توسعه صادرات در خراسان جنوبی نیازمند مشوق های ویژه است


توسعه صادرات در خراسان جنوبی نیازمند مشوق های ویژه است

بیرجند- عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند گفت: برای توسعه تجارت در استان نیاز به مشوق های خاص داریم.


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خامه زر یکشنبه شب در دهمین کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی اظهار کرد: مرزهای استان به عنوان بازار ۳۰ میلیونی محسوب می شود که ۹۰ درصد نیازشان از طریق واردات تامین می شود.

وی با بیان اینکه عدم امنیت، رقابت تجار ایرانی با یدگیر و جعل برندهای ایرانی در افغانستان از مسائل حاشیه ای است که همواره تجارت استان و به تبع آن تجارت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: صندوق ضمانت صادرات باید به صورت خاص صادرات به افغانستان را مورد حمایت قرار دهد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به اینکه عدم عضویت افغانستان در کنواسیون های حمل و نقلی مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است، گفت: در برخی از موارد در واقع فعل صادرات انجام شده اما کار حاشیه ای اصل صادرات را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی با بیان اینکه منیتی بین نهادهای خدمت رسان حوزه صادرات استان به وجود آمده و هیچ کس حاضر نیست کوتاه بیاید، عنوان کرد: متاسفانه مسئولین ما به افغانستان به عنوان یک بازار صفر نگاه می کنند که این نگاه باید اصلاح شود.

خامه زر با اشاره به اینکه ارزش پول افغانستان چندین برابر پول ایران شده است لذا باید از تجارت با این کشور استفاده کرد، بیان کرد: برای توسعه تجارت در استان نیاز به مشوق های خاص داریم.

وی با بیان اینکه باید به کالاهای تولیدی استان یارانه حمل تحت عنوان مشوق پرداخت شود، اظهار داشت: تعرفه های ترجیحی نیز باید برقرار شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند ادامه داد: در حوزه استفاده از تسهیلات اشتغال مردم وثیقه ها را نمی توانند تامین کنند که در این خصوص نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.

کد خبر 4335883

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی