دستورالعمل شیوه خدمت‎رسانی مطلوب فرودگاه‎ها در عملیات حج ابلاغ شد


از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائرین بیت الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج به مدیران کل و مدیران فرودگاههای اعزام کننده حجاج ابلاغ شد.

دستورالعمل شیوه خدمت‎رسانی مطلوب فرودگاه‎ها در عملیات حج ابلاغ شد

از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائرین بیت الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج به مدیران کل و مدیران فرودگاههای اعزام کننده حجاج ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با ارسال این دستورالعمل خطاب به مدیران کل و مدیران فرودگاه‎های اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد آورده است:

با توجه به برنامه‎ریزی‎های انجام شده برای شروع عملیات حج تمتع سال جاری و در راستای آمادگی فرودگاه‎ها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائرین بیت الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج، مقتضی است نسبت به انجام موارد مشروحه ذیل اقدام فرمایید.

۱- بازدیدهای مستمر از تمامی قسمت‎های فرودگاه(Land side- Air side) و رفع نواقص احتمالی

۲- تشکیل جلسات با نهادها و سازمان‎های ذیربط و انجام هماهنگی‎های لازم.

۳- پیگیری جهت آماده بودن دستگاه‎های کمک ناوبری، دستگاه‎های x-ray، گیت وی، تسمه نقاله، سیستم روشنایی سطوح پروازی، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، ژنراتورهای برق اضطراری و...

۴- ایجاد هماهنگی‎های لازم به منظور آمادگی و حضور کارکنان فنی و عملیاتی، اطلاعات پرواز، مدیر ترمینال و ... در طول زمان انجام پروازهای حج تمتع.

۵- انجام تمهیدات لازم به منظور فراهم کردن مکان مناسب جهت انجام فریضه نماز.

۶- تاکید بر حضور مدیران در زمان‎های پیک حضور مسافران و حجاج در فرودگاه‎ها.

۷- تاکید بر رویکرد استفاده از چندپیشگی جهت راهنمایی حجاج و همراهان و راه‎اندازی سیستم " از من بپرس".

۸- پیش‎بینی حوادث و بحران‎های احتمالی و برنامه‎ریزی برای در نظر گرفتن سناریوی مناسب برای عبور از آن.

۹- نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاه‎های مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه برای شکایات مسافران.

۱۰- تاکید برهماهنگی جدی و کامل با شرکت‎های هواپیمایی و شرکت‎های ارائه‎دهنده خدمات هندلینگ در خصوص عدم تاخیر پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاه‎ها و جلوگیری از بحران‎های احتمالی.

۱۱- مستندسازی حوادث یا بحران‎های احتمالی به صورت صوتی و تصویری(عکس و فیلم).

۱۲- اتخاذ تدابیر لازم در ارتباط با محل پارک خودروهای مشایعین و مستقبلین.

۱۳- برنامه‎ریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به حجاج بیت الله الحرام و مشایعین و مستقبلین آنها.

۱۴- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذیرش حجاج به حوزه قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها- مسئول عملیات حج شرکت.

۱۵- انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به ترمینال‎های اعزام و پذیرش حجاج.

۱۶- اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت حجاج بیت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرایط فقهی آنان، در فرودگاه‎هایی که اعزام و پذیرش این گروه حجاج را برعهده دارند .

۱۷- بارگذاری و بروزرسانی مدام صفحات پورتال حج فرودگاه‎ها با هماهنگی روابط عمومی.

۱۸- پیش‎بینی تمهیدات لازم در خصوص تاخیرات احتمالی ایرلاین‎ها.

۱۹- هماهنگی با فرماندهان پلیس، سپاه و گذرنامه فرودگاه‎ها در خصوص رعایت برنامه زمان‎بندی جلسات توجیهی و چک‎های امنیتی.

۲۰- هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهورناجا در خصوص تردد ایمن و آرام حجاج، مستقبلین و مشایعین گرامی.

۲۱- هماهنگی با نهادهای ذی‎ربط فرهنگی در خصوص غنا بخشی به ساعات حضور مستقبلین در فرودگاه‎ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس