رونمایی از سند ترمیم قبور بقیع توسط پادشاه عربستان در مسجد حائری / مستند «پنجره فولاد بهشت» به اکران خصوصی می رود


رونمایی از سند ترمیم قبور بقیع توسط پادشاه عربستان در مسجد حائری / مستند «پنجره فولاد بهشت» به اکران خصوصی می رود

ابراهیمی در مورد مراسم اولین مدافع حرم بقیع (صاحب الفصول) گفت: قرار ما براین است در این مراسم که شب شهادت امام صادق(ع) برگزار می شود از سند عبدالعزیز پادشاه عربستان در ترمیم قبور ائمه بقیع و زیارت این قبرستان رونمایی کنیم.

احمد ابراهیمی، محقق و مستندساز تاریخی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مورد مراسم اولین مدافع حرم بقیع (عبدالرحیم صاحب‌الفصول) گفت: با توجه به شهادت امام صادق (ع) در روز دوشنبه هفته آینده مراسمی را در شب شهادت ایشان (یکشنبه شب) در مسجد حائری واقع در خیابان کارون چهارراه هاشمی (مقبره علامه حائری منطقه 10) برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در داخل این مسجد مقبره‌ای از آقای صاحب الفصول وجود دارد. ایشان شخصیتی است که بعد از تخریب مقبره بقیع؛ شخصا در سال 1345 قمری نسبت به این مسئله اعتراض کرده و سپس به عربستان سفر کردند و با عبدالعزیز حاکم وقت عربستان دیداری داشته و نسبت به این اتفاق اعتراض کردند.

این مستندساز تاریخی تاکید کرد: در این دیدار پادشاه عربستان یک سند تاریخی مبنی بر امکان زیارت مسلمانان از قبور بقیع و مشخص کردن قبور و ترمیم آنها را به خدمت صاحب الفصول داد که این سند توسط ایشان به ایران آمده است.

ابراهیمی یادآور شد: قرار است ما در برنامه یکشنبه شب خود برای اولین بار از این سند تاریخی رونمایی کنیم، بخش های این سند توسط محمد مهدی حائری (فرزند صاحب الفصول) برای عموم مردم و رسانه‌ها تشریح خواهد شد.

رونمایی از سند ترمیم قبور بقیع توسط پادشاه عربستان در مسجد حائری / مستند «پنجره فولاد بهشت» به اکران خصوصی می رود

وی افزود: ما در طول سالیان متمادی تلاش کردیم این سند توسط برخی از دستگاه‌های دولتی اعم از سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی، مجلس شورای اسلامی و ... ثبت و بررسی شود اما متاسفانه برخی از دستگاه ها به خاطر درک ناصحیح از این سند و همچنین خطوط سیاسی بین ایران و عربستان از ثبت این سند خودداری کردند.

این مستندساز تاریخی در مورد رونمایی از مستند «پنجره فولاد بهشت» نیز خاطرنشان کرد: در مراسم یکشنبه شب ما از مستند پنجره فولاد بهشت که مربوط به تنها ضریح ائمه بقیع است رونمایی خواهیم کرد و در یک اکران خصوصی این مستند پخش خواهد شد، این مستند براساس سه هزار سند تاریخی در 12 سال تهیه شده است که مدت زمان آن 40 دقیقه می باشد. بیشترین تصاویر این مستند در استان اصفهان گرفته شده است.

ابراهیمی در مورد دیگر مستندهای ساخته شده در خصوص ائمه بقیع گفت: ما پیش از این مستند در قالب دو مستند دیگر فعالیت داشته‌ایم که ابتدا فیلم «بهشت ماندنی است» که در سال 92 تولید شد و اولین مستند در خصوص قبور ائمه بقیع نیز که تمامی شبکه های جهان اسلام تقریبا آن را پخش کردند. مستند دیگر ما «پنجره های بهشت» است که در سال 94 توانستیم این مستند را در مورد ائمه بقیع تولید کنیم.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک