تولید گیاهان گلخانه ای و دارویی در روستاهای گرگان ترویج شود


تولید گیاهان گلخانه ای و دارویی در روستاهای گرگان ترویج شود

گرگان- سرپرست فرمانداری گرگان گفت: تولید گیاهان گلخانه ای و دارویی در روستاهای گرگان ترویج شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان، ابوالقاسم صفوی، با حضور در اداره جهاد کشاورزی گرگان و دیدار با مدیر و معاونان این مرکز، اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال اولویت شهرستان گرگان است و تولید گیاهان گلخانه ای و دارویی باید در روستاهای شهرستان گرگان ترویج شود.

وی با اشاره به کوهستانی بودن چند روستای بخش مرکزی، افزود: روستاهای زیارت، شاهکوه سفلی و علیا و چهارباغ این امکان را دارند تا بتوانیم با تغییر الگوی کشت براساس یافته های علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت آموزش سازمان جهاد، کشت زعفران را در آن اجرایی کنیم.

صفوی ادامه داد: در حال حاضر در چند نقطه از شهرستان گرگان زعفران و گیاهان گلخانه ای کشت و به بهره برداری رسیده و بنا داریم با اطلاع رسانی بیشتر و آگاه سازی کشاورزان این گیاهان را جایگزین محصولات آبی کنیم و تغییر در وضع معیشت مردم به خصوص کشاورزان به وجود آوریم.

سرپرست فرمانداری گرگان یادآور شد: جهاد کشاورزی باید به دنبال جذب سرمایه گذار در زمینه های مختلف از جمله توسعه و صادرات گیاهان گلخانه ای و دارویی باشد.

وی صنایع بسته بندی را یکی دیگر از موارد مهم برشمرد و گفت: با ایجاد کارخانجات صنایع بسته بندی و فراهم آوردن امکانات لازم برای تبدیل محصولات کشاورزی جهت عرضه در بازار می توانیم محصولات را به استان یا کشورهای همسایه ارسال کنیم و زمینه را برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تغییر وضع معیشتی کشاورزان آماده کنیم.

صفوی در ادامه بیان کرد: فرمانداری شهرستان گرگان با فراهم آوردن شرایط لازم این آمادگی را دارد که به استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برود تا زمینه برای توسعه و اشتغال فراهم شود؛ ادارات شهرستان هم موظف هستند به جواب استعلامات در اسرع وقت پاسخ دهند تا به زودی شاهد اجرای پروژه های مهم در شهرستان باشیم.

در ادامه این نشست، عباسعلی سلیمانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان با ارائه اقدامات و برنامه های سال جاری، متعهد شد شرایط ایجاد ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را به موضوع ترویج گیاهان گلخانه ای و دارویی و کاشت زعفران در شهرستان گرگان فراهم آورد.

وی در ادامه با بیان لزوم تغییر الگوی کشت و جایگزین سازی محصولات کشاورزی که نیاز به آب دارند مطالبی را ارائه و از تیم مدیریت کشاورزی شهرستان خواست در کمترین زمان مطالعات مربوط به این بخش را بررسی و نتیجه را اعلام کنند تا مردم و کشاورزان با خیال راحت به سمت و سوی اهداف جهاد کشاورزی حرکت کند.

کد خبر 4335398

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان