سرمربی کاراته دختران: در آرژانتین زنگ تفریح نخواهیم بود


سرمربی کاراته دختران: در آرژانتین زنگ تفریح نخواهیم بود

تیم سه نفره دختران کاراته ایران در رقابت های گزیشنی المپیک 2018 بوینس آیرس عملکرد خوبی داشت و با کسب دو سهمیه (مبینا حیدری و فاطمه خنکدار) به کار خود پایان داد و دست پر کرواسی را که میزبان مسابقات گزینشی به مدت دو روز بود، ترک کرد. چنانچه بدشانسی گریبان «نگین آلتونی» را نمی گرفت او نیز می توانست مسافر بازیهای المپیک آرژانتین جوانان...

تیم سه نفره دختران کاراته ایران در رقابت های گزیشنی المپیک ۲۰۱۸ بوینس آیرس عملکرد خوبی داشت و با کسب دو سهمیه (مبینا حیدری و فاطمه خنکدار) به کار خود پایان داد و دست پر کرواسی را که میزبان مسابقات گزینشی به مدت دو روز بود، ترک کرد.

چنانچه بدشانسی گریبان «نگین آلتونی» را نمی گرفت او نیز می توانست مسافر بازیهای المپیک آرژانتین جوانان شود.

« سمانه خوش قدم » سرمربی تیم کاراته جوانان ایران که نتایج خوبی با این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین پیکارهای گزینشی المپیک که به میزبانی کرواسی برگزار شد، کسب کرد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: این پیکارها با توجه به نخستین حضور کاراته در المپیک از حساسیت بسیار بالایی برخودار بود.

وی افزود: بهترین داوران در کرواسی حضور داشتند و هیچگونه مشکل داوری را شاهد نبودیم و نحوه قضاوت ها و شرایط میزبانی به خوبی این مساله را نشان می داد. حتی نسبت به مرحله قبلی گزینشی که در بلغارستان برگزار شد، سطح فنی بازیکنان متفاوت بود.

خوش قدم در مورد عملکرد شاگردانش، عنوان کرد: در روز نخست رقابت های گزینشی کرواسی، هر سه نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی رسیدند که «مبینا حیدری» با مبارزات زیبا و صعود به فینال جواز حضور در المپیک را کسب کرد.

سرمربی تیم جوانان ایران با اشاره به اینکه هر بازیکنی که تهاجمی و جنگنده مبارزه می کرد به نتیجه می رسید، ادامه داد: هر دیدار برای کاراته کاها و مربیان حکم فینال را داشت و خوشبختانه در روز دوم نیز «فاطمه خنکدار» به حقش رسید و المپیکی شد.

وی در مورد نرسیدن «نگین آلتونی» به سهمیه المپیک، توضیح داد: او واقعا بدشناسی آورد. اکنون آلتونی نفر نخست رنکینگ است و عنوان قهرمانی آسیا را در اختیار دارد که امیدوارم از طریق سهمیه فدراسیون جهانی، مجوز حضور در المپیک ۲۰۱۸ را کسب کند.

سرمربی تیم کاراته دختران ایران در مورد حضور شاگردانش در المپیک جوانان نیز اظهار داشت: حضور در نخستین المپیک بسیار مهم است. هر چند از رسیدن به این آوردگاه مهم خوشحال هستیم، اما نمی خواهیم زنگ تفریح حریفان خود باشیم.

خوش قدم ادامه داد: حریفان را تک به تک با دقت آنالیز می کنیم و البته می دانیم که آنان با شرایط متفاوتی به المپیک جوانان می آیند. هر فردی در المپیک به مدال دست یابد، نامش ماندگار می شود و دختران کاراته ایران نیز توانایی این موفقیت را دارند.

وی با اشاره به اینکه تیمش از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در اردوهای آماده سازی است، گفت: کاراته کاها خسته هستند و نیاز به استراحت دارند. همچنین مسئولان فدراسیون ایران قول یک اعزام بین المللی را دادند تا با قدرت برنامه های آماده سازی را پیش ببریم.

خوش قدم با قدردانی از حمایت مسئولان فدراسیون و افرادی که حامی تیم دختران ایران بودند، تصریح کرد: جای «فاطمه قاسمی» از اعضای کادر فنی در کنار ما در کرواسی خالی بود و قدردان او و همچنین زحمات بدنساز تیم ملی هستم. همچنین نباید زحمات مربیان باشگاهی کاراته کاها را نادیده گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش