85 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تا پایان تیرماه پرداخت می شود


85 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تا پایان تیرماه پرداخت می شود

بیرجند- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی از پرداخت 85 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد حسینی یکشنبه شب در دهمین کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵ جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و ۱۴ جلسه کمیته فنی در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تا کنون ۱۰ جلسه کارگروه و ۱۸ جلسه کمیته فنی برگزار شده است، افزود: طی سال گذشته دو هزار و ۹۵ سهمیه برای کارورزان دانشگاهی درنظر گرفته شده که تا پایان سال ۲۳ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ سهمیه کارورزان دانشگاهی به یک هزار و ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده و تا کنون چهار درصد آن محقق شده است، گفت: در حوزه مهارت آموزی نیز در سال گذشته ۵۶۰ مورد سهمیه داشته ایم که ۱۲۳ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز ۵۸۰ سهمیه در حوزه مهارت آموزی داریم که تا کنون ۳۲ درصد آن محقق شده است، عنوان کرد: در مجموع تا کنون ۳۱۱ مجوز مشاغل خانگ در استان صادر شده است که از این تعداد ۲۷۷ مورد مجوز به افراد مستقل و ۳۴ مورد برای افراد پشتیبان بوده است.

حسینی ادامه داد: در مجموع ۷۴ درصد جذب تسهیلات اشتغال در استان داشته ایم.

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان بر اساس بند (د) تبصره ۱۶ حدود ۹ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده است که ۹۶ درصد آن پرداخت شده است، اظهار داشت: اعتبارات ابلاغی به اداره کل کمیته امداد استان نیز بر اساس بند (د) تبصره ۱۶ حدود ۳۴ میلیارد و ۴۳۰ تومان است که تا کنون ۹۵ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از تسهیلاتی که در کشور مورد توجه قرار گرفته است اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی است، بیان کرد: اعتبارت ابلاغی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به استان در مجموع ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است که تا کنون ۹۷ طرح به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون پنج هزار و ۷۵ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، گفت: ۱۰ طرح به کارگروه ملی فرستاده شده که از این تعداد سه طرح در حال بررسی است که از این تعداد دو طرح به شرکت های سهامی زراعی کشاورزی مربوط می شود که بیش از ۲۰ درصد سهام دولتی دارند.

حسینی با اشاره به اینکه چهار طرح بزرگ و اولویت دار در استان وجود دارد که تسهیلات مورد نیاز این طرح ها از سقف کارگروه ملی بالاتر است و نیاز به تمهیدات ویژه دارد، عنوان کرد: از مجموع اعتبارات اشتغال پایدار روستایی ۴۱.۵ میلیارد تومان طرح در بانک ها مصوب اما هنوز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از طرح های ارائه شده به بانک ها برگشت شده است، افزود: اعتبارات مصوب اشتغال فراگیر استان ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است که از این مقدار ۶۵ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تا کنون ۶۸ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال فراگیر به بانک ها معرفی شده است که در بین راه ۲۲ میلیارد تومان انصراف و در حال حاضر ۴۱ میلیارد تومان در دست بانک های عامل است.

وی افزود: تا کنون ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت شده که این رقم تا پایان تیرماه سال جاری به ۸۵ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 4335880

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !