متفاوت انجام داده بود، دو تای اول گول خوردم ولی بعد دیگه زرنگ شدم یا در جام جهانی مدافع تکل می‌زند و کافیست ببینی که پای مدافع به پای مهاجم می‌خورد یا نه اما در لیگ ایران دو نفر شانه به شانه هم در حال حرکت هستند. یکی دست آن یکی را گرفته، آن یکی موی این یکی را. در یک لحظه مدافع با آرنج به شکم مهاجم می‌زند. همزمان مدافع به سبک مسافران هفت صبح متروی صادقیه با تنه به مهاجم می‌کوبد. همزمان مدافع و مهاجم روی زمین می‌افتند یعنی داور و VAR که هیچی باید از mma و کشتی کچ، داور بیاوری تا متوجه بشوی اول کی، کی را زده است.

در زمینه آماده شدن داور برای مقابله با حواشی بازی‌ها هم مثلا در جام‌جهانی در بدترین حالت مارادونا از خواب بیدار شود و دستش را روی سینه‌اش بگذارد و به سبک تتلو با کائنات صحبت کند یا کی‌روش کتش را پرت کند اما در لیگ ایران یک سوت می‌زنی ناگهان یک مربی با ریش و یقه باز به سبک جبارسینک به سمت داور حمله می‌کند و هر لحظه امکان دارد که دسته سفید زنجان را بیرون بکشد. در جام جهانی تماشاگرها انقدر مودب هستند که بعد از موقعیت از دست رفته وقتی این طرفی‌ها می‌گویند واااای آن طرفی‌ها برعکس ایران هیچی نمی‌گویند اما در لیگ ایران، تماشاگران به تیم رقیب و مربی رقیب و شهر تیم رقیب و تماشاگران تیم رقیب فحش می‌دهند. در نهایت می‌گویند حوصله‌مان سر رفت چیکار کنیم و از آنجا به بعد به بازیکن تیم خودشان فحش می‌دهند.

در جام جهانی همه بازیکنان سر جای خودشان هستند و به هم پاس می‌دهند اما در لیگ ایران گاهی اوقات به سبک برره‌ای‌ها 200 نفر روی توپ می‌افتند. نشانه‌ای از این حرکت را در بازی با اسپانیا و بعد از تکل رامین رضاییان شاهد بودیم که 6 تا بازیکن ایران روی توپ خوابیده بودند و بیرانوند یکی یکی بازیکنان ایران را بلند می‌کرد، می‌دید توپ زیرشان نیست دوباره می‌گذاشت‌شان سر جای‌شان. اما همه حواشی جام‌جهانی نباید ما را از این گفته آقای خیابانی غافل کند که سعید عزت‌اللهی اسپانیایی بلده.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟